راهنمای سفر به یونان

به گزارش یزد بلاگ، اگر به داستان های اساطیری و افسانه های خدایان علاقه دارید به یونان سفر کنید! اگر می خواهید تعطیلاتی رویایی در سواحل زیبا با خانه های سفید رنگ داشته باشید باز هم به یونان سفر کنید! راهنمای سفر به یونان شما را بیشتر با این سرزمین جادویی آشنا می نماید.

راهنمای سفر به یونان

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

قصد سفر به یونان را دارید اما نمی دانید چگونه ویزای یونان را دریافت کنید، بهترین زمان برای سفر به این سرزمین افسانه ای چه فصلی است؟ یا هزینه های خورد و خوراک در آتن پایتخت یونان چگونه است؟ پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

چگونه ویزای یونان بگیریم؟

یونان از کشورهای عضو در پیمان شینگن است و افرادی که می خواهند به این کشور سفر نمایند بایستی به وسیله سفارت یونان در ایران برای دریافت اقدام نمایند. برای این کار ابتدا مدارک لازم را تهیه نموده و پس از دریافت وقت سفارت بایستی در روز و ساعت مشخص شده جهت تحویل مدارک، انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت حضور پیدا کنیم. پس از انگشت نگاری جواب ویزا طی 15 روز کاری آماده می گردد. از آنجایی که ویزای یونان از نوع شینگن است کلیه قوانین نسبتا سختگیرانه شینگن را شامل می گردد. کارشناسان ویزا در آژانس خبرنگاران با داشتن سابقه چندین ساله در دریافت ویزای شینگن این فرایند را ساده تر نموده و به شما خواهند گفت ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزا را بیشتر می نماید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای یونان (ویزای شینگن)

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل گواهی حساب بانکی به زبان لاتین با مهر و امضای بانک و مانده حساب بالا
  • 2 قطعه عکس 4*3 رنگی جدید
  • اصل و ترجمه گواهی شغلی
  • گواهی اشتغال برای دانش آموزان
  • بیمه نامه مسافرتی
  • رزرو بلیط هواپیما
  • واچر هتل

.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به یونان باید بدانید

طول پرواز: حدودا 6 ساعت

اختلاف ساعت: ساعت رسمی آتن 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران عقب تر است

واحد پول : یورو

پیش شماره: +30

شماره تماس با پلیس: 100

شماره تماس آتشنشانی: 199

شماره تماس با اورژانس: 166

آداب و رسوم

یونان به سرزمین فلسفه و تاریخ شهرت دارد. تاریخ غنی این کشور باعث شده تا مردمش همچنان به هویت ملی خود ببالند. هر چند که این کشور کمتر شباهتی به یونان باستان دارد اما سنت ها و باورهای قدیمی را همچنان می توان در زندگی روزمره ساکنان آن دید.

بیشتر ساکنان یونان مذهب مسیحی ارتدکس دارند و کلیسا نقش مهمی را در زندگی روزمره شان ایفا می نماید. روز مریم مقدس در 15 آگست، روز عید پاک و کریسمس از روزهای تعطیل رسمی یونانی ها هستند که اعضای خانواده را برای جشن و پاکوبی دور هم جمع می نمایند. در طول فصل تابستان نیز فستیوال های بین المللی زیادی در این کشور به ویژه شهر آتن برگزار می گردد.

بهترین زمان سفر

یونان با وجود قرار دریافت در قاره اروپا بیشتر مواقع سال آب و هوایی آفتابی دارد. این کشور بیشترین دمای هوای خود را با 30 درجه در تابستان و کمترین دما را با 10 درجه در زمستان تجربه می نماید. از این رو در هر زمان از سال که به این کشور سفر کنید شرایط آب و هوایی مساعد خواهد بود. بیشتر گردشگران دو فصل بهار و پاییز را به دلیل زیبایی منحصربه فرد برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند؛ اما اگر دوست دارید شرکت در فستیوال های شاد شهر آتن را تجربه کنید فصل تابستان نیز می تواند تعطیلاتی عالی را برایتان رقم زند.

هزینه های سفر

هزینه اقامت در یونان شامل حمل و نقل، غذا و تفریحات می گردد. اما در مجموع یونان را می توان جز کشورهای ارزان اروپایی به شمار آورد. هزینه های غذا به رستورانی که انتخاب می کنید بستگی دارد معمولا هزینه یک وعده غذا در رستوران متوسط بین 20 تا 30 یورو و مک دونالد 10 تا 15 یورو است. برای حمل و نقل نیز می توانید از نقلیه عمومی استفاده نموده یا با صرف هزینه بیشتر ماشین اجاره کنید.

برای بازدید از بیشتر مکان های تاریخی احتیاج به تهیه بلیط دارید. قیمت این بلیط ها معمولا از 20 یورو آغاز می گردد. در حالت کلی پیشنهاد می کنیم برای اقامت در این کشور روزانه 60 تا 70 یورو را در نظر بگیرید.

حمل و نقل شهری در آتن، پایتخت یونان

سیستم حمل ونقل در آتن بسیار گسترده بوده و اتوبوس، تاکسی، مترو و اتوبوس برقی را شامل می گردد.

مترو آتن با داشتن 3 خط یکی از قدیمی ترین متروهای جهان محسوب می گردد. قطارها در روزهای شلوغ هر 3 دقیقه و در روزهای خلوت هر 5 دقیقه حرکت می نمایند. بلیط های مترو با توجه به یک یا چند مسیره بودن 3 تا 10 یورو به فروش می رسند.

تاکسی ها در آتن با رنگ زرد شناخته می شوند. کرایه تاکسی به صورت معمول با توجه تاکسی متر مصاحبه می گردد اما در روزهای شلوغ و پر ترافیک می توانید به صورت توافقی مبلغ را به راننده پرداخت کنید.

سیستم اتوبوسرانی در آتن، اتوبوس گازی و برقی را شامل می گردد. خط های ویژه اتوبوس در سراسر شهر و به صورت منظم خدمت رسانی می نمایند. ساعت کار اتوبوس ها 8 صبح تا 12 شب است و بعضی از اتوبوس های آبی و سفید در شب هم فعالیت دارند. دقت داشته باشید که اگر می خواهید در ایستگاهی پیاده شوید باید به راننده اشاره کنید تا نگه دارد.

غذاهایی که در سفر باید امتحان کنید

غذاهای یونان با ترکیبی از غذاهای ترکی، عربی، ایرانی و خاورمیانه طعمی بسیار لذیذ و خارق العاده دارند و خبر خوب اینکه با ذائقه ایرانی ها سازگارند. ازاین رو در سفر به این کشور نگرانی درباره غذا نخواهید داشت.

موساکا یکی از غذاهایی است که در یونان باید امتحان کنید. این غذا ترکیبی از بادمجان، گوشت چرخ نموده و گوجه فرنگی است که با سس بشامل مخلوط شده و در داخل فر پخته می گردد. این غذا با مواد مقوی که دارد به عنوان غذای اصلی در رستوران ها سرو می گردد.

کباب سوولاکی از آن دسته غذاهایی است که باب طبع ایرانیان است. در این غذا گوشت مرغ را با ادویه های مخصوص مزه دار نموده و کباب می نمایند. سوولاکی را برحسب سلیقه با ماست و خیار، نان پیتا و برنج می خورند.

کلفتیکو بره غذایی است که قدمتش به روستاهای یونان می رسد. همانطور که از اسمش پیداست گوشت بره ماده اصلی غذا است. برای تهیه کلفتیکو ابتدا گوشت را با ادویه طعم دار نموده سپس به مدت طولانی می پزند و در نهایت با سبزیجات پخته و سس مخصوص سرو می نمایند.

از چه جاذبه هایی بازدید کنیم؟

مجموعه های باستانی و سواحل رؤیایی جاذبه های یونان را تشکیل می دهند. آتن پایتخت این کشور همانند موزه ای مصور است که آثاری از فرهنگ و تمدن چند هزارساله بشری را در دل خود به یادگار دارد. تئاتر دیونسیوس، بیزانتین و موزه مسیحیت، بازار رومی، سازه آتن و … از مکان های دیدنی آتن هستند.

اما جاذبه های یونان در آتن خلاصه نمی گردد. جزیره زیبای سانتورینی با ساختمان های سفید رنگ و دریای آبی، سواحل میکونوس، شهر باستانی دلفی و جزیره های کرت و کورفو از دیگر مکان های رؤیایی و جذاب در یونان هستند.

چند نکته مهم

  • برای دریافت ویزای شینگن (یونان) مصاحبه و انگشت نگاری انجام می گردد.
  • دریافت ویزا 15 تا 20 روز کاری زمان می برد.
  • یورو همراه داشته باشید.
  • آب های آتن و سایر جزایر آشامیدنی هستند اما برای احتیاط بهتر است از آب معدنی بهره ببرید.
  • قبل از رفتن به امکان باستانی ساعت بازدید را چک کنید.
منبع: ستاره ونک
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 370

به "راهنمای سفر به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید