معرفی مرکز خرید چارسو همراه با آدرس

به گزارش یزد بلاگ، چارسو رقیب اصلی مجتمع علاءالدین محسوب می شود که درست روبروی آن قرار گرفته است. با ما در خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این مرکز خرید بیشتر بدانیم .

معرفی مرکز خرید چارسو همراه با آدرس

با مرکز خرید چارسو آشنا شوید

در هیاهو و شلوغی مرکز شهر تهران، ساختمانی بزرگ با نمایی متفاوت سر برآورده است. در نگاه اول ظاهر این ساختمان کاملا با محیط پرسروصدا و آلوده اطرافش تناقض دارد.

به احتمال زیاد اگر شما هم به تقاطع خیابان جمهوری و حافظ تهران رفته باشید، این ساختمان بازار چارسو را دیده اید. چنانچه شما هم به بازارگردی علاقه دارید، با من در این مطلب از همراه باشید.

معرفی بازار چارسو

بازار چارسو در سال 90 ساخته و سه سال بعد به عنوان بزرگ ترین بازار دیجیتال تهران افتتاح شد. این مجتمع هفت طبقه، 330 واحد صنفی دارد.

چارسو رقیب اصلی مجتمع علاءالدین محسوب می شود که درست روبروی آن قرار گرفته است. به طور کلی تقاطع خیابان حافظ و جمهوری اسلامی، به ویژه زیر پل حافظ، بورس فروش لوازم دیجیتال نو و دست دوم به حساب می آید.

در این میان، مجتمع چارسو مانند نگینی درخشان در این منطقه می درخشد. نظر زیبایی محیط، تنوع لوازم دیجیتالی و کیفیت بالای محصولات از ویژگی های این ساختمان است.

مجموعه چارسو نام یک مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی است که شامل مرکز خرید، فودکورت و پردیس سینمایی چارسو می شود.

این مجموعه درست روبروی پاساژ معروف علاالدین قرار گرفته است و موقعیت مناسب، معماری و امکانات مدرن آن باعث شده است تا مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

معماری اکسپرسیونیستی بنا که به شکل سه تکه نامنظم بر روی هم لغزیده است، نگاه هر ببینده ای را به خود جلب می کند.

پارکینگ مجتمع با ظرفیت 1000 اتومبیل، با رفع یکی از مهم ترین معضلات مراجعه به مرکز شهر، خیال بازدیدکنندگان را راحت کرده است.

قسمت پایین مجموعه متشکل از فروشگاه های تجاری بزرگ، قسمت میانی آن شامل فروشگاه های تجاری کوچک و قسمت فوقانی مجموعه محل تجمع رستوران ها و سالن های سینما است.

قرارگیری یک فضای خالی بزرگ در مرکز مجموعه و حرکت پله های برقی در اطراف آن، ضمن ایجاد یکپارچگی در عملکردهای مختلف، حرکت بین طبقات را برای بازدیدکنندگان به تجربه ای خاص تبدیل می کند.

با هفت طبقه، مرکز خرید چارسو به عرضه محصولات صوتی و تصویری در طبقه همکف و موبایل در طبقات دو الی پنج می پردازد.

آدرس مرکز خرید چارسو

آدرس مرکز خرید چارسو : استان تهران ، شهر تهران ، منطقه 11 ، جمهوری اسلامی ، خیابان حافظ ، تقاطع خیابان حافظ و جمهوری اسلامی ، پلاک 1 11357، 14468

معماری ساختمان چارسو

صرف نظر از کاربری ویژه این مجتمع، نمی توان از معماری جذاب و شگفت انگیز ساختمان آن چشم پوشی کرد. گروه معماری بن سار به سرپرستی محمد مجیدی، معمار 52 ساله کشورمان، چند سال پیش به طراحی و ساخت این مجتمع پرداخت.

این گروه با طراحی سبک مینیمال این ساختمان، پیروز به دریافت رتبه سوم جایزه معمار در سال 95 شدند. در ساخت این مجتمع از رنگ های سفید و طوسی استفاده شده است.

طبقه همکف

این ساختمان دو ورودی دارد. یکی در خیابان جمهوری و دیگری در خیابان حافظ. همه طبقات بازار چارسو به شکل مکعب مستطیل ساخته شده اند.

مرکز این مکعب مستطیل ها، پله برقی هایی ساخته شده که با استفاده از آن، بدون دردسر می توانید از طبقه ای به طبقه دیگر بروید.

در هر طبقه تعداد کمی نیمکت چیده شده است. همچنین می توانید جایگاه های تک نفره مکعبی را در رنگ های شاد سبز، زرد، قرمز، آبی کم رنگ و… ببینید.

یکی از ویژگی های مثبت این ساختمان، اهمیت آن به حفظ محیط زیست است. شما در همه طبقات این مجتمع، سه سطل زباله مجزا را کنار یکدیگر می بینید.

این سطل ها برای تفکیک زباله های تر، خشک و کاغذ درنظر گرفته شده اند. همچنین گلدان های سفید مستطیلی بزرگی گوشه وکنار این ساختمان به چشم می خورند.

هشت تا ده آسانسور در هرطبقه از چارسو، آماده انتقال افراد به طبقات مختلف هستند. یک میز پذیرش بزرگ در این طبقه می بینید که مسئول آن به سوالات شما پاسخ می دهد.

معمولا در و دیوار طبقات چارسو با تبلیغات مختلف از برندهای گوناگون پوشیده شده است. همه برندهای معروف دیجیتال در طبقه همکف کنندگی رسمی دارند.

در همه این فروشگاه ها میز و جایگاه هایی مخصوص وجود دارد تا افراد با استفاده از شارژرهای رومیزی، گوشی ها و گجت هایشان را شارژ کنند.

فروشگاه LG

برند LG دو فروشگاه بزرگ در طبقه همکف بازار چارسو دارد. یکی کنار ورودی و دیگری انتهای سالن قرار گرفته است. هر دو فروشگاه با رنگ کرم و قهوه ای دکور شده اند.

این فروشگاه ها همه لوازم دیجیتال را به مشتریان می فروشند. پرسنل فروشگاه های LG با لباس فرم مخصوص به رنگ مشکی و قرمز، آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان هستند.

در بخشی از فروشگاه، مبلمانی پایه کوتاه با رنگ های طوسی و آبی قرار دارند. همچنین در بخش دیگری از آن جایگاه های پایه بلند شکلاتی وجود دارد تا مشتریان خرید راحتی داشته باشند.

فروشگاه سیب طلایی هوشمند

این فروشگاه همه خدمات مربوط به لوازم دیجیتالی اپل را عرضه می کنند. قفسه های چوبی بزرگی به دیوار نصب شده اند که گجت ها را در خود جای داده اند. ا

گر روزی گذرتان به فروشگاه سیب طلایی هوشمند در بازار چارسو افتاد، یک قفسه چوبی بزرگ در ابعاد 1.5 در یک متر می بینید که با گلدان هایی از گیاهان سبز پر شده اند.

فروشگاه سامسونگ

فروشگاه بزرگ سامسونگ در طبقه همکف با رنگ های سفید و طوسی دکور شده است. این فروشگاه دو طبقه، با ردیفی از پله ها به شعبه دیگر خود در طبقه اول متصل می شود.

شما می توانید انواع باند، تلویزیون، گوشی و… را از این فروشگاه خریداری کنید. پرسنل خانوم فروشگاه سامسونگ، همگی مانتوهایی آبی با نوشته سامسونگ پوشیده اند.

پرسنل آقا هم پیراهن سفید و شلوار و کراوات مشکی به تن دارند. همیشه از این فروشگاه، صدای موسیقی در سبک های مختلف به گوش می رسد. این موسیقی ها برای امتحان کیفیت و سلامت باندها پخش می شوند.

سایر طبقات بازار چارسو

در طبقات دیگر چارسو نسبت به طبقه همکف، فروشگاه های بیشتری پیدا خواهید کرد. این واحدهای تجاری به فروش و تعمیر لوازم دیجیتال می پردازند .

در این طبقه یک واحد سوپرمارکت فعالیت دارد که به فروشندگان و مراجعه کنندگان خدماتی ارائه می دهد. فروشگاهی برای عرضه وسایل موسیقی مانند گیتار، گیتار برقی، پیانو و… فعالیت می کند.

هنگام عبور از کنار فروشگاه های لوازم صوتی، صدای پخش موسیقی را خواهید شنید. اگر از طرفداران بازی های دیجیتالی هستید، حتما سری به طبقات چارسو بزنید.

فروشگاه های کنسول های بازی دیجیتالی و انواع بازی های X-BOX از محبوب ترین عرضه کنندگان چارسو هستند.

اگر دنبال کیف مخصوص برای گجت هایتان می گشت، در فروشگاه های بازار چارسو کیف هایی رنگارنگ در طرح ها و مدل های مختلف پیدا خواهید کرد.

فروشندگان و مشتریان چارسو با مراجعه به واحد آرایش و پیرایش مردانه که در این مجتمع قرار گرفته است، می توانند از بهترین خدمات زیبایی بهره مند شوند.

اگر قصد بازدید و خرید از بازار چارسو را دارید، بهتر است بدانید که اجازه عکس برداری از فروشگاه ها و کنندگی های رسمی برندهای معتبر دیجیتال را ندارید.

خدمه چارسو به طور منظم مشغول نظافت طبقات و آبیاری گلدان ها هستند. پلاک فروشگاه ها با توجه به قرارگیری آن ها در هر طبقه، با پسوند A تا F معین می شوند. مساحت هر طبقه کم تر از طبقه زیرین است.

طبقه منفی یک چارسو، فروشگاهی با کنندگی سامسونگ مرکز سالن وجود دارد . این فروشگاه به مشتریان، خدمات شارژ تلفن همراه، استفاده از عینک های سه بعدی و سیستم های واقعیت افزوده را می دهد.

فودکورت

طبقه پنجم بازار چارسو به فودکورتی بزرگ اختصاص دارد. این طبقه از مرکز خرید، یکی از مراکز تفریحی محبوب تهران است.

چندین رستوران با نام های چیتر برگر، رستوران ایتالیایی سوفیا، آشپزخانه سبز، BANTO، رستوران مدیترانه ای و… انواع غذاهای ایرانی سنتی، ساندویچ، برگر، پیتزا، پاستا، پیش غذا، سالاد، دسر و نوشیدنی را به شما عرضه می کنند.

با توجه به قرارگیری سینما در طبقه هفتم چارسو، همیشه جمعیت زیادی در فودکورت چارسو هستند. این جمعیت در روزهای تعطیل و آخرهفته ها بیشتر می شوند.

برای سفارش غذا می توانید از منوی رستوران ها در همان محل استفاده کنید یا از آن ها عکس بگیرید؛ زیرا باتوجه به کمبود منوها اجازه بردن آن ها سر میز را ندارید.

پس از سفارش پیجر مخصوصی به شما داده می شود که با آماده شدن سفارش، چراغ آن روشن و خاموش خواهد شد.

میز و جایگاه های کوچک چهار نفره این فودکورت انتخاب مناسبی برای دورهمی های کوچک است. میزهای بلند و جایگاه های پایه بلند مخصوص که پشت میزها چیده شده اند، برای دورهمی ها و جمع های محبت آمیز و شلوغ گزینه بهتری خواهند بود.

اگر تصمیم دارید با خانواده به فودکورت چارسو بروید، از مبل های غذاخوری مشکی و بزرگی که کنار پنجره های فودکورت قرار دارند، استفاده کنید.

با این انتخاب علاوه بر خلق یک محیط صمیمانه، از چشم انداز جریان زندگی در شهر لذت ببرید. در این طبقه، تلویزیون بزرگی وجود دارد که تیزر فیلم های روی پرده سینما از آن پخش می شود.

کنار آن گیشه های فروش بلیت قرار گرفته که امکان تهیه بلیت سینما را به افراد می دهد. روبروی آن قفسه ای برای هفته نامه های کافه سینما دیده می شود. این هفته نامه های یک برگی به نقد و بررسی فیلم های در حال اکران می پردازند.

اگر از طرفداران پروپاقرص سینمای چارسو یا مراجعه کنندگان همیشگی به این بازار دیجیتال درباره کیفیت غذاهای فودکورت بپرسید، با نظرات مختلفی روبرو می شوید. اما به طور کلی می توان از سخنانشان این طور نتیجه گرفت که قیمت غذاها نسبت به کیفیتشان بسیار بالا است.

همچنین کیفیت و طعم این غذاها تا استاندارد عمومی فاصله زیادی دارد. مسئولان نظافت چارسو همیشه در سالن قدم می زنند و مشغول تمیز کردن میزها هستند.

انتهای سالن فودکورت، سرویس بهداشتی آن را ساخته اند. تمیزی و نظافت آن یکی از مزیت های مجتمع چارسو است. بسیاری از افراد برای امور تبلیغات، سرمایه گذاری و… باید به بخش اداری بازار چارسو مراجعه کنند.

تراس بزرگ مجتمع چارسو در طبقه فودکورت به عنوان اتاق سیگار شناخته می شود. به این ترتیب افراد با سیگار کشیدن در این تراس علاوه بر لذت از زیبایی و منظره شهر، فضایی اختصاصی برای این کار دارند.

طبقه ششم چارسو، بین طبقه فودکورت و سینما، به عنوان سالن انتظار مورداستفاده قرار می گیرد. در این سالن، جایگاه ها و نیمکت هایی قرار گرفته است که افراد تا زمان شروع فیلم روی آن ها می نشینند.

نمازخانه و وضوخانه ای زیبا و مجهز در این طبقه برای نمازگزاران طراحی شده است. مسئول سالن پس از چک کردن بلیت، شما را به سالن سینما راهنمایی می کند.

این طبقه به گونه ای دکور شده تا فضایی مناسب برای اکران های مردمی و عکاسی از بازیگران و مردم ایجاد شود.

همچنین بسیاری از اوقات، به ویژه ایام جشنواره فیلم فجر، نشست ها و مصاحبه های مطبوعاتی را در این سالن برگزار می کنند. از این سالن برای برپایی موسیقی های زنده، نمایشگاه کتاب و گالری نیز بهره می برند.

پردیس سینمایی چارسو

چارسو شش سالن سینمایی بزرگ و مجهز به بهترین سیستم های صوتی و تصویری و بیش از 1000 جایگاه دارد. در سالن های پردیس سینمایی، جایگاه هایی ویژه برای تماشاگر معلول درنظر گرفته شده است.

سینمای چارسو کار خود را از ساعت 14 شروع می کند. بنابراین شما نمی توانید ساعات صبح در این پاساژ به تماشای فیلم محبوبتان بنشینید.

12 تا 15 فیلم مختلف در ساعات 14 تا دو بامداد در این سالن ها پخش می شود. برای خرید بلیت سینما می توانید به صورت حضوری از گیشه های فروش بلیت اقدام کنید.

همچنین با استفاده از سایت چارسو یا اپلیکیشن های خرید بلیت، علاوه بر پرداخت هزینه، محل نشستن خود را نیز انتخاب می کنید. از این سالن ها برای اجرای کنسرت یا برگزاری همایش ها نیز استفاده می شود.

پارکینگ چارسو

آنچه مجتمع همه چیز تمام چارسو را به کمال می رساند، وجود یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت 1000 اتومبیل است. چهار طبقه پارکینگ این مجتمع، محلی امن برای نگهداری از ماشین شما هنگام بازدیدتان از بازار چارسو محسوب می شود.

راه های دسترسی به چارسو

برای دسترسی به چارسو می توانید خود را به ایستگاه مترو سعدی واقع در خط یک یا ایستگاه تئاترشهر واقع در خط چهار برسانید.

همچنین با استفاده از اتوبوس های جمهوری بهارستان به بازار دیجیتال چارسو می رسید. BRTهای راه آهن تجریش نیز شما را به تقاطع جمهوری ولیعصر می رسانند.

سپس با اتوبوس های جمهوری بهارستان یا جمهوری کریم خان زند می توانید به بازار چارسو دسترسی داشته باشید.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2155

به "معرفی مرکز خرید چارسو همراه با آدرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مرکز خرید چارسو همراه با آدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید