مرسدس بنز کلاس سی مدل 2022 معرفی گردید

به گزارش یزد بلاگ، مرسدس بنز کلاس سی مدل 2022 در نسخه های سدان و استیشن واگن با پیشرانه های پلاگین هیبریدی بنزینی و دیزلی معرفی گردید و تا ابتدای سال آینده در بازار آمریکا و اروپا عرضه می گردد.

مرسدس بنز کلاس سی مدل 2022 معرفی گردید

مرسدس بنز، مدل W201 را در سال 1982 به عنوان پیش درآمد کلاس C معرفی کرد که در فهرست پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات این شرکت نهاده شد. پس از نزدیک به 40 سال حضور در بازار و گذشت 6 نسل (از جمله سری اصلی 190)، کلاس C بیش از 10.5 میلیون دستگاه فروش داشته است. حال زمان آن فرا رسیده است که نسل جدید کوشش کند تا با وجود رقابت در بازار تشنه خودروی شاسی بلند، به موفقیت نسل قبلی خود ادامه بدهد.

به گزارش موتوروان، خودروساز لوکس آلمان نمی خواهد به هیچ عنوان فرصت را از دست بدهد و به همین علت از روز اول، نسخه های سدان و استیشن واگن را با هم معرفی می نماید؛ البته نسخه استیشن واگن همچنان در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. همان طور که انتظار می رفت، طراحی بیرونی مرسدس بنز کلاس C مدل 2022 فاصله چشم گیری با مدل کنونی ندارد؛ اما مرسدس تغییرات کافی برای ایجاد احساس تازه بودن کلاس C برای سال 2021 اعمال نموده است.

تغییرات ظاهری

تغییرات این خودرو از طرح جدید چراغ جلوی مدل های عظیم تر مرسدس بنز شروع می گردد و از نمای جانبی جذاب تری با خطوط بدنه کمتر استفاده می نماید. مدل آمریکایی با انتخاب بین رینگ های 18 و 19 اینچی در دسترس خواهد بود و همتای اروپایی آن از مجموعه رینگ های 17 اینچی کوچک تر بهره می برد. در عقب، نسل W206 اولین مرسدس بنز کلاس C است که چراغ های عقب دوتکه دارد و این مدل را با خودرو های گران قیمت E و S کلاس تطبیق می دهد.

اگر از نمای بیرونی به این خودرو نگاه کنیم، بیشتر می توان آن را فیس لیفت دانست تا یک مدل نسل جدید؛ اما اگر وارد کابین شویم، همه چیز تغییر می نماید. نه، ما هنگام بارگذاری این تصاویر خطایی مرتکب نشده ایم؛ زیرا این تصاویر C کلاس جدید را به جای جدیدترین مدل مرسدس S کلاس نشان می دهد. به عبارت دیگر، فضای داخل کابین مرسدس بنز کلاس C از کابین آخرین نسخه کلاس S الهام گرفته است.

انواع نمایشگر

در آمریکای شمالی، مجموعه داشبورد دیجیتال با نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان گزینه استاندارد عرضه می گردد و صفحه نمایش لمسی 11.9 اینچی برای نسل دوم سیستم سرگرمی MBUX از جمله دیگر امکانات استاندارد خواهد بود. در اروپا، تیپ های پایین تر با نمایشگر کوچک تر 10.25 اینچی برای راننده و صفحه نمایش مرکزی جمع وجورتر 9.5 اینچی عرضه خواهند شد. فضای داخل کابین در نتیجه افزایش 25 میلی متری فاصله محوری و رسیدن به 2865 میلی متر، جادارتر از قبل خواهد بود.

ابعاد و موتور

مرسدس بنز کلاس سی جدید از نظر ابعاد نیز کمی تغییر نموده و دارای 65 میلی متر طول بیشتر و 10 میلی متر عرض بیشتر در مقایسه با مدل کنونی است و به لطف خط سقفی کمی پایین تر، حالت ظرفیت تر و جذاب تری دارد. در نتیجه افزایش ابعاد، فضای بالای سر و اطراف و شانه های سرنشینان در جلو و عقب بیشتر است و سرنشینان نشسته در عقب نیز از فضای جلوی پای بیشتر، لذت می برند.

از نظر عملیاتی، ظرفیت بار نسخه سدان بدون تغییر مانده که برای مدل آمریکایی 506 لیتر و برای نمونه اروپایی آن 455 لیتر است. در مدل سقف کشیده این خودرو داستان کمی متفاوت است؛ زیرا نسخه استیشن واگن اکنون می تواند 490 لیتر حجم را در حالت بالا بودن جایگاه های عقب و 1510 لیتر را بعد از جمع شدن جایگاه ها در اختیار قرار بدهد که نشان دهنده افزایش 30 لیتری در هر دو نمونه است.

بیایید درباره سیستم محرکه این خودرو صحبت کنیم که همگی برقی و به جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک متصل هستند. مدل آمریکایی منحصراً با پیشرانه بنزینی 2 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد. مرسدس بنز C300 دارای قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر است و با ژنراتور استارتر یکپارچه (ISG) تکمیل می گردد که 20 اسب بخار بر قدرت و 200 نیوتن متر بر گشتاور خروجی می افزاید.

نسخه های محرک عقب و 4Matic مرسدس بنز C300 در زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست می یابند و بیشینه سرعت آن ها به 209 کیلومتر بر ساعت می رسد.

نسخه اروپایی

نسخه اروپایی مرسدس بنز کلاس سی جدید مدل های بنزینی C200 و C200 4Matic را با پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، به علاوه سیستم ژنراتور استارتر یادشده ISG، دریافت می نماید. هر دو نسخه سدان و استیشن واگن این مدل در زمان 7.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابند؛ درحالی که مدل های RWD این کار را در زمان 7.3 ثانیه (سدان) و 7.5 ثانیه (استیشن واگن) انجام می دهند.

تفاوت در انتقال قدرت

از نظر حداکثر سرعت، سدان و استیشن واگن C200 مجهز به سیستم تمام چرخ محرک (AWD) به 241 کیلومتر بر ساعت دست می یابند؛ درحالی که نسخه محرک عقب سدان به بیشینه سرعت 246 کیلومتر بر ساعت و نسخه محرک عقب استیشن واگن به بیشینه سرعت 240 کیلومتر بر ساعت می رسد.

تیپ پایه C180 به طور انحصاری با سیستم RWD و پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 167 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر در اروپا در دسترس خواهد بود. این مدل نیز دارای سیستم ISG است و بدون توجه به سبک بدنه (سدان یا استیشن واگن)، در زمان 8.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد و بیشینه سرعت آن به 231 کیلومتر بر ساعت می رسد.

نسخه هیبریدی

مرسدس بنز مدل های دیزلی نیم هیبریدی C200d ،C220d ،C220d 4MATIC و C300d را در قاره سبز با پیشرانه 2 لیتری ارائه می دهد. این پیشرانه در نسخه پایه 161 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و در مدل متوسط آن 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور فراوری می گردد. در این مدل، سیستم چهار چرخ محرک وجود دارد. قدرتمندترین پیشرانه دیزلی با قدرت 261 اسب بخار و 550 نیوتن متر عرضه خواهد شد که در زمان 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد (برای مدل استیشن واگن 0.1 ثانیه بیشتر طول می کشد) و بیشینه سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود می گردد.

البته موارد بیشتری وجود دارد. در منطقه جغرافیایی اتحادیه اروپا، مرسدس بنز خودروی هیبریدی C300e را عرضه می نماید که به عنوان مدل پلاگین هیبریدی با پیشرانه بنزینی 2 لیتری و یک موتور الکتریکی ارائه می گردد و دارای قدرت خروجی ترکیبی 308 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن متر است. نوع PHEV دارای بسته باتری 25.4 کیلووات ساعت است که می تواند ظرفیت پیمایش 100 کیلومتر را طبق استاندارد WLTP در اختیار قرار بدهد.

مرسدس بنز C کلاس با درگاه شارژ موجود در هر دو سبک بدنه (سدان و استیشن واگن)، تنها عضوی از این خانواده به شمار می رود که دارای سیستم تعلیق بادی به عنوان امکان استاندارد است. پس از تغییر مکان و جابه جایی بسته باتری، مدل های پلاگین هیبریدی ظرفیت حمل بار و فضای بیشتری در داخل کابین دارند.

فرمان محور عقب

مرسدس بنز آپشن فرمان محور عقب را به صورت اختیاری برای کلاس C اضافه می نماید تا شعاع چرخش را 43 سانتی متر کاهش بدهد و به 10.64 متر برساند. زاویه فرمان در محور عقب 2.5 درجه یا چهار برابر کوچک تر از تنظیمات پیچیده تر نصب شده در کلاس S است. در سرعت های پایین تر از 60 کیلومتر بر ساعت، چرخ های عقب در خلاف جهت چرخ های جلو می پیچند و در سرعت های بالاتر در همان جهت چرخ های جلو می چرخند.

سیستم سرگرمی MBUX، تنها فناوری به ارث رسیده از مدل کلاس S نیست و مرسدس بنز از سیستم Digital Light نیز در نسل جدید کلاس C بهره می برد. تنظیمات چراغ جلو به صورت اختیاری چراغ های راهنما و فلاشر و علائم هشداردهنده را در جاده روبه روی راننده می تاباند. درحالی که با تقسیم نور با استفاده از 1.3 میلیون میکرو آینه، روشنایی بی نظیری بدون خیره شدن چشم افراد مقابل ارائه می دهد.

مرسدس بنز C کلاس جدید در ابتدای سال 2022 وارد نمایندگی های این شرکت در ایالات متحده می گردد. اروپایی ها می توانند از اواخر ماه مارس، نسخه های سدان و استیشن واگن را سفارش بدهند و از تابستان سال جاری نسخه های فراوریی واقعی را در نمایندگی ها آنالیز نمایند. نسخه های All-Terrain استیشن واگن C-Class به همراه AMG C43 (یا احتمالا C53) و C63 با پیشرانه های چهار سیلندر هیبریدی در آینده نزدیک عرضه می شوند.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3470

به "مرسدس بنز کلاس سی مدل 2022 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز کلاس سی مدل 2022 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید