نکاتی که باید درباره تهیه شمع بدونیم

به گزارش یزد بلاگ، خرید شمع به عنوان یک اکسسوری مجذوب نماینده و فانتزی هواداران بسیار زیادی دارد. مشتریان در نگاه اول تنها به شکل ظاهری شمع توجه می نمایند و کیفیت مواد سازنده چندان برایشان اهمیتی ندارد. متاسفانه بسیاری از افراد گمان می نمایند که ترکیبات اولیه تمام شمع ها با یکدیگر یکسان است؛ اما در واقعیت شمع ها از نظر ساختاری نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

نکاتی که باید درباره تهیه شمع بدونیم

نکات قابل توجه به هنگام خرید شمع

خرید شمع پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و برخلاف عقیده بسیاری از افراد، کار چندان ساده ای نیست. نوع مواد سازنده شمع ها با یکدیگر فرق می نماید. به طور کلی شمع ها از پارافین، موم پالم، موم عسل، موم ژل و … ساخته می شوند. فروشگاه تویین کندل از مواد با کیفیت استفاده می نماید تا تایم سوخت شمع ها بیشتر گردد.

امروزه افراد زیادی برای تزئین دکور قسمت های مختلف منزل خود در پی خرید شمع زیبا و مناسب هستند. مشتریان به هنگام خرید بهتر است به یکسری نکات مهم و ضروری توجه نمایند. امروزه انواع شمع های زیبا با طرح های متنوع در بازار به فروش می رسند.

کاربرد شمع

بهتر است قبل از خرید شمع در خصوص نوع کاربرد انواع شمع ها اطلاعات کافی داشته باشید، زیرا هر کدام از شمع ها برای هدف مشخصی، طراحی می شوند. برای مثال شما می توانید از شمع های دکوری و تزئینی برای جشن تولد و زیباتر شدن میز بهره ببرید.

امروزه انواع شمع های عطری و و تزئینی در اشکال مختلف طراحی می شوند. گاه شمع های عطری و تزئینی از لحاظ شکل ظاهری مشابه یکدیگر ساخته می شوند؛شمع های عطری مانند شمع های تزئینی بسیار کاربردی هستند و انرژی مثبت بسیار خوبی را در محیط اتاق و منزل شما ایجاد می نمایند.

هنگام خرید شمع معطر، می توانید با توجه به رنگ و رایحه مورد علاقه تان شمع عطری مورد نظر خود را انتخاب کنید. خرید شمع موم عسل به عنوان برترین شمع طبیعی ارزش بسیار بالایی دارد. این شمع، هیچ ضرری به سلامت انسان وارد نمی نماید. علاوه بر این، خواص درمانی بسیار زیادی احتیاج دارد و با پخش رایحه مطبوع، احساس بسیار خوبی به شما منتقل می نماید.

شمع های معطر در رایحه های بسیار مطلوب و متنوعی ساخته می شوند که انتخاب نوع رایحه شمع به نظر مشتری بستگی دارد. شمع های معطر با کیفیت تا مدت های طولانی، عطر خود را حفظ می نمایند و با هر بار روشن شدن، انرژی فوق العاده ای در محیط داخلی خانه و محل کار شما، پراکنده خواهند کرد. امروزه بسیاری از شمع های رمانتیک معمولاً عطر گل یاس، بنفشه و یا رز می دهند.

اگر می خواهید از شمع معطر در هال و یا پذیرایی خانه خود بهره ببرید، بهتر است شمع هایی با رایحه پرتقال، توت فرنگی، دارچین و … تهیه کنید. زیرا این شمع ها احساس بسیار خوبی به شما می دهند و می توانند خلق و خوی شما را مهربان تر نمایند. امروزه حتی برای تزئین سرویس بهداشتی نیز می توانید از شمع های معطر بهره ببرید. شمع هایی با رایحه لیمو، نارگیل، بهار، واترلیلی و … برای سرویس بهداشتی مناسب تر است. انتخاب رایجه مناسب شمع متناسب با سلیقه مشتری، اهمیت بسیار زیادی در بهبود رفتار و اخلاق افراد خواهد داشت.

جنس موم شمع

جنس موم شمع، یکی دیگر از نکات مهمی است که به هنگام خرید شمع باید به آن توجه کنید. شمع های ساخته شده با موم از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. شما می توانید از بین انواع شمع های موجود به دلخواه یک یا چند شمع مورد علاقه خود را به سبد خرید بیفزایید.

شمع موم عسل از جمله شمع های فانتزی و زیبایی است که معمولاً در داخل ظرف شمع نگه داشته می گردد. این شمع زیبا گاه برای کاهش بوی بد محیط مورد استفاده قرار می گیرد. شمع موم عسل بسیار پرطرفدار است. این شمع هیچ حساسیت و آلرژی در بدن انسان ایجاد نمی نماید. بنابراین همه افراد با خیال راحت می توانند از مزایای خرید این شمع زیبا، استفاده نمایند.

هنگام خرید شمع به مدت زمان عمر سوختن آن نیز توجه کنید. مثلا شمع های ظرفی عطری تایم سوخت بیشتری دارند ولی شمع های موم عسل چون طبیعی هستن تایم سوخت کمتری دارند.

رنگ شمع

شمع ها در رنگ ها و طرح های بسیار جذابی طراحی و فراوری می شوند. مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود، زیباترین رنگ و مدل شمع را برای محیط دلخواه خریداری کند. رنگ های مختلف شمع، هر کدام پیغام و مقصود خاصی را به مخاطب منتقل می نماید. بنابراین بهتر است قبل از خرید شمع در خصوص روانشناسی رنگ ها، اطلاعات کافی داشته باشید. شمع های قرمز رنگ برای جشن سالگرد ازدواج و یا تولد انتخاب مناسبی است؛ زیرا رنگ قرمز نشان دهنده عشق و دوستی است. شمع های سفید رنگ، بیشتر برای ایجاد فضای آرامش بخش به کار می رود.

جنس فیتیله

هنگام خرید شمع باید به جنس فیتیله آن نیز توجه کنید. انواع شمع ها از نظر جنس فیتیله نیز با یکدیگر تفاوت دارند. فیتیله های نخی از جمله فیتیله های پرکاربرد هستند. فیتیله های چوبی نیز امروزه در بازار موجود است. این فیتیله ها باعث می گردد نور شمع کم و زیاد گردد و حس خوبی را ایجاد می نماید. گاه برای ساخت فیتیله از مغزی فلز های قلع و یا روی، استفاده می نمایند. نوع فیتیله و تعداد فیتیله شمع در کیفیت این محصول نقش مهمی دارد. هرچه تعداد فیتیله های شمع بیشتر باشد آنگاه اندازه روشنایی شمع نیز بیشتر خواهد بود.

خرید شمع مینیمال

امروزه دیگر شمع تنها به عنوان یک وسیله روشنایی، استفاده نمی گردد. بلکه بیشتر افراد به علت جذابیت و زیبایی ظاهری شمع ها، خواهان خرید شمع مینیمال هستند. شمع مینیمال به خوبی نشان دهنده احساسات و روحیه شما خواهد بود.

شمع مینیمال، یکی از اکسسوری های بسیار زیبا و محبوبی است که برای هر محیطی قابل استفاده است. اگر می خواهید جلوه های زیبایی در فضای کار و یا محیط خانه ایجاد کنید، می توانید از شمع های مینیمال در رنگ های فانتزی زیبا بهره ببرید. امروزه شمع های مینیمال در رنگ های نود بسیار زیبا طراحی و فراوری می شوند که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می نماید.

امروزه بسیاری از شمع های معطر نیز در سایز مینیمال ساخته می شوند. هنگام خرید شمع مینیمال به رنگ های به کار گرفته شده در منزل و محیط کار خود توجه کنید؛ زیرا با انتخاب درست رنگ شمع مینیمال می توانید فضای بسیار زیبا و هماهنگی در محیط خانه و منزل خود خلق کنید.

استفاده از شمع های مینیمال عطری بر روی میز کار و یا مطالعه می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی فکر و رفتار افراد داشته باشد. همه افراد بعد از مدتی فعالیت پشت میز مطالعه، خسته می شوند و به یک منبع انرژی احتیاج دارند. بدون شک شمع عطری مینیمال با ظاهر جذابی که دارد، برترین انتخاب برای تغییر فضا و تقویت روحیه خواهد بود.

خرید شمع پاییزی

پاییز، پادشاه فصل ها است، در این فصل زیبا طراحی دکوراسیون پاییزی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید با انتخاب رنگ های پاییزی، محیطی شاعرانه و زیبایی را طراحی کنید. اگر به طبیعت علاقه مندید و در پی راهی برای حس کردن طبیعت در فضای داخلی خانه هستید، می توانید از شمع های زیبا و فانتزی یاری بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4913

به "نکاتی که باید درباره تهیه شمع بدونیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید درباره تهیه شمع بدونیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید