راهکارهایی برای ورزش در ایام روزه داری

به گزارش یزد بلاگ، اگر تمایل دارید در ایام روزه داری همچنان به ورزش کردن ادامه دهید، این چند راهکار را در نظر بگیرید.

راهکارهایی برای ورزش در ایام روزه داری

به گزارش خبرنگار به نقل از عرب نیوز، از جمله دغدغه هایی که ممکن است برای برخی از افراد در ماه رمضان مطرح شود، چگونگی ورزش کردن است تا کمترین ضعف بدنی را داشته باشند.

این امر سبب می شود تا آن ها از ورزش کردن در این ماه بپرهیزند. در ادامه چند راه چاره ارائه شده است تا بتوانیم در ماه رمضان ضمن روزه داری، ورزش روزانه خود را هم داشته باشیم.

چه موقع تمرین کنید

زمان تمرین شما به همان اندازه تمریناتی که انجام می دهید، مهم است. بهترین زمان برای ورزش کردن فاصله بین افطار تا سحر است. برای این کار می توانید قبل از سحر کمی زودتر از خواب بیدار شوید. اگر عادت دارید با معده خالی ورزش کنید، قبل از افطار نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است.

چه غذایی بخورید

قبل و بعد از ورزش معمولا می خواهید با مصرف مقداری کربوهیدرات ذخیره انرژی تخلیه شده (گلیکوژن) خود را تامین و گزینه های سالم مانند سبزیجات و جایگزین های سبوس دار مانند ماکارونی و برنج انتخاب کنید، همچنین از طریق گوشت بدون چربی، لوبیا، عدس یا شیک های پروتئینی (برای ترمیم عضلات) می توان انرژی لازم را تجدید کنید.

از تمرین های مقاومتی پرهیز کنید

علاوه بر این که از کربوهیدرات های ذخیره شده بدن برای کسب انرژی در هنگام روزه داری استفاده می کنید، احتمالا بدن شما نیز به ذخایر پروتئین روی خواهد آورد. این می تواند منجر به کاهش توده عضلانی شود. تمرین مقاومتی به حفظ توده عضلانی کمک می کند، بنابراین تمرینات با وزنه مانند اسکات، لانگ و فشار را انتخاب کنید.

ورزش کاردیو انجام دهید

در حین روزه داری شدت ورزش کاردیو را پایین نگه دارید، زیرا شدت زیاد باعث ذخیره گلیکوژن می شود و بدن را مجبور به استفاده از پروتئین برای بازیابی انرژی می کند. اگر می خواهید در طی روز مقداری کاردیو انجام دهید، پیاده روی قبل از افطار گزینه خوبی برای سوزاندن بی خطر کالری است.

عضله سازی را در ماه رمضان فراموش کنید

ماه رمضان زمان تلاش برای به دست آوردن عضله نیست، روزه داری این کار را غیر ممکن می کند، بنابراین با تمرین مقاومتی منظم و موثر به فکر حفظ تناسب اندام باشید. هر ورزش مقاومتی نیاز به مدتی برای استراحت دارد، ماه رمضان می تواند این فرصت را فراهم کند، از این فرصت استفاده کرده و استراحت کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3765

به "راهکارهایی برای ورزش در ایام روزه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای ورزش در ایام روزه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید