فعالیت 2 کلینیک تخصصی حقوق بچه ها در اردبیل

به گزارش یزد بلاگ، با هدف پایش و ارزیابی حقوق بچه ها 2 کلینیک تخصصی حقوق کودک در استان اردبیل فعالیت دارند.

فعالیت 2 کلینیک تخصصی حقوق بچه ها در اردبیل

به گزارش خبرنگاران اردبیل فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به راه اندازی 2 کلینیک تخصصی حقوق بچه ها گفت: با راه اندازی مراکز تعالی خانواده تلاشمان بر این است تا از ناهنجاری، آسیب و خشونت علیه خانواده به ویژه زنان و بچه ها جلوگیری گردد.

او از ارائه مشاوره های رایگان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مجموعه های تخصصی در این زمینه برای تقویت نهاد خانواده و پیشگیری از آسیب به بچه ها و زنان اطلاع داد و توضیح داد: اصلی ترین رویکرد ما در راه اندازی مراکز تعالی خانواده، یاری به حفظ بنیان خانواده و کاستن از آسیب های این حوزه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش بانوان را در تحکیم بنیان خانواده نقش بی بدیل توصیف کرد و گفت: هر چند بعضی از الگو ها و مدل های تربیتی در جامعه تغییر پیدا نموده، اما امیدواریم با موضوع والدین در این شرایط سخت کرونایی و تهدید فضای مجازی بخش عظیمی از نابسامانی تربیتی کنترل گردد.

محمدلو به پنج محور اشتغال، فناوری و پژوهش، مشارکت اجتماعی و سیاسی و همچنین ارائه شاخص ها و الگو های تربیت اسلامی اشاره نمود و اضافه کرد: سند توسعه فعالیت اجتماعی بانوان در قالب برنامه ششم تهیه و تدوین شده و با ابلاغ آن سعی بر این است تا این قشر به نهایت مهارت و تعامل ارتباطی دست پیدا کند.

او افزایش نرخ ازدواج، آگاهی بخشی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت مراکز مشاوره رایگان را از ضرورت برنامه ریزی ها بیان کرد و ادامه داد: ما اگر می خواهیم افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب ها به ویژه طلاق و خشونت را به عینه مشاهده کنیم باید به سمت اعتمادسازی در بین اعضای خانواده یاری کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3975

به "فعالیت 2 کلینیک تخصصی حقوق بچه ها در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2 کلینیک تخصصی حقوق بچه ها در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید