ضرورت توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان

به گزارش یزد بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های اجتماعی، تحصیلی، خانوادگی ضروری است.

ضرورت توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب آوری و سلامت به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گشت.

محمدعلی زلفی گل که به صورت برخط در این همایش شرکت کرده بود، با اشاره به اهمیت و ویژگی های خاص زندگی دانشجویی، گفت: زندگی دانشجویی جزو بهترین عرصه های زندگی انسان است که فرصت آشنایی با فرهنگ ها، آداب و رسوم و تعامل با قومیت های مختلف است. در این دوران مدارای فرهنگی در شخصیت اجتماعی دانشجویان شکل می گیرد و دانشجویان زندگی سالم، قانونمدار و بر اساس نظم و تعامل را یاد می گیرند.

وی ادامه داد: اینکه دانشجویان در دوران زندگی دانشجویی با کار و روحیه تیمی آشنا می شوند، تجربه گرانبهایی است. دانشجویان در این دوران با عضویت در انجمن های علمی، کانون های صنفی و تشکل های سیاسی مختلف، با کسب تجربیات ارزشمند، علایق خود را کشف می کنند و به دلیل روحیه آرمان گرایی و مطالبه گری که دارند، نظارت عمومی بر سیستم حکمرانی اعمال خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در کلاس های درس دانشگاه ها انسان های بزرگی رشد می کنند، دانشمندان، اندیشمندان، مدیران و مسئولان و آینده سازان کشورمان هستند که آموزش می بینند و باید برای شکل گیری شخصیت آنان تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم.

زلفی گل با تاکید بر توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های اجتماعی، تحصیلی، خانوادگی، گفت: با توسعه فضای مجازی، زندگی بشر تغییر یافته است و با مشاوره های درست و راهنمایی دانشجویان آنان از آسیب های این فضا دور می مانند.

وی تاکید کرد: دوران زندگی دانشجویی جزو ماندگارترین دوران است که تجارب به دست آمده در این دوران بسیار ارزشمند است و این تجارب ارزشمند برای آینده دانشجویان حائز اهمیت خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خطاب به دانشجویان گفت: مطالعه تاریخ زندگی گذشتگان، بهترین و راحت ترین راه برای کسب تجربه و دانش افزایی است و باید با علم و عقل که دو عامل مهم دانایی است، توانایی ها را تقویت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4482

به "ضرورت توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید