بلینکن: روابط ما با چین به شکلی فزاینده خصمانه است

به گزارش یزد بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی روابط کشورش با چین را به طور فزاینده خصمانه دانسته و گفت که خواهان برخورد از موضع قدرت با پکن در هرگونه تعامل یا تقابل احتمالی است.

بلینکن: روابط ما با چین به شکلی فزاینده خصمانه است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان در پاسخ به این سوال درباره اینکه آیا چین به عظیم ترین دشمن آمریکا تبدیل شده است یا خیر گفت که روابط دو طرف را نمی توان در یک برچسب خلاصه کرد.

او اظهار کرد: جوانب خصمانه به وضوح و به طور فزاینده ای در این رابطه وجود دارد. مطمئنا موارد رقابتی هم وجود دارد. بعضی از موارد همکاری نیز هنوز وجود دارد.

بلینکن خواهان آن شد که آمریکا در همه جوانب در روابط طرفین اعم از خصومت، رقابت یا همکاری، رویکردی از موضع قدرت اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اقدام چین در تحریم یک نماینده مجلس کانادا و دو مقام آمریکایی مدافع آزادی های مذهبی در دنیا را محکوم کرد.

همچنین اخیرا چین در واکنش به تحریم های انگیس، 9 شهروند انگلیسی از جمله پنج نماینده مجلس را به اتهام اشاعه دروغ و اطلاعات نادرست درباره چین تحریم کرد.

دولت چین روز آدینه اظهار داشت تحریم شدگان حق ورود به سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو را ندارند، دارایی های احتمالی آنها در چین ضبط می گردد و اشخاص حقیقی و حقوقی چینی اجازه معامله با آنها را نخواهند داشت.

آنتونی بلینکن و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا هفته پیش در شهر آنکوریج آلاسکا برای نخستین بار با یانگ جیچی مسئول روابط خارجی حزب کمونیست و وانگ یی وزیر امور خارجه چین ملاقات و مصاحبه کردند. در آن ملاقات دو طرف به طور صریح از یکدیگر به ویژه درعرصه های تجاری و حقوق بشری انتقاد کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3655

به "بلینکن: روابط ما با چین به شکلی فزاینده خصمانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: روابط ما با چین به شکلی فزاینده خصمانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید