هشدار برای افزایش اختلالات روانی در کشور

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انجمن علمی روان درمانی ایران در نامه ای به عین اللهی، وزیر بهداشت نسبت به شرایط سلامت روان جامعه ایران هشدار داد.

هشدار برای افزایش اختلالات روانی در کشور

افزایش اختلالات روانی در بحران اقتصادی و اجتماعی

در این نامه با اشاره به تاثیر بحران اقتصادی، کاهش عایدیها و افزایش دغدغه های اقتصادی بر سلامت روان جامعه، آمده: کشور ما در شرایطی واقع شده است که در کنار بعضی مسائل اجتماعی، شاخص های اقتصادی وضع خوبی را نشان نمی دهند. تورم طول کشیده و مزمن، در کنار رکود اقتصادی و بیکاری فزاینده، اندازه عایدی و توان اقتصادی فرد و خانوار را به شدت کاهش داده و منجر به تشدید جدی نابرابری اقتصادی در بین گروه های مختلف جامعه شده است.

در شرایطی که برای دومین سال پیاپی تمامی سطوح جامعه به ویژه اقشار تهی دست و محروم مانده، تحت فشار فزاینده استرس ناشی از همه گیری کووید19 به زندگی در انزوا و کاهش ارتباطات اجتماعی روی آورده اند، یا با از دست دادن شغل و کاهش عایدی روبرو بوده اند، مطابق با پژوهش های صورت گرفته در ایران و سایر کشورهای دنیا قابل انتظار است که اندازه ابتلا به مسائل و اختلالات روانی بیشتر گردد.

افزایش بیماری های اعصاب و روان

پیش تر هم خبرنگاران در گزارشی به تاثیر فقر روی روان بعضی افراد پرداخت که آنها را روانه بیمارستان روانی نموده بود. بر اساس این گزارش بعضی از بیماران بر اثر مسائل اقتصادی، مبتلا به اختلالات روانی شدند.

رضا شیرالی، روانپزشک و دبیر کمیته روانپزشکی اجتماعی انجمن روانپزشکان در این مورد به خبرنگاران گفته بود: در سه سال اخیر شوک های اقتصادی زیادی داشتیم که هرچه می گذرد نتایج آن را بیشتر می بینیم. در این مدت ابتلا به بیماری های روان، مراجعه و شکایت مردم از مسائل اقتصادی بیشتر شده است. او بعلاوه گفته بود فقر و نابرابری می تواند سلامت جسم و روان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4457

به "هشدار برای افزایش اختلالات روانی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای افزایش اختلالات روانی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید