لاوروف: دیگر چیزی از روابط روسیه-اتحادیه اروپا باقی نمانده است

به گزارش یزد بلاگ، وزیر امور خارجه روسیه با تشریح مسائل در روابط مسکو با کشورهای غربی، گفت: اتحادیه اروپا با انگیزه های سیاسی خاص، روسیه را غریبه تلقی می نماید و روابط دوجانبه دیگر از هم گسیخته شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

لاوروف: دیگر چیزی از روابط روسیه-اتحادیه اروپا باقی نمانده است

با ما سفر کنید و با قیمت های تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی آر.ب.کا این کشور، روابط روسیه و اتحادیه اروپا را از هم گسیخته توصیف نموده و یادآور شد که این سازمان روسیه را غریبه می داند و آمادگی مسکو برای قطع احتمالی روابط با بروکسل، بستگی به این دارد که این ارتباط دیگر باقی نمانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: ما را بعنوان غریبه فرض می نمایند. من در مصاحبه اخیرم در پاسخ به سئوال امکان قطع روابط، پاسخ مثبت دادم، برای اینکه دیگر روابطی باقی نمانده است. همانطور که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا یکبار گفت روابط دیگر گسسته و تکه تکه شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه تعصب مانع از عادی سازی روابط با اتحادیه اروپاست، یادآور شد: همانطور که در ماه مه سال 2019، زمانی که جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا بود، وی روسیه را دشمن قدیمی اتحادیه اروپا نامید، اکنون نیز نظریه تهدید از جانب مسکودوباره مطرح شده و معین شده که فقط یک عبارت کلامی نیست.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که بسیاری از مکانیزم های روابط متقابل بین مسکمو و بروکسل دیگر از بین رفته، بعنوان مثال، شورای مشارکت و همکاری دوجانبه که در سطح وزیران خارجه، طیف وسیعی از مسائل و مسائل سیاسی و امنیتی آنالیز می شد.

وی ادامه داد، هدف اصلی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نه به خاطر تیرگی روابط، بلکه به دلیل تمایل کشورهای اروپایی برای تحمیل ادعای خویش است.

وی با اشاره به اینکه توافقنامه مربوط به رژیم غیرروادیدی بین روسیه و اتحادیه اروپا در سال 2013 آماده اجرا بود، ولی بروکسل تنها به خاطر انگیزه های سیاسی از آن صرف نظر کرد، تأکید کرد که پیچیدگی در روابط با کشورهای غربی زمانی شروع شد که اروپایی ها خوششان نیامد که روسیه با این اصل موافقت نکرد که در خانه ای زندگی کند که صاحب آن از خارج تحمیل گردد.

لاوروف در عین حال یادآور شد که اعتبار روسیه در عرصه بین المللی به دلیل موفقیت واکسن روسی اسپوتنیک-وی در حال افزایش است و این مسئله اصلاً مورد رضایت کشورهای غربی قرار ندارد.

آمریکا به سادگی خواسته های خود را بر کشورهای اروپایی تحمیل می نماید

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه خاطرنشان کرد که آمریکا با درخواست خود از کشورهای اروپایی در مورد خط لوله گاز جریان شمالی در حقیقت نشان می دهد که چه کسی در این قاره صاحبخانه است.

لاوروف ادامه داد: واشنگتن در چارچوب ناتو دقیقاً به کشورهای اروپایی می فهماند که در صورت عدم پاسخ مثبت به درخواست آنها، امنیت قاره اروپا آسیب خواهد دید. این یعنی تصمیم گیرنده و صاحبخانه اصلی آمریکاست.

وی همچنین گفت که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست داخلی در آمریکا تقویت شده و بیشتر شبیه مسابقه کابوی شده است که جذابیت بیشتری داشته و تناقض در منافع نیروهای سیاسی در این کشور افزایش یافته است وبه نظر می رسد که این شرایط در دوره ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3347

به "لاوروف: دیگر چیزی از روابط روسیه-اتحادیه اروپا باقی نمانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دیگر چیزی از روابط روسیه-اتحادیه اروپا باقی نمانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید