خبرنگاران رشد 52 درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تولید انواع لوازم خانگی در نیمه نخست امسال با یک میلیون و 964 هزار و 200 دستگاه، افزایش 52.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

خبرنگاران رشد 52 درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از آمارهای وزارت صنعت، در 6 ماهه نخست امسال 590 هزار و 500 دستگاه انواع تلویزیون در کشور تولید شد. این آمار در مقایسه با 6 ماهه نخست 98 رشد 84 درصدی نشان می دهد.

در مدت یاد شده، تولیدکنندگان داخلی 919 هزار و 600 دستگاه یخچال و فریزر تولید کردند که در هم سنجی با پارسال رشد 37.1 درصدی داشته است.

تولید ماشین لباس شویی نیز در نیمه نخست امسال رشد 54.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال تجربه کرد و به 454 هزار و 100 دستگاه رسید.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآور شد: با وجود افزایش تولید، اما از آنجایی که تا پارسال 60 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار خارجی ها بود و امروز آنها متاثر از تحریم های آمریکا از کشورمان خارج شده اند، هنوز آن فاصله پُر نشده است.

حمیدرضا غزنوی، مسائل کنونی تامین مواد اولیه و همچنین مسائل قیمتی را ناشی از خروج یک باره خارجی ها از بازار ایران برشمرد، اما تاکیدکرد: پُر شدن این فاصله و بازگرداندن تعادل به عرضه و تقاضا، نیازمند حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل است.

وی ادامه داد: در مقابل رشد تولید، اما کاهش واردات مواد اولیه و قطعات به ثبت رسید؛ این به معنای بالا رفتن عمق ساخت داخل است.

غزنوی گفت: در صورتی که این فرایند ادامه یابد، حتی اگر در سیاست ها و روابط اقتصادی مان با دیگر کشورها تغییری هم ایجاد نشود، وابستگی ارزی مان کاهش خواهد یافت و امنیت اقتصادی در حوزه صنعت لوازم خانگی ارتقاء خواهد یافت.

پیش از این، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به داخلی سازی 220 میلیون دلاری در صنعت لوازم خانگی در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد امسال بتوانیم حدود 50 میلیون دلار بیش از پارسال به داخلی سازی اختصاص دهیم.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2499

به "خبرنگاران رشد 52 درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 52 درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید