دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار

به گزارش یزد بلاگ، سیستم آموزش دانشگاهی و آکادمیک در ایران و خلأهای آن موضوع مهمی است که همیشه در خصوص آن و در رابطه با راه های برطرف معضلاتش بحث های متعددی مطرح است.

دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار

در کناراصلاحات ساختاری مهمی که متناسب با شرایط روز ضروری است در نظام آموزشی کشور صورت بگیرد، گروه های بسکمک برای بهبود این شرایط و کمک به دانشجویان به منظور کسب آمادگی برای ورود به بازار کار کوشش می نمایند.

شرکت نرم افزاری دانشجویار خاوران متشکل از دانشگاهیان و متخصصان علوم مختلف از شرکت های پیروز در زمینه فراوری محتوای آموزشی است که دفترش در بیرجند مستقر است.

عضو هیأت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه بیرجند و مدیرعامل شرکت نرم افزاری دانشجویار خاوران درباره ماجرای شکل گیری این مجموعه به خبرنگاران می گوید:از سال 91 ایده کمک رساندن به دانشجویان و همراهی آنان تا ورود به بازار کسب وکار به دغدغه این گروه تبدیل شد. سپس در سال 94 در قالب گروهی چهار نفره پیروز به ثبت شرکت شدیم و در ادامه در سال 96 گواهی دانش بنیان را دریافت کردیم. اکنون حدود 50 نفر به طور مستقیم با ما همکاری می نمایند.

صادق پاسبان ادامه می دهد:ما برای کمک دانشجویان در راستای رسیدن به بازار کار به ایده فراوری محتوای آموزشی متناسب با احتیاج دانشجویان رشته های مختلف رسیدیم. با توجه به رشته ای که در آن تخصص داریم آموزش شاخه های مختلف فنی و مهندسی از جمله علوم کامپیوتر، شبکه، گرافیک، برنامه نویسی و بازی سازی، رشته های حسابداری، برق، عمران و بعضی رشته های دیگر تنها بخشی از حوزه های آموزشی دانشجویار هستند که در هر حوزه ده ها پکیج آموزشی تهیه و فراوری شده است که دانشجو با تماشا محتوای آموزشی آن به راحتی می تواند با هزینه بسیار پایین و با زمان کم و به دور از آزمون و خطا راه ورود به بازار کار خود را هموار کند

مدیرعامل دانشجویار در ادامه تصریح می نماید:متأسفانه مسئله ای که دانشگاه ها با آن موجه هستند این است که در این فضا بسکمک از رشته ها، به ویژه علوم کامپیوتر و فنی تنها به طور تئوری و آکادمیک آموزش داده می شوند و دانشجویان در انجام کار عملی با کمبودهای بسکمک روبرو هستند. از طرف دیگر به علت تعداد بسیار بالای مشاغل موجود در بازار کار و تعدد مهارت های مورد احتیاج، دانشگاه توانایی پرداختن به تمام مهارت ها را ندارد. در نتیجه از این نظر هم مسائلی وجود دارد و دانشجویار با هدف کمک

به دانشجویان برای مهارت آموزی کاربردی شکل گرفت.

فراوری 10 هزار ساعت محتوای آموزشی تخصصی

پاسبان ضمن اشاره به رقم قابل توجه فراوری 10هزار ساعت محتوای آموزشی در همکاری با 400 مدرس توانا در خصوص نحوه تهیه بسته های آموزشی می گوید:ما گروهی متشکل از افراد کاربلد در حوزه های متنوع را گرد هم آورده ایم و با کمک و نظارت آنها نیروهای متخصص و مدرسی که توانایی آموزش و فراوری محتوای آموزشی را دارند جذب می کنیم. این افراد که از سراسر ایران به طور دورکاری و زیر نظر همکاران ما مشغول فعالیت هستند، با رعایت استانداردهای از پیش معین شده فیلم های آموزشی تخصصی فراوری می نمایند.در نهایت تمام فراوریات تدوین می گردد و روی وبسایت شرکت بارگزاری شده تا در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

مدیرعامل دانشجویار یادآور می گردد:درست است که در ابتدا گروه هدف برای این شرکت تنها دانشجویان بودند اما اکنون بسته های آموزشی ما دارای سطح بندی معین هستند و همه می توانند با توجه به سطح اطلاعات خود مخاطب محصولات متنوع دانشجویار باشند.

مزیت ما فراوری محتوای تخصصی است

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در ادامه می افزاید:با وجود اینکه محصولاتمان با قیمت مناسب در دسترس مشتریان قرار گرفته است، اما لازم می دانم اشاره کنم ما قیمت را یک مزیت رقابتی نمی دانیم. علت این امر این است که محتوای آموزشی به ویژه در زمینه علوم کامپیوتر با قیمت های بسیار ازران تا قیمت های بسیار بالا در دسترس مخاطب قرار گرفته است. اما چیزی که کار ما را متمایز می نماید تخصصی بودن و نحوه ارائه مطالب به صورتی است که برای مخاطب قابل فهم و کاربردی و در قالب پروژه های تجاری باشد. محتوای آموزشی تهیه شده به وسیله متخصصینی که خودشان در عرصه حرفه ای کسب وکار در حال فعالیت هستند و از احتیاج دانشجویان به مهارت های خاصی که برای ورود به بازار کار ، اطلاع دارند از مزیت های رقابتی ماست.

بسته های آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان

صادق پاسبان در سرانجام ضمن اشاره به چالش عظیم رعایت نشدن حقوق مؤلفان و حق حق انتشار در ایران به خصوص در خصوص استفاده از نرم افزارها و تاثیرات مخرب آن بر کسب و کارهای این چنینی از توسعه دانشجویار برای جذب مخاطبان بیشتر می گوید و تصریح می نماید:از دیگر فعالیت های ما تأسیس یک دپارتمان تخصصی برای برنامه نویسی است که به وسیله آن با شرکت ها و مؤسسات بسکمک وارد همکاری شده ایم و پروژه های دانشگاهی و سازمانی آنها را در مجموعه دانشجویار طراحی و فراوری می کنیم. یکی از برنامه های ما توسعه این دپارتمان است. هدف بعدی گروه دانشجویار توسعه جامعه مخاطبان با تأسیس شعبه های بیشتر در سراسر ایران است. به نوعی که در همه شهرها دسترسی به بسته های آموزشی دانشجویار راحت تر باشد. بعلاوه برنامه هایی به منظور تهیه و فراوری محتوای آموزشی برای غیرفارسی زبانان با زیرنویس یا دوبله به زبان های مختلف و آموزش های مختص بچه ها، نوجوانان، دانش آموزان و گروه های خاص مانند نابینایان وناشنوایان در دست تهیه داریم.

استقبال از دانشجویار در افغانستان

این روزها بسته های آموزشی دانشجویار علاوه بر وبسایت، به وسیله شعبه های این شرکت در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و تهران در اختیار علاقه مندان قرار دارند.

موسس شرکتنرم افزاری دانشجویار خاوران در این رابطه شرح می دهد:علاوه برحضور در تعداد کمی از شهرهای کشور، محتوای آموزشی فراوریی این شرکت به وسیله یک شعبه فیزیکی در افغانستان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است که با استقبال خوبی روبه روشدهاست. از مهم ترین دلایل این استقبال می توان به زبان و فرهنگ مشترک، تعداد بالای دانش آموزان و دانشجویان در افغانستان، شرایط پیچیده سیاسی، خلأهای آکادمیک و کمبود محتوای آموزشی اشاره نمود. از طرف دیگر کاربران و مخاطبانی در دیگر کشورها مانند کانادا و امریکا داریم که اغلب از ایرانیان مقیم این کشورها هستند و به دلایل گوناگون از جمله زبان فارسی محتوا و قیمت مناسب محصولات از مشتریان ما هستند. البته متأسفانه در این زمینه به علت مسائل نقل و انتقال پول و تحریم ها دچار چالش هایی هستیم که کار را برای ما سخت می نماید.

راه های ارتباط با شرکت نرم افزاری دانشجویار خاوران

وبسایت: daneshjooyar.com

ایمیل: [email protected]

تلفن: 05632342042

آدرس: بیرجند،انتهای خیابان غفاری، ساختمان شماره 2 پارک علم و فناوری، طبقه پنجم.

سیمین دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4348

به "دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید