سری آیفون 14 ممکن است تنها از فناوری eSIM پشتیبانی کند

به گزارش یزد بلاگ، به نظر می رسد که دوران استفاده از سیم کارت های فیزیکی به خاتمه خود نزدیک شده است. با توجه به استفاده کاربران در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی از فناوری eSIM و افزودن قابلیت پشتیبانی از eSIM به نسل سوم آیفون SE، اپراتورهای آمریکایی برای آینده ای نه چندان دور آماده می شوند که در آن آیفون ها درگاه فیزیکی سیم کارت نخواهد داشت. به همین دلیل، احتمال می رود که سری آیفون 14 می تواند آغازگر این تغییر بزرگ در گوشی های هوشمند پرچم دار اپل باشد.

سری آیفون 14 ممکن است تنها از فناوری eSIM پشتیبانی کند

گزارش تازه وال استریت ژورنال نشان می دهد که فناوری eSIM در اروپا و آسیا بسیار محبوب شده است. دلیلش هم آن است که کاربران تمایل دارند تازهترین و برترین فناوری ممکن برای بهره گیری از تماس با کیفیت و اینترنت همراه پرسرعت را دریافت نمایند و همین مقوله کاربران و مخاطبان بیشتری را نیز به سمت خود جذب می نماید. در ایالات متحده آمریکا نیز سه اپراتور اصلی خود را برای ارائه این فناوری پیشرفته در آینده ای نزدیک آماده می نمایند.

وال استریت ژورنال به ما یادآوری کرد که در آیفون 13 سال گذشته، اپل قرار دادن سیم کارت های فیزیکی درون جعبه این گوشی را متوقف کرد و این در حالی است که برخی از سازندگان گوشی های اندرویدی حتی از سیم کارت های فیزیکی پشتیبانی نمی نمایند. در ابتدای سال، اما مور-مک کلون، تحلیلگر GlobalData گفت که شایعات مربوط به آیفون بدون درگاه فیزیکی سیم کارت و با پشتیبانی از فناوری eSIM همواره وجود داشته، اما هیچ کس آن را جدی نگرفته و توجه کافی به آن نشده است.

اپل با عرضه آیفون XS زمینه را برای آوردن فناوری eSIM به گوشی های خود فراهم کرد. اکنون با آیفون 13، این شرکت به شما اجازه می دهد تا از دو سیم کارت eSIM به طور هم زمان بهره ببرید و این مقوله به این معنی است که حتی برای داشتن چندین خط نیازی به استفاده از سیم کارت فیزیکی ندارید. این بار نیز شایعات متعددی در خصوص پشیتبانی از فناوری eSIM و حذف درگاه فیزیکی سیم کارت در سری آیفون 14 مطرح شده است.

بعلاوه ممکن است اپل آیفون های بدون درگاه فیزیکی سیم کارت را در بازارهای خاصی عرضه کند. استفاده از فناوری eSIM در کشورهای مختلف شرایط گوناگونی دارد؛ در برخی از کشور ها از این نوع سیم کارت استفاده می گردد و در دیگر کشور ها استفاده از این فناوری رایج نشده است. باید صبر کرد و دید که در آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر می گردد.

اخیراً تصاویری از ماکت های تازه سری آیفون 14 در رسانه های خبری منتشر شده که اطلاعات خوبی از جزئیات طراحی این گوشی ها به ما داده است. از نظر طراحی، مدل های آیفون 14 بسیار شبیه مدل های آیفون 13 خواهند بود، اما به استثنای یک تغییر بزرگ که در سری آیفون 14 مدلی به نام آیفون مینی وجود نخواهد داشت. در عوض، اپل دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برند که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. طراحی حفره کپسولی در کنار حفره دایره ای شکل تفاوت چندانی با طراحی بریدگی شکل ندارد، اما فضای بیشتری را در اختیار سیستم دوربین سلفی قرار خواهند داد که به ارائه تجربه بهتر عکاسی منجر خواهد شد.

پیش تر نیز مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل گفت که سری آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر سری آیفون ها را خواهد داشت. بارزترین تغییرات مدل های پرو سری آیفون 14 مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین این گوشی ها برآمدگی نسبتاً زیادی دارند. گفته می گردد که میزان سنسور دوربین این گوشی بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی است.

باید اشاره کنیم که مدل های غیر پروی آیفون 14 تغییرات طراحی زیادی را مشاهده نخواهند کرد. اخیراً نیز یک افشانماینده قیمت های اولیه سری آیفون 14 اپل را فاش نموده که بر اساس آن کاربران باید 799 دلار برای آیفون 14، 899 دلار برای آیفون 14 مکس (آیفون 14 پلاس)، 1099 دلار برای آیفون 14 پرو و 1199 دلار برای آیفون 14 پرو مکس بپردازند.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4848

به "سری آیفون 14 ممکن است تنها از فناوری eSIM پشتیبانی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری آیفون 14 ممکن است تنها از فناوری eSIM پشتیبانی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید