باید از زنده به گور شدن ایده ها جلوگیری کنیم

به گزارش یزد بلاگ، سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به همت بنیاد نیکوکاری جمیلی و با همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار و از چهره های شاخص علمی جشنواره تقدیر شد.

باید از زنده به گور شدن ایده ها جلوگیری کنیم

ابراهیم جمیلی رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی، برگزار کننده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، در مراسم افتتاحیه سومین دوره این رویداد تخصصی توسعه بخش خصوصی را در گروی تقویت ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه دانست و هدف از برگزار جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را پیوند علم و ثروت عنوان نمود.

جمیلی، برگزاری این جشنواره را وظیفه ای اجتماعی قلمداد و بیان نمود: همه ما اینجا جمع شده ایم تا جوانان را که مایه آبادانی کشور هستند، هدایت کنیم. افتخاری است که به جوانان خدمت کنیم و ما این خدمت را همراه با مهربانی به صورت رایگان به جوانان عرضه کرده ایم.

رئیس شورای سیاست گذاری سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تاکید کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار می شود تا از زنده به گور شدن ایده ها جلوگیری کند و همه هدف دست اندرکاران این جشنواره این است که به کارآفرینی نوین کمک کند.

جمیلی شرح داد: متاسفانه یکی از عادت های بد ما ایرانیان این است که معمولا حسرت چیزهایی را می خوریم که معمولا انجام داده ایم اما هیچوقت حسرت نمی خوریم که چرا کاری را انجام نداده ایم. این رویکرد در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان کاملا برعکس است و این جشنواره برگزار می شود تا الگویی باشد برای آیندگان.

جمیلی همچنین تاکید داشت که جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بدون هیچ وابستگی و کمک از نهادهای دولتی برگزار شده و در همین زمینه اضافه کرد: باید کاری کرد که جشنواره ها به سمت و سویی بروند که دولتی نباشند و به جای آن از تجربه و توانمندی های جوانان استفاده شود.

او با ذکر مثالی شرح داد: برگزاری این جشنواره را باید به مثابه کوهنوردی تلقی کرد. زمانی که کوهنوردان یه قله می رسند دید و نگرش تازه ای را کسب می کنند و آنهایی هم که نرسیده اند به همدیگر کمک می کنند تا به هدف دست یابند.

به باور رئیس شورای سیاست گذاری سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان،برگزاری این جشنواره کمک می کند تا استعدادها کشف شود تا از آن ها در شرایطی که اقتصاد به دلیل تحریم ها در تگنا قرار گرفته است، استفاده شود.

جمیلی با اشاره به تحریم ها،گفت: در این شرایط باید جایگاهمان را بزرگ کنیم تا در بین کشورهای بزرگ دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ تحقق این هدف ممکن نیست مگر با شناسایی اولویت ها و استفاده درست از اولویت ها.

او همچنین پیوند علم و ثروت را یکی دیگر از محورهایی بیان نمود که باید به آن ها در شرایط فعلی توجه شود و تاکید کرد: از طرفی توسعه بخش خصوصی در گروی تقویت ارتباط بخش خصوصی و صنعت است؛ اهدافی که تلاش شد در این جشنواره به آنها جامه عمل بپوشانیم.

محمود کمره ای رئیس سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز با تاکید بر این موضوع که سرمایه هر کشوری جوانان آن کشور هستند، یکی از مهمترین نقاط قوت برگزاری این جشنواره را حضور مستقیم بخش خصوصی به عنوان حامی این رویداد دانست و اضافه کرد: در عصری که از سوی صنعتی شدن به سوی عصر مبتنی بر دانش قدم می گذاریم، ایده های خلاق جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، برگزیدگان سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به بیان و معرفی ایده های خود پرداختند. نوآوری، ایده پردازی، کارآفرینی و تجاری سازی در حوزه علوم پایه، شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی و زمین شناسی از محورهای برگزاری این رویداد است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 185

به "باید از زنده به گور شدن ایده ها جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از زنده به گور شدن ایده ها جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید