قهرمان می تواند اصغر فرهادی را به دوران قهرمانی برگرداند؟

به گزارش یزد بلاگ، فیلم سینمایی یک قهرمان ساخته اصغر فرهادی، در بخش رقابتی هفتادو چهارمین دوره فستیوال فیلم کن قرار گرفته و برای کسب جایزه نخل طلای برترین فیلم رقابت می نماید. براساس اعلام مدیران جشنواره کن، فیلم قهرمان در بخش مسابقه این دوره در کنار 23 فیلم دیگر به رقابت می پردازد.

قهرمان می تواند اصغر فرهادی را به دوران قهرمانی برگرداند؟

به گزارش خبرنگاران، اصغر فرهادی درحال آماده سازی نهایی قهرمان در پاریس، برای اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فرانسه است. این فستیوال از ششم تا هفدهم جولای (پانزدهم تا بیست وششم تیر ماه) با حضور اسپایک لی کارگردان آمریکایی به اسم رئیس هیات داوران بخش رقابتی، در شهر کن فرانسه برگزار می گردد.

نهمین ساخته اصغر فرهادی قرار است با آثاری از کارگردانان سرشناسی، نظیر پل ورهوفن، نانی مورتی، شان پن، شین بیکر، فرانسوا اوزون، و وس اندرسون رقابت کند.

علاوه بر حضور ساخته تازه اصغر فرهادی در جشنواره فرانسه، قرارداد پخش داخلی فیلم قهرمان جهت اکران در سینما های کشور هم به امضا رسیده است.

سعید خانی، مدیرعامل خانه فیلم پیش بینی نموده که با مساعد شدن شرایط کرونا در کشور، فیلم قهرمان برای اکران عمومی در پاییز به وسیله خانه فیلم آماده گردد. او امیدوار است این فیلم بتواند رونق دوباره ای در دوران پس از کرونا ایجاد کند.

بعلاوه استودیو آمازون هم حق پخش فیلم قهرمان را در آمریکا در اختیار گرفته است.

جزئیات فیلم قهرمان تازهترین ساخته اصغر فرهادی

قهرمان مضمونی اجتماعی مرتبط با مسائل مالی دارد. این فیلم اواسط مهر 99 مقابل دوربین فرهادی رفت. کارگردان درباره الی فیلم تازهش را سال گذشته در سکوت خبری در شیراز به انتها رساند.

الکساندر ماله گی، رئیس کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه کنندگی قهرمان را برعهده دارد. این نخستین همکاری ماله گی و فرهادی نیست، پیش از این فیلم این دو در فیلم های گذشته، فروشنده و همه می دانند باهم کاری نموده اند.

درخلاصه ای که کمپانی فرانسوی ممنتو از فیلم قهرمان در وبسایتش آورده است نوشته شده که این فیلم با مدت زمان دو ساعت و 7 دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به علت عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد، اما طی دو روز مرخصی در کوشش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.

علاوه بر این کمپانی مجله سینمای ایتالیا (Cinematografo)، سینماتوگرافو، درباره خلاصه این فیلم نوشته است: قهرمان، فیلم تازه اصفر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار است. داستان این فیلم درباره مردی است که به علت بدهی در زندان است، اما وقتی آزاد می گردد، متوجه می گردد نامزدش یک کیف پر از پول پیدا نموده، اما تصمیم می گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان محبت آمیز او در شهر می پیچد، به چهره ای شناخته شده تبدیل می گردد و اهالی شهر برای یاری به او دست به کار می شوند و ...

محسن تنابنده، امیر تازهی، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی بازیگران و احسان گودرزی از جمله بازیگران اصلی فیلم قهرمان هستند. بعلاوه تعدادی از بازیگران تازه کار شیرازی هم در این گروه حضور دارند.

فرهادی روی سکوی جشنواره کن

با گریزی کوتاه به کارنامه کاری اصغر فرهادی، با موفقیت های پی در پی او روبرو می شویم. براساس گزارش رسانه ها، فرهادی با کسب دو جایزه اسکار (برای دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده)، یک خرس طلایی جشنواره فیلم برلین (برای فیلم جدایی نادر از سیمین) و جایزه برترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن (برای فیلم فروشنده) یکی از پرافتخارترین فیلمسازان ایرانی مورد تمجید بسیاری از منتقدان داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

این کارگردان سرشناس با انتخاب فیلم قهرمان برای چهارمین بار در بخش مسابقه جشنواره کن حضور می یابد. گفته می گردد که فرهادی مراحل آماده سازی آثارش معمولاً به گونه ای اجرا شده که برای نمایش در جشنواره فیلم کن به انتها برسند.

او پس از موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین تصمیم به ساخت فیلم در داخل و خارج از ایران فیلم گرفت. معمولا فیلم هایی که در داخل ایران می ساخت با موفقیت بیشتری روبرو می شدند. فیلم همه می دانند با اینکه خارج از ایران ساخته شد و به اسم فیلم افتتاحیه دوره هفتاد و یکم جشنواره کن در سال 2018 به نمایش عایدی، اما به موفقیت زیادی دست نیافت.

حالا اصغر فرهادی با روی آوردن به ساخت فیلم در ایران، به نظر می رسد که بتواند به موفقیتی چشمگیر دست یابد. مسئول فروش و تبلیغات شرکت فرانسوی ممنتو با دیدی خوش بینانه این پروژه را یک فیلم هوشمندانه و فوق العاده معرفی نموده است.

براساس گفته های مسئول رده بالای شرکت ممنتو، فرهادی یک کارگردان ثابت قدم است و فردی که استادانه با آثار تعلیق زا مخاطب را به سالن های سینما می آورد. فیلم نامه اثر تازه او به شدت شگفت انگیز است و به بسیاری از مسائل امروزی جوامع انسانی مدرن می پردازد.

بعلاوه منتقدان و رسانه های حوزه سینما براین باورند که قهرمان می تواند اصغرفرهادی را به دوران قهرمانی برگرداند. در این رابطه نشریه آمریکایی ورایتی پیش بینی نموده است که یک قهرمان بخت مسلم اسکار برترین فیلم بین المللی است.

بااین وجود تا زمانی که اولین نمایش فیلم قهرمان در جشنواره فیلم کن برگزار نگردد، نمی توان درباره قطعیت موفقیت اصغر فرهادی نظر داد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4229

به "قهرمان می تواند اصغر فرهادی را به دوران قهرمانی برگرداند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان می تواند اصغر فرهادی را به دوران قهرمانی برگرداند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید