چین خواهان آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از عملکرد کانادا در پرونده یکی از مدیران ارشد شرکت هوایی که در این کشور بازداشت شده است، خواهان آزادی فوری وی شد.

چین خواهان آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه(6 خرداد) در کنفرانس مطبوعاتی درباره حکم دادگاه کانادا در پرونده خانم منگ وان جو از مدیران ارشد شرکت هواوی، گفت: که موضع چین در خصوص خانم منگ همیشگی و روشن است. آمریکا و کانادا با سوء استفاده از پیمان استرداد تبهکاران، اقدام به اجبار علیه یک شهروند چینی نموده اند تجاوز به حقوق قانونی شهروندان چینی است و آن را تبدیل به یک رویداد سیاسی شدید و وخیم نموده است.

این سخنگو گفت که عزم دولت چین در حفاظت از حقوق قانونی شهروندان چین پایدار و قاطعانه است. کانادا باید عملاً اشتباهش را تصحیح و فوراً خانم منگ را آزاد کند تا از ضربه و آسیب به روابط چین و کانادا جلوگیری گردد.

وی همچنین درباره مخالفت بعضی وکلاء حقوقی هنگ کنگ با تدوین قانون امنیت ملی در مجلس ملی نمایندگان خلق چین گفت: معاون مجلس ملی، دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو شورای دولتی و دفتر ارتباطات دولت مرکزی در هنگ کنگ و وزارت خارجه چین پیشتر موضع چین در این مساله را به روشنی تشریح نموده است.

لی جیان تأکید کرد: دولت چین در اجرای اصل یک کشور دو نظام، حفظ حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه و همچنین مخالفت با مداخله هر نیروی بیگانه در امور هنگ کنگ عزم پایدار تزلزل ناپذیر دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1115

به "چین خواهان آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید