روسیه 4 موتور موشک فضایی دیگر به آمریکا تحویل می دهد

به گزارش یزد بلاگ، مرکز تحقیقات و فراوری انرژی انرژوماش شرکت راس کاسموس روسیه چهار موتور موشک دیگر برای استفاده در موشک حامل آنتارس به آمریکا تحویل می دهد و خرید موشک های روسی تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

روسیه 4 موتور موشک فضایی دیگر به آمریکا تحویل می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، چهار موتور موشک دیگر از نوع RD-181 برای استفاده در موشک حامل آنتارس ( Antares ) توسط مرکز تحقیقات و فراوری انرژی انرژوماش ( Energomash ) از زیرمجموعه های شرکت راس کاسموس روسیه به به ایالات متحده تحویل داده می گردد.

در وب سایت این مرکز تحقیقاتی مناقصه ای را برای تحویل ورق های از جنس استیل و ضد خلأ برای پیکربندی موتورهای نوع RD-181 اعلام نمود. پیش از این، شرکت راس کاسموس گزارش داده بود که از سال 2015 ، 22 موتور از این نوع را برای ایالات متحده تأمین نموده است. بر اساس این اطلاعات ، طرف آمریکایی چهار موتور دیگر از این نوع سفارش داده است.

موشک حامل آنتارس برای پرتاب سفینه های باری از نوع سینوس به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می گردد. موتورهای RD-181 در مرحله نخست پرتاب موشک (هر دو موتور) قرار دارند. تا به امروز هفت موشک آنتارس با استفاده از این نوع موتورها- RD-181 روسی، به فضا پرتاب شده است.

توافقنامه مربوط به فروش 101 موتور RD-180 ، به ارزش تقریباً یک میلیارد دلار، در سال 1997 بین مقامات مسکو و واشنگتن به امضاء رسید.

حدود سه سال پیش، کنگره آمریکا خرید موتور موشک های روسی، به ویژه از RD-180 را منع کرد، ولی به این علت که جایگزینی برای آن در دنیا یافت نمی ش، این ممنوعیت لغو گشت.

به درخواست پنتاگون ، قانونگذاران آمریکایی خرید 20 موتور دیگر از روسیه را تصویب نموده ا ند.

بر اساس اطلاعات رسانه های آمریکایی، به دلیل مسائل فنی و اقتصادی برای فراوری این نوع موتور، پنتاگون موتورهای موشک روسی را همچنان تا سال 2025 خریداری خواهد نمود.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 558

به "روسیه 4 موتور موشک فضایی دیگر به آمریکا تحویل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 4 موتور موشک فضایی دیگر به آمریکا تحویل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید