انتها مرحله نخست بازسازی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از انتها یافتن مرحله نخست عملیات بازسازی و استحکام بخشی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز اطلاع داد.

انتها مرحله نخست بازسازی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حسین یزدانمهر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین مرحله از عملیات بازسازی و استحکام بخشی مناره مسجد جامع نطنز که بر اثر عوامل شدید جوی تخریب شده بود، به خاتمه رسید.

وی اضافه نمود: پس از آنالیز تیم کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تخصیص اعتبارات لازم، در مرحله نخست طرح بازسازی مناره تدوین و در ابتدای امسال تایید شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: قسمتی از بدنه مقرنس جبهه شمالی (قطاربندی) مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد از شاهکارهای هنری قرن هفتم هجری قمری یا عصر ایلخانی است که بر اثر بارش های شدید باران و تگرگ در اواخر سال گذشته دچار آسیب شد.

وی توضیح داد: این مناره با ارتفاعی بیش از 37 متر با سبک جالب تزئینات کاشی کاری مقرنس و تلفیق آجر و کاشی همراه با نام مقدس حضرت محمد(ص) و نام های الهی که دور تا دور این مناره تزیین شده و همچنین کتیبه پهن و فیروزه ای در مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز و بقعه شیخ عبدالصمد به عنوان یک اثر منحصربه فرد و بی بدیل خود نمایی می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2274

به "انتها مرحله نخست بازسازی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مرحله نخست بازسازی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید