سامسونگ در بازار پردازنده موبایل در رده چهارم قرار گرفت

به گزارش یزد بلاگ، اگرچه زمانی سامسونگ به عنوان اصلی ترین رقیب کوالکام در دنیای پردازنده موبایل به حساب می آمد، اما اکنون شرایط خوبی ندارد و در جایگاه چهارم از این حیث قرار گرفته است.

سامسونگ در بازار پردازنده موبایل در رده چهارم قرار گرفت

به گزارش مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، سامسونگ در سه ماه نخست امسال توانست 7٪ از سهم بازار پردازنده موبایل را مال خود کند. این آمار در حالی بدست آمده که شرکت کره ای پایین تر از کوالکام، اپل و مدیاتک قرار گرفت.

عملکرد سامسونگ در ساخت پردازنده طی چند سال اخیر بسیار بد بوده است. به گونه ای که کاربران به شرکت انتقاد می کردند که چرا از تراشه های کوالکام در گوشی های خود استفاده نمی کند. جالب تر اینکه کوالکام با سامسونگ وارد همکاری شد و وظیفه ساخت اسنپدراگون 8 نسل 1 را به آن سپرد. عملکرد سامسونگ در ساخت این تراشه هم آنقدر ضعیف بود که نه تنها کاربران گوشی های خود شرکت بلکه بسیاری از کاربران گوشی های دیگر هم به ستوه آمدند.

همین اشتباهات باعث شد در نهایت سامسونگ در فروش پردازنده موبایل در سه ماه نخست سال 2022 به جایگاه چهارم رضایت دهد و از تمام شرکت های تولیدکننده پردازنده پایین تر قرار بگیرد. برند شماره یک از این حیث کوالکام است که با در اختیار داشتن 44٪ از سهم بازار در رده نخست قرار گرفته است. در رده های دوم و سوم هم اپل و مدیاتک به ترتیب با سهم های 26 و 19٪ قرار گرفته اند.

نکته جالب و تأسف آمیز برای سامسونگ این است که تنها دو شرکت پایین تر از آن قرار دارند که یکی یونیسوک، برند ناشناخته طراح پردازنده با 3٪ سهم و دیگری هم هواوی است که تنها 1٪ را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که هواوی به خاطر تحریم های آمریکا به مرز نابودی کشیده شده است، در غیر این صورت انتظار می رفت آن هم بالاتر از سامسونگ قرار بگیرد.

با تمام این تفاسیر، باز هم ادعا می شود که سامسونگ توانسته در مقایسه با سه ماه چهارم سال 2021 در فروش پردازنده موبایل شرایط بهتری داشته باشد که دلیل عمده آن هم اگزینوس 1280، پردازنده بکار رفته در گوشی هایی نظیر گلکسی A33 و A53 است. با این حال، چون سامسونگ امسال در بسیاری از گوشی های سری گلکسی S22 خود به اجبار از تراشه های کوالکام استفاده کرده، اندک افزایش سهمی را هم که می توانست داشته باشد، به کوالکام واگذار کرد.

شایعات از این قرار است که سامسونگ می خواهد برای گوشی های سری گلکسی S25 خود در سال 2025، از تراشه های اختصاصی استفاده کند. این کار شاید باعث شود شرکت کره ای پیشرفت چشمگیری در این جدول داشته باشد چون در این صورت تمام پرچم داران خود را با تراشه های اختصاصی راهی بازار می کند و دیگر بخش بزرگی از سهم خود را به کوالکام واگذار نمی کند. ظاهرا قصد سامسونگ هم کاملا جدی است چون یک تیم هزارنفره از مهندسین طراح تراشه را گرد هم آورده تا بتواند این هدف را عملی کند.

با این حال فعلا شرایط سامسونگ اصلا خوب نیست و بعید به نظر می رسد تا سرانجام سال 2022 بهبودی هم داشته باشد. حال باید دید آیا شرکت کره ای تلاشی در راستای بهتر شدن فرایند ساخت پردازنده هایش می کند یا خیر.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4838

به "سامسونگ در بازار پردازنده موبایل در رده چهارم قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ در بازار پردازنده موبایل در رده چهارم قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید