خبر خوش وزیر ارتباطات درباره فروش گوشی قسطی

به گزارش یزد بلاگ، اعطای وام 500 میلیارد تومانی به اپراتورها برای تحویل گوشی قسطی به مردم در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت.

خبر خوش وزیر ارتباطات درباره فروش گوشی قسطی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،محمدجواد آذری جهرمی در آیین معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که با حضور مسوولان برگزار شد، اضافه کرد: در شرایطی که نرخدلارنوسان دارد نمی توانیم به عنوان مسوول بگوییم کاری از دست ما برنمی آید. در زمان عدم وجود مشکل همه مدیر هستند. در شرایطی که پول فراوان و شرایط مناسب وجود دارد، هر کسی می تواند کشور را به خوبی مدیریت کند. این که تلفن همراه اکنون به شکل مناسبی در دسترس نیست، بگوییم علتش نوسانارزاست و کاری از دست ما برنمی آید. اکنون به دلیل آموزش مجازی خیلی از ما مصرف کننده هستیم و باید برای فرزندان خودتبلت، گوشی تلفن همراه و مودم تهیه کنیم. مودمی کهقیمتآن 200هزار تومان بوده و اکنون قیمت آن 10 برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ غیر از این است که باید نیاز مردم را تامین کنیم؟

او اشاره کرد: چشم مردم به دست های تولیدکنندگان است. اگر محصولات با قیمت مناسب عرضه شود مردم استقبال خواهند کرد. یکی از موضوعات مهم مودم است که درنمایشگاهامروز چهار شرکت تولید مودم، سه شرکت تولیدکننده گوشی حضور دارند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات امروز گزارش دادن که مجموعه صاایران ورود خوبی به تولید گوشی تلفن همراه داشته و اولین محوله گوشی های تولیدی این شرکت به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط عرصه بهبازارتوسط این اپراتور مهیا شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: دستور اعطای اعتبار 500 میلیاردی به اپراتورها به عنوانوامدر دستور کار معاونت فناوری نوآوری قرار گرفته است تا اپراتورها بتوانند از این طریق گوشی را به صورت قسطی به مردم بدهند و زنجیره تولید تکمیل شود.

وی اضافه کرد: البته مجموعه هایی مانندمخابراتایران، همراه اول و رایتل نیز کارهای خوبی در این زمینه کرده اند که گزارش آن ها هنوز به دست ما نرسیده است. اما این تولیدات زمانی شیرین خواهد بود که بتوانیم گوشی را به دست مردم برسانیم. تا الان بارها درباره گوشی ایرانی صحبت کرده ایم اما تا زمانی که محصول به دست مردم برسد نمی توان نتیجه ملموس را دید. موجودی بازار در شرایط فعلی باید حفظ شود. می خواهم به تولیدکنندگان تاکید کنم که اگر برای تامین منابع ارزی و خدمات مشکل دارند، به وزارت ارتباطات مراجعه کنند تا این مشکل را حل کنیم.

وزیر ارتباطات اشاره کرد:صنعتICT از اجزای اصلیاقتصاددیجیتال و یکی از محرک های اصلی تولید داخل است. اگر می گوییم سهم ارتباطات و فناوری از تولید ناخالص داخلی به 6.5 درصد رسیده است، بخشی از این پیشرفت به تولیدات داخلی محصولات فناوری مربوط است.

جهرمی گفت: زمانی که صحبت از تولید داخل می شود همه فکر می کنند باید همه چیز در داخل تولید شود، اما اینطور نیست. می توانیم از کشورهایتولیدکنندهبزرگ دنیا در زمینه های خاص استفاده کنیم. اما برنامه ریزی نرم افزاری و مدل خلاقیتی که به تولید محصول منجر می شود، مهم است.

وی شرح داد: راه چاره پیشرفت شرکت های فعال در تولیدصنایعداخلی اتصال و ادغام شان با یکدیگر است. صنعت تولید زمانی به بلوغ می رسد که شرکت ها به سمت ادغام بروند و ظرفیت های تولیدی را کنار هم بگذارند تا به این شکل اقتصاد خود را افزایش دهند. این کار اجتناب ناپذیر است. برای برطرف کردن دغدغه مصرف کنندگان داخلی، باید این بلوغ در شرکت های تولیدکننده ایجاد شود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2234

به "خبر خوش وزیر ارتباطات درباره فروش گوشی قسطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر ارتباطات درباره فروش گوشی قسطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید