عزم جدی برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان کرمان

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: پیشگیری و مبارزه جدی با ویروس کرونا در استان نیازمند جدی دریافت موضوع توسط مسئولین و مردم است و برگزاری مراسم های عقد و عروسی در برخی از اماکن و نیز آلوده کردن محیط با ماسک و دستکش های استفاده شده نشان از جدی ندریافت موضوع است که در نهایت خود مردم ضرر می کنند.

عزم جدی برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان کرمان

دکتر محمدجواد فدایی ظهر امروز سه شنبه 13 اسفندماه در ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا گفت: طبق مصوبات جلسات قبلی ستاد، ورودی های استان تحت کنترل است که در این خصوص گزارشاتی مبنی بر ورود کاروان های ورزشی تیم های فوتبال مس شهربابک و کرمان به استانداری ارجاع شد و پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان های انار و شهربابک این تیم ها به دلیل حضور در استان های آلوده برای مسابقات قرنطینه شدند.

وی با اشاره به درخواست باشگاه های ورزشی مس شهربابک و مس نوین کرمان برای قرنطینه کردن ورزشکاران این باشگاه ها در مکان های تحت الحفظ وابسته به خود باشگاه ها اظهار کرد: این موضوع در جلسه امروز ستاد استان مطرح و مقرر شد تیم های مذکور تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و با مسئولیت تمام و کمال مسئولین باشگاه ها در مکان خاص مورد نظر باشگاه به مدت 14 روز قرنطینه شوند و خانواده این عزیزان بدانند این موارد تنها بخاطر مصلحت خود ورزشکاران، خانواده های آنان و جامعه صورت می گیرد.

فدایی با اشاره به کنترل جدی ورودی های استان شرح داد: عزم استان برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان جدی است و از همین جا از مردم می خواهیم در این جهت با مقامات استان همکاری کنند چرا که در نهایت این موضوع به مصلحت و نفع عموم مردم استان است.

استاندار کرمان با اشاره به گزارشات مردمی درباره برگزاری مراسم های عقد و عروسی در برخی از تالارهای استان گفت: رعایت کردن تمامی مصوبات ستاد و هشدارهای بهداشتی دانشگاه در نهایت به نفع خود مردم است و تا اطلاع ثانوی طبق مصوبات برگزاری هرگونه مراسمی در تالار و سالن های پذیرایی ممنوع است و دفترخانه ها با نظارت اداره کل بازرسی استانداری مسئولند تا از زوجین در خصوص برگزار نکردن مراسم در اماکن رسمی و غیر رسمی تعهد بگیرند.

فدایی اضافه نمود: مردم می توانند گزارش خود را مبنی بر برگزاری مراسم های عقد و عروسی در اماکن غیرمجاز به نیروی انتظامی بدهند تا با همکاری دستگاه قضایی با این گونه موارد برخورد شود.

وی گفت: برای حل مسأله کمبود ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دیگر اقلام مورد نیاز استان قرار شد سازمان صمت حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی استان را برای تولید این محصولات فعال کند و در نهایت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار اصناف، داروخانه ها و سایر مراکز مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به لزوم همکاری مردم برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: طبق گزارشات رسیده از سوی شهرداری و محیط زیست، آلوده کردن محیط شهری و کوچه و خیابان ها بوسیله دستمال، ماسک و یا دستکش های آلوده یکی دیگر از معضلاتی است که کارگران شهرداری و حتی افراد جامعه را تحت الشعاع قرار داده است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما در این زمینه آموزش های لازم به مردم داده شود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 589

به "عزم جدی برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید