زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر 30 تا 45 روز است

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - عضو هیات عامل و معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بازه زمانی30 تا 45 روزه، بهترین مدت زمان برای ماندگاری کالا در بنادر است، گفت که کالاها باید سریعا تخلیه، ترخیص و به کف بازار برسند.

زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر 30 تا 45 روز است

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با مقوله دپو یا ماندگاری کالا در بنادر کشور، گفت: اگر بتوانیم مدت ماندگاری کالا در بنادر را طی یک بازه زمانی 30 تا 45 روزه در بنادر ایران مدیریت و شرایط را برای چرخش کالا فراهم کنیم، این مسئله می تواند خیلی تاثیر مثبتی بر فرایند فعالیت ها داشته باشد.

وی ادامه داد: هرچه ماندگاری کالا کاهش یابد و به میزان منطقی و استاندارد برسد منافع مردم، سازمان بنادر، بخش خصوصی اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان و نیز سرمایه گذاران حفظ می گردد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید به مقوله ماندگاری کالا توجه جدی داشته باشیم، بیان نمود: یا کالا مورد احتیاج کشور است یا نیست؛ اگر این احتیاج وجود دارد چرا باید در بنادر کشور یا کشتی ها دچار ماندگاری گردد؟ بنابراین باید سریعا تخلیه و مسائل اقتصادی آن حل و ترخیص گردد و در اسرع وقت به کف بازار برسد و مصرف کننده بتواند از آن استفاده کند.

کوهساری ادامه داد: اگر کالا در بنادر کشور ماندگار گردد و کیفیت آن کاهش یابد، از نظر تنظیم بازار از کنترل خارج می گردد و چه واردکننده و چه مصرف کننده از این مسئله متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی صرفا در نقش انباردار است و مدیریت تخلیه و نگهداری کالا در بنادر کشور را بر عهده دارد، تاکید نمود: این سازمان هیچ نقشی در خروج کالا ندارد و اگر صاحب کالایی ترخیص سریع را در دستور کار قرار دهد سازمان بنادر مدیریت نموده و بلافاصله بارگیری را مدنظر قرار می دهد و مدیریت می نماید که کالا از بنادر خارج گردد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه گام اول مربوط به صاحب کالا است و منابع اقتصادی که باید به فروشنده کالا پرداخت کند و پس از آن فرایند ترخیص را انجام دهد، گفت: پس از آن نیز سازمان بنادر کالا را بسته به نوع آن سریعا بارگیری نموده تا از بنادر خارج گردد.

کوهساری در رابطه با اینکه بهترین سیاست برای خروج هرچه سریع تر کالا از بنادر چیست، مطرح نمود: بهترین سیاست این است که تعرفه های خدمات امور بندری منطقی باشند و پلکانی مدنظر قرار گیرند تا نگهداری کالا در بنادر کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد و سریعا خروج کالا انجام گردد.

وی ادامه داد: اگر نرخ تعرفه ها پایین باشد، برای صاحب کالا توجیه دارد که کالا را در بنادر نگه دارد، بنابراین زمان 30 تا 45 روزه بهترین مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر است و پس از ان کالا با توجه به نوع محموله خارج گردد و اگر این اتفاق صورت نگیرد باید سیاست های تنبیهی در قالب تعرفه های پلکانی اعمال گردد و نگهداری کالا غیر اقتصادی شده و سریع تر از بنادر خارج گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3578

به "زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر 30 تا 45 روز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر 30 تا 45 روز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید