خبرنگاران شرایط سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- قائم مقام سازمان ایمیدرو گفت: شرایط 10 استان از نظر معدنی و اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی امسال معین می شود و تا خاتمه شهریور، معادن پنج استان و تا خاتمه سال، کل معادن 10 استان غربالگری خواهند شد.

خبرنگاران شرایط سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشست کارگروه بهینه سازی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: بازارچه گوهر سنگ ها در استان خراسان رضوی، بزودی راه اندازی می شود.

وی شرح داد: انتظار می رود تا هفته آینده یک مکان از چهار مکان مطرح شده برای ایجاد بازارچه گوهرسنگ ها در استان خراسان رضوی مشخص شود.

نعیمی اضافه نمود: مرز دوغارون نیز توسط اعضای این کارگروه بازدید و بررسی های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی انجام خواهد شد.

قائم مقام ایمیدرو گفت: قرار است اتاق طلا در فرودگاه امام خمینی (ره) به شکل پایلوت راه اندازی شود و تا پایان امسال نیز، سایر گمرکات تخصصی این اتاق راه اندازی خواهند شد.

براساس این گزارش، محمد آقاجانلو، معاون ایمیدرو نیز در این نشست با بیان اینکه طبق اساسنامه ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه، این سازمان امکان خرید واحدهای تجاری برای تاسیس بازارچه گوهر سنگ به صورت مستقیم را ندارد، گفت: ایمیدرو می تواند اقداماتی از جمله آموزش، پژوهش، اکتشاف و نیز ایجاد اتاق طلا و سنگ های قیمتی در گمرکات تخصصی انجام دهد.

وی اضافه نمود: حمایت های ویژه برای دریافت پروانه معادن و نیز تسهیل بازارچه ها، از جمله امکانات دیگری است که ایمیدرو می تواند برای کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ارایه دهد.

به گزارش خبرنگاران نخستین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خرداد ماه امسال با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرای گوهر و ارگ جهان نما اصفهان افتتاح شد.

وی در آیین آغاز بکار این بازارچه اضافه نمود: ایمیدرو وظیفه دارد کار اکتشافی را در کشور انجام داده و ظرفیت معدنی را در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به مردم معرفی کند.

به گفته غریب پور، ایمیدرو ظرفیت ها را شناسایی و جمع آوری و به فعالان بخش عرضه می دارد و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه ها را هم اصلاح می کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو شرح داد: بعد از افتتاح بازار چه سنگ های قیمتی اصفهان بازار تخصصی مشهد، بازارچه مرزی تایباد را هم افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: ضمن شناسایی ظرفیت های معدنی که محصول کار اکتشافی است، اشتغال کشور را در این بخش تا سال 1405 به حدود 550 هزار نفر به شکل مستقیم خواهیم رساند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1916

به "خبرنگاران شرایط سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید