کانادا خرید خانه به وسیله اتباع خارجی را ممنوع نمود

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد دولت کانادا خرید مسکن از سوی اتباع خارجی در این کشور را تا دو سال آینده ممنوع خواهد نمود؛ محدودیتی که به علت تورم بی سابقه در بخش مسکن کانادا بوده است.

کانادا خرید خانه به وسیله اتباع خارجی را ممنوع نمود

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد اهمیت محدودیت خرید خانه به وسیله سرمایه گذاران خارجی در کانادا از این جهت است که بازار مسکن در این کشور یکی از داغ ترین بازار ها در دنیا بوده است و قیمت ها در سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

این طرح کنترل اقدامات غیرعادلانه ای را هدف قرار می دهد که باعث افزایش بهای مسکن در کانادا شده است و بر اساس گزارش هایی که از دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا منتشر شده است هدف از آن ایجاد توازن در بازار مسکن این کشور است.

دولت کانادا بعلاوه مالیات بیشتری را از کسانی دریافت خواهد نمود که بعد از یک سال خرید مسکن اقدام به فروش آن می نمایند.

در این طرح بعضی از افراددارای اقامت دائمی و دانشجویان خارجی معاف شده اند.

تارنمای یورونیوز نیز گزارشی را درباره محدودیت تازه در بخش مسکن کانادا ارائه داده و به نقل از کریستیا فری لند، وزیر اقتصاد کانادا علت آن را کاهش تورم بی سابقه در بازار مسکن کانادا عنوان نموده است.

این رسانه نوشت: کریستیا فری لند طرح دولت را روز پنجشنبه به مجلس ارائه کرد. قیمت مسکن در کانادا به طور میانگین در دو سال اخیر 20 درصد افزایش یافته است. این رقم برای شهر های بزرگ از جمله مونترال، تورنتو و ونکوور بیش از 20 درصد بوده است.

امنیت مالی و ثبات ارزش دلار در کانادا باعث شده تا در سال های اخیر بسیاری از سرمایه داران از جمله از روسیه، چین، هند و ایران اقدام به سرمایه گذاری در شهر های بزرگ این کشور و خرید ملک نمایند.

دولت جاستین ترودو می خواهد با چنین ممنوعیتی قیمت مسکن را به ثبات برساند و حباب بازاری که تشکیل شده را بشکند.

همزمان به گفته وزیر اقتصاد کانادا قرار است در این دو سال، پروژه های متعدد ساخت مسکن برای افراد کم عایدی و بدون عایدی در این کشور اجرایی شوند.

بعضی از کارشناسان بازار مسکن معتقدند که ممنوع کردن خارجی ها از خرید مسکن در کانادا، در بلند مدت، تاثیر چندانی بر بازار مسکن این کشور نخواهد داشت، زیرا کمتر از پنج درصد خانه ها در کانادا به وسیله خارجیان غیرمقیم خریداری می گردد. با این حال به نظر می رسد که این پروژه دولتی در کوتاه مدت روی تثبیت قیمت مسکن در این کشور تاثیر داشته باشد

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4827

به "کانادا خرید خانه به وسیله اتباع خارجی را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا خرید خانه به وسیله اتباع خارجی را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید