هنگام پیاده روی با یکدیگر چند متر فاصله داشته باشیم؟

به گزارش یزد بلاگ، محققان در یافته هایی جدید فاصله مورد احتیاج بین افراد را در شرایط مختلف از جمله پیاده روی یا ورزش کردن در فضای باز اعلام کردند.

هنگام پیاده روی با یکدیگر چند متر فاصله داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، متخصصان هنوز اطلاعات کامل و جامعی درباره علت شیوع ویروس کرونا در اختیار ندارند و در بعضی موارد از جمله راه های پیشگیری آن نظرات گوناگونی دارند، اما در زمینه راه های انتقال این ویروس در دو مورد هم نظر هستند.

فرد مبتلا می تواند به وسیله لمس اشیا و همچنین قطره های تنفسی ویروس را به دیگران منتقل کند. قطره های میکروسکوپی تنفسی به وسیله سرفه، عطسه یا گفت وگو با ترشحات تنفسی بیمار خارج و در صورت تماس مستقیم با غشاهای مخاطی باعث آلودگی دیگران می گردد.

براساس اطلاعات موجود، این قطره ها در هوا نمی مانند و حداکثر پس از شش فوت (حدود دو متر) به زمین می افتند. به همین دلیل فاصله ایمنی یک ونیم تا دو متر شهروندان از یکدیگر توصیه می گردد.

  • فاصله مناسب هنگام راه رفتن و دویدن

اکنون یک گروه مطالعاتی از دانشگاه های لوون بلژیک و آیندهوون هلند به سرپرستی برت بلوکن، استاد فیزیک ساختمان و آیرودینامیک، به این نتیجه رسیده است که این میزان فاصله گذاری برای افرادی که در حرکت و فعالیت تندترند موثر نیست.

این تیم تخصصی با آزمایش های گوناگون میزان خطر آلودگی افراد را هنگام دویدن در فضای باز اندازه گرفته اند.

آن ها قطره های تنفسی یک دونده را با سرعت های گوناگون اندازه دریافتد و موقعیت دونده پشت سر او را نیز بارها تغییر دادند. آن ها گاهی در کنار هم، گاهی دقیقا پشت سر هم و زمانی نیز به طور مورب ابتدا راه می رفتند و سپس به مرور سرعت خود را افزایش می دادند.

این گونه آزمایش ها معمولا برای سنجیدن تاثیر باد در سرعت و توان ورزشکاران حرفه ای انجام می گردد.

پروفسور بلوکن در این باره می گوید: براساس آزمایش های گوناگون، حرکت صف گونه انسان ها درصد احتمال ابتلا به بیماری را در افراد پشت سر افزایش می دهد، البته به شرطی که رونده یا دونده جلویی مبتلا باشد.

این گروه براساس یافته های جدید توصیه می نمایند فاصله افراد هنگام راه رفتن عادی و پشت سر هم، بسته به شدت وزش باد بین چهار تا پنج متر، هنگام دویدن آرام و دوچرخه سواری 10 متر و هنگام دویدن با سرعت زیاد دست کم 20 متر باشد.

براساس نتایج آزمایش های این گروه، بهترین شکل پیاده روی یا دویدن در فضای آزاد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کوویدـ19 (ناشی از ویروس کرونا)، حرکت در جوار یکدیگر و با فاصله است. حرکت به صورت مورب هم احتمال ابتلا را کاهش می دهد.

بلوکن توصیه می نماید: برای احتیاط، هنگام سبقت دریافت از افراد در فضای آزاد به موقع زاویه حرکت خود را با آن ها افزایش دهید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 981

به "هنگام پیاده روی با یکدیگر چند متر فاصله داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام پیاده روی با یکدیگر چند متر فاصله داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید