فیلم ، وعده بخشدار قرچک برای پایش مگس ها در قشلاق جیتو

به گزارش یزد بلاگ، مردم دو روستای بزرگ قشلاق جیتو و صالح آباد در قرچک سال هاست از معضل هجوم مگس ها و دیگر حشرات رنج می برند و حجم گسترده فضولات یک گاوداری را عامل اصلی این ماجرا می دانند. طبق وعده بخشدار مرکزی قرچک، از 14 تیر بارگیری فضولات از محل دپو شروع شده و اداره محیط زیست پاکدشت پیگیر موضوع است.

فیلم ، وعده بخشدار قرچک برای پایش مگس ها در قشلاق جیتو

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان، بخشدار مرکزی شهرستان قرچک درباره معضل مگس ها در دو روستای صالح آباد و قشلاق جیتو اظهار کرد:این موضوع مطالبه مردم این شهرستان است و در این چند سالی که در حوزه بخش مرکزی شهرستان قرچک خدمت گذاری می کنیم تا به امروز گزارش های مردمی مبنی بر مزاحمت از شرایط غیربهداشتی منطقه وجود نداشته است.

وی افزود: به محض مطرح شدن این موضوع از طریق خبرگزاری فارس طی مصاحبه ای که با اهالی روستا اجرا شده بود بلافاصله به این مساله ورود پیدا کردیم.

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک ادامه داد: گاوداری عباسی در حوزه استحفاظی شهرستان پاکدشت واقع شده است و فضولات حیوانی این مجموعه در حوزه شهرستان قرچک در اراضی که مربوط به همین مجموعه بوده تخلیه شده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: با پیگیری و مکاتباتی که از طریق اداره محیط زیست شهرستان انجام گرفت، محیط زیست شهرستان پاکدشت اقداماتی را انجام داد و آن ها هم اطلاع نداشتند که این گاوداری در حوزه تقسیماتی پاکدشت است.

وی اظهار داشت: این گزارش منجر به این شد که این دو دستگاه یک هم پوشالی براساس ضوابط و مقررات قانونی انجام دهند.

بخشدار مرکزی قرچک اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت به این مساله ورود پیدا کرده، ضمن اینکه این گاوداری یک مجموعه پویایی است و نمی خواهیم خدای نکرده برای این مجموعه هم مسئله ای پیش بیاید ولی اخطارهای قانونی در این خصوص داده شده است.

رشیدیان گفت: از روز گذشته بارگیری فضولات حیوانی از محل دپو مربوطه شروع شده و اداره محیط زیست پاکدشت پیگیر است و تا چند روز آینده با توجه به حجم دپوی موجود جابه جایی انجام می شود و به هر حال مطالباتی که مردم داشتند امیدوارم در اسرع وقت برطرف شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1649

به "فیلم ، وعده بخشدار قرچک برای پایش مگس ها در قشلاق جیتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، وعده بخشدار قرچک برای پایش مگس ها در قشلاق جیتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید