کاهش 90 درصدی فروش لوازم التحریر

به گزارش یزد بلاگ، شیوع کرونا و غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها فروش لوازم التحریر را بیش از 90 درصد کاهش داده است.

کاهش 90 درصدی فروش لوازم التحریر

به گزارش خبرنگار از ، فرزاد فتح الهی نائب رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار فروشان مرکز مازندران با بیان اینکه صنف لوازم التحریر همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از دو سال قبل عملا ورشکست شده است، گفت: 3 هزار واحد صنفی لوازم التحریر در مازندران به مرز ورشکستگی رسیدند و کسی سراغی از آنان نمی گیرد.

او اضافه نمود: فعالان این صنف دو سال گذشته زیان های هنگفتی دیدند، اما هیچ جایگاهی در بسته های حمایتی دولت نداشتند و یک ریال هم تسهیلات نگرفتند.

فتح الهی با بیان اینکه ماژیک های خریداری شده از دو سال قبل در مغازه ها مانده و در حال خشک شدن هستند، گفت: حال و روز فعالان این صنف هم شبیه همین ماژیک ها در حال نابودی است.

نائب رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار فروشان مرکز مازندران این مسائل را شامل همه لوازم التحریر فروشان کشور دانست و ادامه داد: نوشت افزار فروشان سال های گذشته با نزدیک شدن به ماه مهر فرصت سرخاراندن نداشتند اما اکنون همه چشم به راه حضور روزانه یک یا چند مشتری هستند.

این فعال صنفی گفت: بسیاری از مغازه های لوازم التحریر فروشی به علت ناتوانی در تامین هزینه های واحد های صنفی خود تعطیل کردند.

فتح الهی با بیان اینکه سال های گذشته بخشی از عایدی های این واحد های صنفی از توزیع کتاب های درسی بود، اضافه نمود: متاسفانه از چهار سال گذشته گروهی بنام سازمان پخش کتاب های درسی آمدند و با گرفتن حق فروش این کتاب ها این آب باریکه را هم قطع کردند.

او گفت: واگذاری توزیع کتاب های درسی به این سازمان مخالف اصل 44 است و نان 12 هزار و 500 کتاب فروشی در ایران را برید و بسیاری را به مرز ورشکستگی رساند.

فتح الهی گفت: نمایندگان این صنف در سراسر کشور با مسئولان و نمایندگان مجلس برای بازگرداندن این وظیفه به لوازم التحریر فروشی ها مکاتبه کردند، اما هیچ پاسخی نشنیده اند.

نائب رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار فروشان مرکز مازندران از اقدام بعضی مدارس هم انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مدیران مدارس، نوشت افزار ها و لوازم مورد احتیاج خود را مستقیم از تهران تهیه می نمایند تا همین میزان عایدی ناچیز هم نصیب لوازم التحریر فروشان نشود.

او با بیان اینکه متاسفانه بعضی مدارس حتی پا را فراتر گذاشته و با خرید دستگاه منگنه کتاب، کتاب های درسی را هم خودشان منگنه می نمایند، اضافه نمود: این صنف با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی ورشکسته شده بود، اما با این اقدامات ناپسند انگار می خواهند آنان را از چرخه واحد های صنفی خارج نمایند.

فتح الهی ادامه داد: متاسفانه لوازم التحریرفروشان در فهرست صنوف زیان دیده نیامده اند و به نظر می رسد انگار مسئولان این رسته را جزو مشاغل حساب نکرده اند.

فتح الهی با بیان اینکه کسی 13 هزار شاغل در بخش نوشت افزار را نمی بیند، از مسئولان خواست با تصمیمات خلق الساعه نان این کسبه را آجر ننمایند.

انتهای پیغام / ک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4521

به "کاهش 90 درصدی فروش لوازم التحریر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 90 درصدی فروش لوازم التحریر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید