کتاب خواندن و ورزش قرنطینه را آسانتر می کند

به گزارش یزد بلاگ، سرگئی مارکوس کارشناس امور فرهنگی روسیه گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا که بیشتر مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده و خانه نشین کرده است کتاب خواندن و ورزش قرنطینه خانگی را آسانتر می کند.

کتاب خواندن و ورزش قرنطینه را آسانتر می کند

مارکوس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار در مسکو با بیان این مطلب گفت: اگر انسانها نتوانند در شرایط جدید بوجود آمده بر اثر شیوع کرونا، تحرک جسمی و روحی خود را حفظ کنند، دچار افسردگی خواهند شد.

کارشناس فرهنگی روس یاداوری کرد که در روسیه در رابطه با شیوع بیماری کرونا یک ماه تعطیل عمومی اعلام شده و به مردم توصیه شده است که از خانه های خود به استثنای موارد ضروری خارج نشوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در ایران نیز کرونا شیوع گسترده داشته و همچنان قربانیان زیادی گرفته و شماری از مردم این کشور مبتلا شده اند، مردم این کشور نیز نیاز به سازش دادن خود با شرایط جدید در خانه دارند.

مارکوس افزود: به همین دلیل باید مردم چه در ایران یا روسیه یا هر کشور آسیب دیده از کرونا برنامه ریزی کنند که در طول روز چه کارهایی را باید انجام دهند.

وی با بیان این که مهم ترین امور در قرنطینه خانگی ورزش و کتاب خواندن است، اظهار کرد: افرادی که در خانه های خارج شهر یا اماکن مسکونی خصوصی دارای حیاط زندگی می کنند مسائل کمتری در این شرایط دارند.

کارشناس فرهنگی افزود: زیرا مطالعه و ورزش در چنین محیط هایی مناسب است و بدون زحمت می توان هر روز خود را برنامه ریزی کرد.

به گفته مارکوس، در واحدهای مسکونی شهری که اکثرا بدون حیاط هستند مردم در داخل واحدهای خود باید قرنطینه خانگی شوند و در این شرایط بهترین اقدام کتاب خواندن و استفاده از منابع مجازی است.

کارشناس روس معتقد است اگر اوقات فراغت بیشتری باشد و در صورت میل و رغبت می توان یک زبان خارجی در محیط مجازی فرا گرفت و کتاب های ادبی یا علمی مطالعه کرد.

وی گفت: در محیط واحدهای مسکونی اگر وسایل ورزشی موجود باشد برای آمادگی جسمی انسان در شرایط خانه نشینی طولانی سودمند خواهد بود.

کارشناس فرهنگی روس گفت در قرنطینه خانگی باید اعضای خانواده از پدیده های منفی همچون مشاجره و سرکوفت زدن به یکدیگر بپرهیزند زیرا چنین پدیده هایی محیط خانه را تحمل ناپذیر می کند و چه بسا معضلاتی را بوجود می آورد که می تواند پیامدهای خطرناکی برای خانواده به همراه داشته باشد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 916

به "کتاب خواندن و ورزش قرنطینه را آسانتر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خواندن و ورزش قرنطینه را آسانتر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید