سود 104 میلیون دلاریِ شرکت تسلا

به گزارش یزد بلاگ، این فراوریکننده خودرو های برقی با مدیریت ایلان ماسک، حالا ارزش بازاری حدود 300 میلیارد دلار دارد، که آن را به پرارزش ترین خودروساز جهان بدل می نماید، به رغم این که از همه رقبایش، خودروی کمتری فراوری می نماید.

سود 104 میلیون دلاریِ شرکت تسلا

تسلا در سه ماهه دوم سال میلادی 104 میلیون دلار سود خالص داشته است

شرکت خودروساز تسلا برای چهارمین فصل پیاپی، گزارش سه سود سه ماه گذشته خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در سه ماهه دوم امسال میلادی (منتهی به ماه ژوئن) تسلا 104 میلیون دلار (9/81 میلیون پوند) سود خالص داشته است.

این فراورینماینده خودرو های برقی با مدیریت ایلان ماسک، حالا ارزش بازاری حدود 300 میلیارد دلار دارد، که آن را به پرارزش ترین خودروساز جهان بدل می نماید، به رغم این که از همه رقبایش، خودروی کمتری فراوری می نماید.

اقداماتی برای کاستن از هزینه ها و تحویل بهتر از حد انتظار، به شرکت تسلا یاری کرد که تعطیلی کارخانه ها را به دلیل همه گیری ویروس کرونا جبران کند. روز سه شنبه ماسک شرایط لازم را برای دریافت مبلغ هنگفت 1/2 میلیارد دلار احراز کرد. این دومین موفقیت بزرگ او پس از صعود شدید بهای سهام تسلا در ماه بود.

بهای سهام این خودروساز در پی اعلام خبر سودآوری پنج درصد بالا رفت و ممکن است جایی در شاخص بازار سهام اس اند پی که نمودار اصلی کیفیت در بازار آمریکاست، به دست آورد.

یک تحلیل گر گفت: خودروسازان زیادی واقعا دست و پا می زنند تا فراوری را از اتومبیل های سنتی به اتومبیل های برقی منتقل نمایند، اما تسلا که همه چیز را همین حالا آماده دارد، از این وضع سود می برد. تفاوت ارزش گذاری میان تسلا و دیگر خودروساز ها تقریبا مسخره است، بنابر این به نظر من برای دیگران سخت است که به تسلا برسند.

تسلا هم چنین برنامه هایی برای احداث دومین کارخانه خودروسازی خود در آستین تکزاس بیان کرد. ماسک وعده داد که فضای 2000 جریبی (800 هکتاری) کارخانه، بهشتی اکولوژیکی در کرانه رود کلرادو باشد و کامیون ها و کامیونت های سایبری فراوری کند.

این کارخانه که 1/1 میلیارد دلار هزینه ساختش خواهد بود، به گفته بیانیه ای از سوی گرگ ابوت، فرماندار تکزاس، پنج هزار شغل جدید ایجاد خواهد نمود.

برنامه های ماسک برای افزایش فراوری در پی فراخوانی به معدن کاران برای فراوری نیکل بیشتر اعلام شد. نیکل ماده ای کلیدی در باتری هایی است که خودرو های تسلا را به حرکت در می آورند. نیکل باعث تراکم انرژی باتری می گردد، و به این ترتیب، خودرو ها می توانند با یک بار شارژ، مسافت بیشتری طی نمایند.

ابوت روز چهارشنبه گفت: اگر نیکل را با بازدهی مناسب و حساس به محیط زیست استخراج کنید، تسلا قرارداد بزرگ و درازمدتی به شما خواهد داد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2269

به "سود 104 میلیون دلاریِ شرکت تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود 104 میلیون دلاریِ شرکت تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید