صادرکنندگان زعفران 500 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل بانک کشاورزی گفت که این بانک با پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان زعفران، به تثبیت قیمت زعفران کمک می کند تا قیمت این محصول افت نکند.

صادرکنندگان زعفران 500 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، روح الله خدارحمی افزود: انتظار می رود اعطای این تسهیلات بتواند تشویقی برای کشاورزان زعفران کار باشد تا محصول خود را با قیمت بهتری بفروشند و متضرر نشوند.

وی افزود: اکنون فصل برداشت زعفران است و تلاش یک فصل کشاورزان به بازار می آید، باید مراقبت شود قیمت این محصول افت نکند و حاصل دسترنج آنها از بین نرود.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: امسال در فصل زراعی جدید برنامه ریزی خوبی درباره کشت اجرا شده و پیش بینی شده با پرداخت تسهیلات از اجرای الگوی کشت پشتیبانی شود و تسهیلات ارزانی برای خرید ارزان کود پرداخت کنیم که به زودی انجام خواهد شد و مصوبه آن در حال تنظیم و تصویب در هیئت دولت است.

وی ابراز امیدواری کرد، در فصل زراعی جدید، کشاورزان الگوی کشت را بهتر اجرا کنند و محصولات متناسب با برنامه وزارت جهاد و کشاورزی کشت شود تا از مازاد برخی محصولات در بازار جلوگیری به عمل آید.

خدارحمی درباره خرید گندم امسال کشاورزان نیز گفت: امسال یک سال استثنایی برای خرید گندم کشاورزان است و در همه استانها پول گندم به روز و به موقع پرداخت شد و شرکت بازرگانی هم با کمک نظام بانکی توانست به تعهداتش عمل کند.

وی یادآور شد: پیامدهای منفی کرونا در همه بخش ها به ویژه در جامعه کشاورزی کشور مشهود است و تلاش می شود به رسته هایی از کشاورزان که از کرونا آسیب دیده اند، مانند مرغداران گوشتی برای پرداخت اقساط شان مهلت داده شود و تسهیلات هم به آنها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: امسال تلاش می شود برای تقسیط مجدد بدهی های کشاورزان کمک کنیم به این شیوه که چنانچه قسطی در سر رسید,، امکان پرداخت نداشت، با دریافت 10 تا 20 درصد و در موارد تولیدی 7.5 درصد از بدهی، بقیه بدهی را به سال آینده موکول کنیم تا کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند بر مسائل کمبود فروش غلبه کنند.

اطلاعات منتشر شده حاکی است در سال 1385 حدود 96 درصد تولید زعفران در استان های خراسان رضوی با 64 درصد و خراسان جنوبی با 31 درصد بوده و در مجموع در 17 استان کشور، زعفران کشت می ­شد. در سال 1397 حدود 89 درصد زعفران تولیدی مربوط به استان های خراسان رضوی با 74 درصد و خراسان جنوبی با 16 درصد اختصاص داشت.

تولید استان خراسان رضوی و جنوبی در سال 1397 نسبت به سال 1385 به ترتیب 2.5 و 1.1 درصد افزایش یافته، اما به سبب افزایش گستره تولید از 17 به 29 استان، سهم این دو استان از تولید کل کشور کاهش یافت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2376

به "صادرکنندگان زعفران 500 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرکنندگان زعفران 500 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید