مسکو: آمریکا در پی استقرار موشک در اروپا و آسیا، اقیانوسیه است

به گزارش یزد بلاگ، یکی از دیپلمات های ارشد روسیه ضمن اشاره به آماده شدن آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در اروپا و شرق آسیا، هشدار داد بحران موشکی بین دو کشور ممکن است غیرقابل اجتناب گردد.

مسکو: آمریکا در پی استقرار موشک در اروپا و آسیا، اقیانوسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های روسی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش دادند که آمریکا در حال آماده شدن برای استقرار سامانه های موشکی در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

ولادیمیر ارماکوف مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو معتقد است واشنگتن در حال آماده شدن برای انتقال موشک های کوتاه و میان برد به اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

ارماکوف در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: اگر از محدودیت و قابل پیش بینی بودن در این حوزه اطمینان حاصل نکنیم، بحران موشکی غیرقابل اجتناب است.

وی درباره زمان ازسرگیری مذاکرات استراتژیک مسکو-واشنگتن، شرح داد: ادامه گفتگوها در خصوص ثبات راهبردی با ایالات متحده تا حد زیادی به آمادگی واشنگتن برای پاسخ دقیق و واقع بینانه به نگرانی های امنیتی مرکزی روسیه و آغاز کار بر روی تدوین عملی تضمین های الزام آور قانونی برای توقف توسعه بیشتر ناتو و عدم استقرار سلاح های ایالات متحده و متحدانش در نزدیکی مرزهای ما و بازگرداندن پیکربندی نیروها و تجهیزات نظامی ائتلاف [ناتو] به سطح سال 1997، زمانی که قانون تأسیس روسیه و ناتو امضا شد، بستگی دارد. این مسائل اکنون اولویت مطلق ما هستند.

این دیپلمات روس گفت: ما ملاحظات عملی خود را برای حل این مجموعه مسائل به طرف آمریکایی منتقل کردیم، پیش نویس معاهده مربوطه با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو را تهیه و ارائه کردیم. آنها منتظر یک واکنش محتوایی و واکنش های متقابل بودند.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی روسیه شامل نگرانی های اصلی مسکو نبود، گفت روابط کنونی روسیه با غرب در شرایط پرتنش واقع شده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4720

به "مسکو: آمریکا در پی استقرار موشک در اروپا و آسیا، اقیانوسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: آمریکا در پی استقرار موشک در اروپا و آسیا، اقیانوسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید