عضو کمیسیون امنیت عراق: تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر است

به گزارش یزد بلاگ، عضو کمیته امنیت و دفاع در مجلس عراق تأکید کرد، تصمیم اخراج نیروهای خارجی از جمله ایالات متحده از عراق بازگشت ناپذیر است؛ چرا که این تصمیم اراده ملت عراق را در پاسخ به جنایت های مکرر واشنگتن و دخالت های آشکارش در امور این کشور نشان می دهد.

عضو کمیسیون امنیت عراق: تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق، در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه، گفت: تصمیم اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی برگشت ناپذیر است؛ چرا که این تصمیم بیانگر اراده عراقی ها برای پاسخ به جنایات واشنگتن در عراق و مداخله آشکار آن در امور داخلی و حملات مکررش به نیروهای حشد شعبی و فرماندهان آن است.

علیوی اضافه نمود: سامانه های پاتریوت آمریکا در سه پایگاه نظامی، که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند، نصب شده اند و این امر، نشان دهنده نقض حاکمیت عراق است.

این نماینده مجلس درخصوص واقعیت فرایند امور و این که آیا استقرار این سامانه با آگاهی دولت اجرا شده است یا خیر، خواهان شفاف سازی دولت در این زمینه شد.

کریم علیوی با اعلام این که باید درخصوص دلایل نصب چنین سامانه هایی در عراق تحقیقاتی انجام گردد، گفت: ما نمی خواهیم واشنگتن پایگاه های نظامی ما را به میدان جنگ و تحریک کشورهای دیگر تبدیل کند.

بیل اوربان سخنگوی تروریست های سنتکام، روز گذشته اظهار داشت، انتقال سامانه های پدافند هوایی به داخل عراق ادامه دارد ولی از اطلاع رسانی شرایط استقرار آن ها به دلایل امنیتی خودداری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 891

به "عضو کمیسیون امنیت عراق: تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون امنیت عراق: تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید