چرا سری گلکسی نوت سامسونگ دیگر ما را به وجد نمی آورد؟

به گزارش یزد بلاگ، سامسونگ بالاخره بعد از مدت ها انتظار، در رویداد آنپکد اخیر از گوشی های سری گلکسی نوت 20 رونمایی کرد. گوشی هایی که از هر لحاظ فوق العاده بودند. اما از تمامی لحاظی که از آن ها انتظار می رفت و برخلاف گلکسی Z Fold 2 5G نه در بخش هایی که ما را به وجد بیاورند و هیجان زده نمایند.

چرا سری گلکسی نوت سامسونگ دیگر ما را به وجد نمی آورد؟

به خاطر داشته باشید این مطلب حاوی نظرات شخصی است.

سری نوت سامسونگ همواره به خاطر نوآوری ها و زیبایی خاصی که داشتند معروف بودند. معمولا سامسونگ در این محصولات هرآنچه که در توان داشت بکار می برد تا کاربران را به وجود بیاورد. اما چند سالی است این اتفاق رخ نمی دهد. در واقع کهکشانی های دوست داشتنی این شرکت صرفا در بخش هایی که انتظارش را داریم بروزرسانی می شوند و دیگر خبری از نوآوری های جذاب نیست.

بدیهی است بیشتر کاربران و علاقه مندان به محصولات این شرکت، نوت 20 اولترا را از لحاظ طراحی، زیبایی و مشخصات فنی از اس 20 اولترا بیشتر می پسندند و این را می توان از بازخورد آن ها کاملا متوجه شد. اما دلیل عمده این اتفاق به خاطر بروزرسانی هایی است که سامسونگ انجام داده. مثلا با اضافه شدن سنسور فوکوس لیزری، دیگر شاهد مشکل فوکوس اتوماتیک نخواهیم بود که در اس 20 اولترا حسابی کاربران را آشفته نموده بود.

  • سامسونگ در یک ویدیو اکوسیستم گلکسی نوت 20 اولترا را نشان می دهد

همچنین بسیاری از کاربران از عملکرد پردازنده اگزینوس 990 ناراضی بوده و خواهان این شدند غول کره ای دیگر در محصولات بعدی خود از این پردازنده استفاده نکند و در عوض همه گوشی ها را به اسنپدراگون مجهز کند. اما این شرکت گفت اگزینوس 990 را از لحاظ پردازشی و مصرف انرژی بهینه تر از قبل نموده و به همین خاطر دیگر نباید جای مسئله ای باشد. همچنین پردازنده مدل اسنپدراگون را هم از 865 به 865 پلاس ارتقا داد. (در زیر می توانید مقایسه عملکرد دو پردازنده اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 را با یکدیگر مشاهده کنید.)

در بخش دوربین نه تنها پیشرفت قابل توجهی را شاهد نیستیم بلکه از لحاظ عظیم نمایی، نوت 20 اولترا به نسبت همتای خود از سری اس عقب گرد داشت. نمایشگر همچنان وقتی روی رفرش ریت 120 هرتز تنظیم می گردد وضوح تصویر به +1080P کاهش پیدا می نماید و ظرفیت باتری هم کمتر از اس 20 اولترا است. قلم آن به نسبت قبل پیشرفت داشت و این فوق العاده است اما آیا می توان این ها را نوآوری دانست؟

در واقع باید بگوییم گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا پیشرو در زمینه نوآوری نیستند. آن ها را صرفا می توان گلکسی نوت های جدید نام گذاری کرد و نه بیشتر. البته گلکسی نوت های واقعا عالی و قدرتمند که از لحاظ طراحی و زیبایی شاید در بین پرچم داران شرکت های دیگر بی رقیب باشند. همه این ها در کنار نمایشگر سریع، قلم بهبود یافته، دوربین هایی با توانایی بالا، همکاری امیدوار نماینده با مایکروسافت و بسیاری موارد دیگر، گلکسی ها را به گوشی های تقریبا بی رقیبی تبدیل نموده اما باز هم گویا چیزی که باید، در آن ها وجود ندارد.

  • اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 10 با ویژگی جدید Your Phone

این نظر می تواند درست نباشد و بسیاری ها با آن مخالف باشند. اما در واقع باید به این موضوع اعتراف کرد که کهکشاهی های جدید ما را به وجد نیاوردند. همه ما این قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری را به شکل و شمایلی دیگر در گوشی های دیگر شاهد بودیم. البته به جز قلم S Pen که آن هم دیگر ما را هیجان زده نمی نماید. هرچند مدت زمان نسبتا زیادی را از مراسم به خود اختصاص داده بود.

اگر به خاطر داشته باشید، زمانی بود که سامسونگ تغییرات انقلابی را در گوشی های خود پدید می آورد. وقتی به زمان معرفی سری نوت نزدیک می شدیم مطمئن بودیم شاهد گجت های هیجان انگیزی خواهیم بود. مثلا یک سال سامسونگ بر خلاف شرکت های دیگر ظرفیت داخلی را دو برابر افزایش می داد، سال بعد دوربین های انقلابی را به گوشی هایش اضافه می کرد و در سری های بعد هم ظرفیت باتری را به شکل چشم گیری افزایش می داد.

با معرفی سری اس 20، شاهد این بودیم که مدل اولترای آن ها می تواند با دوربین 108 مگاپیکسلی انقلابی خود عکس های شگفت انگیزی ثبت کند و با دوربین پریسکوپی جدید تا 100 برابر به صورت دیجیتال عظیم نمایی داشته باشد. اما هنگامی که تصمیم گرفتیم بپذیریم سامسونگ تغییری انقلابی و نوآوری شگفت انگیزی در بخش دوربین بوجود آورده شاهد این بودیم که نماینده این شرکت با مشکل فوکوس دست و پنجه نرم می نماید و حتی یک هفته هم نتوانست در صدر جدول وب سایت DXOMARK به عنوان بهترین دوربین قرار گیرد.

اکنون می بینیم نوت 20 اولترا نیز از همان دوربین استفاده می نماید با این تفاوت که دیگر شاهد مشکل فوکوس در آن نخواهیم بود اما این موفقیت در حالی بدست آمده که سامسونگ مجبور شد یک سنسور لیزری مختص این کار در گوشی تعبیه کند. بنابراین این شرکت صرفا ضعفی را پوشاند که خود مقصر بوجود آمدن آن بود و هیچ نوآوری را شاهد نبودیم.

شاید بتوان تنها عامل فزونی نوت را به سایر پرچم دارها، قلم آن دانست. در غیر این صورت این گوشی تفاوت خاصی با دیگر پرچم دارها نخواهد داشت. اما اگرچه نوت 20 و برادر عظیم ترش شگفتی خاصی نداشتند، یک محصول دیگر همچنان ما را به علاقه و توانایی سامسونگ به نوآوری امیدوار کرد و آن هم گلکسی Z Fold 2 5G بود.

  • گلکسی Z Fold 2 5G معرفی گردید؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

شاید قیمت این گوشی به خاطر قابلیت تاشویی که دارد بسیار بالا باشد. سری اول با آن همه مشکل ریز و درشتی که داشت با قیمت حدودا 2000 دلار راهی بازار شد و در این سری که ادعا می گردد تمام مسائل حل شده، انتظار می رود قیمت بالاتری را ببینیم اما در اینجا اصلا بحث قیمت مطرح نیست و صرفا می خواهیم روی نوآوری تمرکز کنیم.

گلکسی Z Fold 2 5G دقیقا چیزی است که کاربران را به وجد می آورد. این گوشی را می توان یک گوشی رویایی دانست که نوآوری زیادی در آن بکار رفته. بر خلاف مدل اولیه که تجربه وحشتناکی برای سامسونگ بود، این گوشی در بخش های زیادی بروزرسانی شد. ناچ عظیمی که برای تعبیه دوربین سلفی تعبیه شده بود اکنون جای خود را به حفره کوچکی داده که نمای زیباتری هم دارد. نمایشگر ثانویه تمام صفحه و عظیم تر شده، ضخامت دستگاه به شکل محسوسی کاهش یافته، تمام مسائل مربوط به لولاها و خرابی نمایشگر حل شده و حتی گفته می گردد فناوری جالبی هم در این گوشی تعبیه شده که می تواند گرد و خاک را بیرون نگه دارد.

چه کاربر عادی باشید و چه حرفه ای یا گیمر، چه به تبلت احتیاج داشته باشید یا یک گوشی معمولی، گلکسی Z Fold 2 می تواند احتیاجتان را رفع کند. این همان نوآوری و خلاقیتی است که دوست داشتیم در سری نوت ببینیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ظاهرا در یکی دو سال آینده هم همین اتفاق خواهد افتاد.

صحبت هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه سامسونگ در آینده دیگر سری اس و نوت را فراوری نخواهد کرد و به سمت طراحی گوشی های تاشو می رود. در واقع ظاهرا در آینده رقابت محصولات این شرکت بین دو گوشی با قابلیت تاشو خواهد بود که در حال حاضر هم شاهد این رقابت بین مدل Z Flip با قابلیت تاشوندگی از بالا به پایین و Z Fold با قابلیت تاشوندگی از طرفین هستیم.

اینکه این ادعا درست خواهد بود یا خیر در حال حاضر اهمیت خاصی ندارد. اینکه سامسونگ در افزودن نوآوری به محصولات خود تا چه حد پیش خواهد رفت اهمیت بیشتری دارد. البته نمی توان سامسونگ را مقصر اصلی همه این اتفاقات دانست. در واقع همه گوشی های کنونی قابلیت های نوآورانه خاصی ندارند و باید اعتراف کرد این تمام ظرفیت فناوری است که فعلا به آن دست پیدا کردیم و می تواند در یک گجت کوچک تر از 7 اینچ بکار گرفته گردد.

با این حال هنوز هم می توان از شرکت های دیگر برای دست یابی به موفقیت الهام گرفت. مثل لرزشگیر گیمبال شکلی که در پرچم دار ویو X50 پرو استفاده شده یا باتری 6000 میلی آمپر ساعتی که اتفاقا خود سامسونگ آن را در میان رده خود بکار برد. حتی بسیار تمایل داشتیم غول کره ای اولین شرکتی باشد که گوشی های خود را به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می نماید اما این رویا فعلا توسط هیچ شرکتی به حقیقت تبدیل نشد و صرفا شاهد رونمایی از طرح های اولیه بودیم که سامسونگ در بین آن ها حضور نداشت.

با این حال باید گفت سری نوت 20 دستگاه های فوق العاده ای هستند که در حال حاضر تمام احتیاجهای کاربران را به راحتی و با بالاترین سرعت ممکن رفع می نمایند. اینکه نوآوری خاصی در آن ها به نسبت قبل وجود ندارد یک نظر شخصی است. اما نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم نوت های جدید را فاقد نوآوری های هیجان انگیز می دانید؟

  • نگاه نزدیک خبرنگاران مگ به گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

منبع: PhoneArena

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1956

به "چرا سری گلکسی نوت سامسونگ دیگر ما را به وجد نمی آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سری گلکسی نوت سامسونگ دیگر ما را به وجد نمی آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید