قیمت هر کیلو دام 70 تا 80 هزار تومان

به گزارش یزد بلاگ، مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: بنابر آمار حدود 1200 تا 1300 لیتر آب به ازای صادرات هر کیلو دام خارج می شود که بدلیل قرارگرفتن در شرایط بحرانی صادرات دام به صلاح کشور نیست.

قیمت هر کیلو دام 70 تا 80 هزار تومان

آقای مجتبی عالی گفت: صادرات دام کماکان درگیر بوروکراسی های اداری است، احتمال می رود این هفته صادرات آغاز شود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقتصادی مردم، سرانه مصرف گوشت کاهش یافته در نهایت این امر منجر به مازاد دام روی دست دامدار شده است.

عالی می گوید: قیمت کنونی خرید هر کیلو دام از دامدار 70 تا 80 هزار تومان است. براین اساس هر کیلو گوشت باید 200 تا 220 هزار تومان عرضه شود که متاسفانه قیمت از این رقم بالاتر است. این موضوع هیچ ارتباطی به دامدار ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه خشک، صادرات دام به لحاظ آب ضرر دارد؛ بنابراین دولت با پرداخت یارانه یا کالابرگ الکترونیک باید اندازه خرید مردم را افزایش دهد چرا که با بهبود تغذیه مردم و خرید تضمینی دام، نیازی به صادرات دام نیست.

بنابر آمار قیمت تمام شده هر کیلو دام 100 هزار تومان است که متاسفانه در شرایط کنونی کمتر از این رقم عرضه می شود، این درحالی است که معاون اول رئیس جمهور وعده اصلاح قیمت تا خاتمه شهریور داده بودند.

در شرایط کنونی خرید تضمینی دام در حال انجام است به طوریکه 5 تا 10 درصد تولید خرید تضمینی می شود که با بهبود سرانه مصرف و استمرار خرید نیازی به صادرات دام نیست چرا که به ازای صادرات هر کیلو دام حدود 1200 تا 1300 لیتر آب از کشور خارج می شود.

خبرنگاران اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4888

به "قیمت هر کیلو دام 70 تا 80 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو دام 70 تا 80 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید