معذرت خواهی فولکس واگن به خاطر یک شوخی

به گزارش یزد بلاگ، کارخانه آلمانی هفته گذشته خاطرنشان کرد که میخواهد نام زیرمجموعه خود در آمریکا را از فولکس واگن به ولت واگن تغییر دهد. در اطلاعیه کارخانه آمده بود که استفاده از واحد نیروی محرکه الکتریکی در نام جدید، تاکیدی بر محصولات الکتریکی فولکس واگن است.

معذرت خواهی فولکس واگن به خاطر یک شوخی

فولکس واگن می گوید قصد نداشته بر بازار بورس تاثیر بگذارد

واکنش ها به خبری که فولکس واگن قصد داشت به عنوان دروغ اول آوریل منتشر کند، این کارخانه را وادار به عذرخواهی کرد.

کارخانه آلمانی هفته گذشته اظهار داشت که میخواهد نام زیرمجموعه خود در آمریکا را از فولکس واگن به ولت واگن تغییر دهد. در اطلاعیه کارخانه آمده بود که استفاده از واحد نیروی محرکه الکتریکی در نام جدید، تاکیدی بر محصولات الکتریکی فولکس واگن است.

این خبر قبل از روز اول آوریل به رسانه ها درز کرد و بعضی رسانه ها از جمله شبکه خبری CNBC و خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را جدی گرفتند. انتشار خبر باعث تغییر قیمت سهام و تحلیل هایی درباره آینده فولکس واگن شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بعدا گفت که فولکس واگن بار ها اطمینان داده بود که تغییر نام جدی است. سخنگوی این خبرگزاری این کار را ضربه به روزنامه نگاری و اعتماد جامعه قلمداد کرد. روزنامه های دیگر هم فولکس واگن را متهم کردند که برای جلب توجه از اعتبار رسانه های مورد اعتماد سوء استفاده نموده است.

فولکس واگن در واکنش به این انتقاد ها اظهار داشت که هدفش از این شوخی مطلع کردن مردم از برنامه اش برای فراوری ماشین های الکتریکی بوده و به هیچ وجه قصد نداشته از این راه بر بازار سهام تاثیر بگذارد.

ب ام و هم از دیگر خودروسازانی بود که دروغش خبرساز شد. این کارخانه در واکنش به انتقاد از رانندگان محصولاتش در فرهنگ عامیانه، اظهار داشت که میخواهد مدل های آینده اش را بدون چراغ راهنما فراوری کند. در فرهنگ عامیانه، رانندگی بی محابای رانندگان ب ام و دستمایه شوخی و انتقاد های زیادی است. از جمله اینکه آن ها قبل از تغییر جهت راهنما نمی زنند و رانندگان دیگر را غافلگیر می نمایند.

سفر ارزان قیمت به فضا با کارخانه داچیا، شیشه ای برای ماشین های آلفارومئو در بریتانیا که بهار سرد و ابری این کشور را آفتابی نشان می دهد و دستگاه ساخت قهوه اسپرسو در داشبورد بنتلی هم از دیگر شوخی هایی بود که هفته گذشته با استقبال بیشتر مخاطبان روبرو شد.

شیائومی پس از اپل و سامسونگ، سومین فراوری نماینده موبایل در دنیا است

شیائومی، فراوری نماینده چینی تلفن های همراه اعلام نموده که با ده میلیارد دلار سرمایه گذاری میخواهد ماشین الکتریکی بسازد. بازار چین عظیم ترین بازار خودرو های الکتریکی دنیا است و پیش بینی می گردد تا سال 2025 بیست درصد از کل ماشین هایی که در چین خریداری خواهد شد الکتریکی باشد.

شیائومی، اولین شرکت فن آوری چینی نیست که میخواهد ماشین بسازد. بایدو، موتور جستجوی اینترنتی چینی زمستان گذشته خبر ورود خود را به بازار خودرو های الکتریکی اظهار داشت. علی بابا، فروشگاه اینترنتی هم قرار است با همکاری سایک، خودروساز چینی، ماشین الکتریکی خود را فراوری کند.

علاوه بر شرکت های چینی، اپل، عظیم ترین شرکت فن آوری دنیا هم در تدارک عرضه یک ماشین الکتریکی است. این شرکت هنوز به طور رسمی این خبر را تایید ننموده، اما گفته می گردد که اپل در حال رایزنی برای یافتن شریکی خودروساز برای ساخت ماشینش است.

موسسه تحقیقاتی برنشتاین هفته پیش اظهار داشت که اپل می تواند سالانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه ماشین بفروشد و محصول این کارخانه عظیم ترین تهدید برای خودروسازان سنتی خواهد بود.

لکسوس در پنج سال آینده ده مدل با موتور الکتریکی فراوری می نماید

لکسوس با رونمایی از یک کانسپت، علاوه بر نمایش ظاهر مدل های آینده اش از برنامه خود برای ساخت ماشین های الکتریکی اطلاع داد. لکسوس از اولین خودروسازانی بود که از قوای محرکه هیبرید برای محصولاتش استفاده کرد. اما این کارخانه دیرتر از رقیبانش به فکر ساخت ماشین های کاملا الکتریکی افتاد و حالا می خواهد این عقب ماندگی را جبران کند.

کانسپت LF-Z یک شاسی بلند است که بر روی پلتفرمی ویژه ماشین های الکتریکی ساخته شده است. قرار است از این پلتفرم برای ساخت محصولات الکتریکی لکسوس استفاده گردد.

این کانسپت یک موتور 536 اسب بخاری دارد که در عقب ماشین قرار داده شده و نیرویش به هر چهار چرخ فرستاده می گردد. لکسوس می گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین سه ثانیه است و با هر بار شارژ می تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند.

لکسوس با کانسپت LF-Z طرح مدل های آینده خود را نمایش داد

طراحان لکسوس فرم و خطوط اصلی محصولات کنونی کارخانه را حفظ نموده اند، اما ماشین مدرن تر و متفاوت طراحی شده است. جلوپنجره ماشین به پنلی همرنگ بدنه تبدیل شده که آرم لکسوس در آن نورانی است و چراغ ها هم باریک تر شده اند.

معین نیست اولین مدلی که براساس این کانسپت ساخته می گردد کی به بازار خواهد آمد. اما لکسوس اعلام نموده که می خواهد تا سال 2025 دستکم بیست مدل جدید عرضه کند که ده تای آن ها الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

دومین محصول هامر با قیمت پایه 105 هزار دلار پیش فروش می گردد

جنرال موتورز دومین مدل از سری شاسی بلند های الکتریکی هامر را رونمایی کرد. این ماشین در کنار وانت هامر از اولین مدل های الکتریکی کارخانه است و قرار است از سال 2023 به بازار عرضه گردد.

اولین مدل الکتریکی هامر یک وانت بود که در پاییز گذشته رونمایی شد. جنرال موتورز می گوید استقبال از این ماشین بسیار خوب بود و سری اول آن با قیمت پایه حدود 112 هزار دلار همگی پیش فروش شده است. وانت هامر از سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد و جنرال موتورز امیدوار است سالانه 23 هزار دستگاه از آن فراوری کند.

دومین مدل بر روی پلتفرمی مشابه ساخته می گردد، اما فرم شاسی بلند دارد. قیمت پایه ماشین اندکی ارزان تر از مدل وانت و حدود 105 هزار دلار است. اولین سری این ماشین هم مانند وانت هامر به همه امکانات سفارشی مجهز شده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرادید
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3787

به "معذرت خواهی فولکس واگن به خاطر یک شوخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معذرت خواهی فولکس واگن به خاطر یک شوخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید