دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی کند

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/خوزستان یک دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: طبق جدیدترین دستوالعمل WHO، استفاده از دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی کند؛ افرادی که از دستکش استفاده می نمایند فکر می نمایند که محافظت کافی انجام داده اند اما با دستکش آلوده، حبه قند را در دهان می گذارند.

دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی کند

دکتر مرضیه عربان اظهار کرد: قابلیت سرایت ویروس کرونا زیاد است اما هنوز بعضی از مردم این ویروس را جدی نگرفته اند؛ شاید یکی از دلایل جدی نگرفتن کرونا این باشد که ویروس را نمی بینند اما مردم باید به این فکر نمایند که این ویروس روزانه جان چند نفر را می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: اگر به آمار کشندگی روزانه کرونا فکر کنیم و با آمار کشته های جنگ تحمیلی مقایسه کنیم، می بینیم که این آمار از آن آمار جنگ تحمیلی بیشتر می گردد بنابراین باید عاقلانه فکر گردد. باید حساب و کتاب کنیم و ببینیم بار بیماری زایی و کشندگی کروناویروس چگونه است و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان مان کاری انجام دهیم.

این دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت بیان نمود: با انجام کارهای محافظتی می توانیم در حفظ سلامت دیگران تأثیرگذار باشیم؛ اگرچه کرونا هنوز درمان قطعی ندارد اما راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد و بسیار ساده است.

عربان گفت: هیچکس فکر نمی کرد معضل بهداشت در سال 2020 و بعد از این همه پیشرفت علم و تکنولوژی، رعایت اقدامات بهداشت فردی مثل استفاده از ماسک، شست وشوی دست با آب و صابون و رعایت فاصله فیزیکی باشد و اگر این موارد را رعایت نکنیم آسیب زیادی به دیگران وارد می گردد. شاید یک فرد جوان بتواند کرونا را تحمل کند اما اگر این ویروس فرد دارای بیماری زمینه ای یا سالمندی را مبتلا کند، ممکن است آسیب زا باشد.

وی اضافه نمود: مواردی داشته ایم که به علت بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی، کرونا کل خانواده را درگیر کرد و بعضی نیز فوت کردند. آیا این شرایط، به خسته شدن از قرنطنه می ارزد؟

عربان در مورد تاثیرگذاری استفاده از دستکش در پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیان نمود: طبق جدیدترین دستوالعمل WHO، استفاده از دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی نماید؛ افرادی که از دستکش استفاده می نمایند فکر می نمایند که محافظت کافی انجام داده اند اما با دستکش آلوده، حبه قند را در دهان می گذارند. این باورهای نادرست و حفاظت کاذب باعث می گردد که افراد از سلامتی دور شوند و محافظت ننمایند.

وی که شب گذشته دریک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه نمود: استفاده از دستکش به علت افزایش احتمال شانس آلودگی توصیه نمی گردد اما کادر بهداشت و درمان یا شخصی که از فرد مبتلا به کرونا مراقبت می نماید و به وسایل بیمار دست می زند باید برای پیشگیری از انتقال ترشحات، از دستکش استفاده نمایند و بهترین نوع دستکش نیز لاتکس است.

این دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامتی در مورد چگونگی مراقبت افراد ناشنوا از خود، گفت: مراقبت افراد ناشنوا مانند افراد دیگر است اما زمانی که می خواهند از ماسک استفاده نمایند شاید سخت باشد بنابراین زمانی که می خواهند از ماسک استفاده نمایند با یک کش، ماسک را به سمعک وصل نمایند و اجازه ندهند کسی به آن دست بزند تا باعث آلودگی گردد.

وی بیان نمود: مردم باید توجه نمایند کرونا یک بیماری است و باید از انگ زدن به بیماران خودداری نمایند؛ زمانی که آمار کرونا اعلام می گردد می گویند بیماران کرونایی در حالی که باید گفته گردد بیماران کرونا. بیماری ناشی از کرونا به دلیل حمله یک ویروس است و بیشتر افراد بهبود پیدا می نمایند و ابتلا به آن چیزی نیست که عیب داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1507

به "دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید