دانشگاه باید با فعالیت های علمی و کاربردی اقتصاد را متحول کند

به گزارش یزد بلاگ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه باید با فعالیت های علمی و کاربردی اقتصاد کشور را متحول کند، گفت :برای تحول اساسی در دانشگاه باید نقش دولت در نحوه همکاری با مراکز علمی روشن گردد.

دانشگاه باید با فعالیت های علمی و کاربردی اقتصاد را متحول کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه باید با فعالیت های علمی اقتصاد را متحول کند، گفت: برای تحول اساسی در فعالیت های دانشگاهی باید نقش دولت در ارتباط با صنعت و نحوه همکاری با مراکز علمی روشن گردد که اگر این اتفاق نیفتد، فعالیت های کوچکی که اکنون انجام می گردد نتیجه مطلوب را نخواهد داشت. از طرفی تحول مالی برای تحول اجتماعی دانشگاه باید برنامه داشته باشد.

نقش پژوهش در رشد دستاوردهای علمی کشور

وی اضافه کرد: پژوهش محوری برای سیاست مداران در حوزه علم و دانش از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نقش مهمی در رشد دستاوردهای علمی دارد به طوری که می تواند فعالیت های نهادها و سازمان ها را به سوی وظیفه اصلی شان که جهش فراوری است نزدیک کند.

باید در همه مراکز علمی عنصر پژوهش نهادینه گردد

فتح الهی توضیح داد: باید در همه مراکز علمی عنصر پژوهش نهادینه گردد و شبکه علمی مرجع برای حل مسائل در داخل کشور توسط دانشگاه ها ساخته گردد که این کار تنها باید با ظرفیت علمی دانشگاه افزایش پیدا کند.

گفتمان دانشگاه و فرهنگ در جهت غلط حرکت می نماید

وی ادامه داد: آنچه در فعالیت های دانشگاهی مشاهده می کنیم، آن هدف مورد نظر جمهوری اسلامی نیست، درواقع گفتمان دانشگاه و فرهنگ در جهت غلط حرکت می نماید، زیرا باید دانشگاه با فعالیت های علمی اقتصاد را متحول کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1329

به "دانشگاه باید با فعالیت های علمی و کاربردی اقتصاد را متحول کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه باید با فعالیت های علمی و کاربردی اقتصاد را متحول کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید