خبرنگاران رایزن های مالی در خدمت توسعه صادرات مبلمان ملایر هستند

به گزارش یزد بلاگ، همدان- خبرنگاران- رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان های وزارت امور خارجه گفت: طبق قولی که داده ایم سفارت خانه ها و رایزن های مالی ما با ظرفیت کامل در خدمت فعالان صنعت مبلمان منبت و صادرکنندگان کشمش این شهرستان برای توسعه صادرات این محصولات هستند.

خبرنگاران رایزن های مالی در خدمت توسعه صادرات مبلمان ملایر هستند

کاظم محمدی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با فعالان مبلمان منبت شهرستان ملایر گفت: در کوشش هستیم با این اقدام تا جایی که امکان داشته باشد بازارهای جدیدی را برای فعالان این 2 حوزه مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه رقابت کالاهای لوکس همواره سخت است، مبلمان را نیز جزء کالاهای لوکس دانست و اضافه کرد: مبلمان ملایر، منبت است که وجه تمایز و نقطه قوت این هنرصنعت به شمار می رود و می توان با این ذائقه شاخص رقابت کرد.

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان های وزارت امور خارجه برخوردار نبودن حمایت نمایشگاهی در معرفی محصولات صادراتی را یک نقطه ضعف دانست و ادامه داد: برای حل مشکل توسعه صادرات احتیاج به یکسری تشکل های صادراتی داریم.

محمدی بیان نمود: پیرو رایزنی هایی که با اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران داشتیم، دوره های آموزشی برای تجار برگزار گردید که ادامه این دوره ها با شیوع ویروس کرونا متوقف شد و در نظر داریم پس از ریشه کنی این بیماری، این دوره های آموزشی را در شهرستان ها برگزار کنیم.

وی گفت: در حوزه نوآوری و فناوری نیز صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه معاون فناوری رییس جمهوری فعال است که چنانچه در حوزه مبلمان منبت، فناوری می تواند به آنها یاری کند، آمادگی داریم مذاکرات لازم را برای اختصاص سرمایه در گردش انجام دهیم.

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان های وزارت امور خارجه با بیان اینکه با کشورهایی همچون عراق مراودات ما دوطرفه نیست تاکید نمود: اگر فراورینمایندگان این شهرستان آمادگی برای سرمایه گذاری داشته باشند، آنها تسهیلات مورد احتیاج را می دهند.

محمدی یادآور شد: ارمنستان نیز تنها کشوری است که مرز زمینی دارد، آماده است زیرساخت از منطقه آزاد به ایران بدهد، ما نیز در این زمینه مذاکرات لازم را انجام می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ملایر با این همه ظرفیت نباید دغدغه صادرات داشته باشد گفت: ما یاری می کنیم این دغدغه از بین برود و معیشت و اشتغال به حداکثر برسد.

دولت و مجلس قوانین صادرات را آسان سازی نمایند

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان های وزارت امور خارجه اضافه کرد: معاونت مالی وزارت امور خارجه در ابتدای راه است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی انتظار داریم تجربه های خود را در اختیار ما قرار دهند.

محمدی به مسائل صادرات در بخش داخل و خارج اشاره و بیان نمود: برای حل مسائل داخلی، دولت و مجلس باید قوانین را در جهت صادرات آسان سازی نمایند و در بخش خارجی نیز با وجود اعمال تحریم های جدید و شیوع ویروس کرونا، مراودات تجاری ما کاهش یافته که امیدواریم این مشکل حل گردد.

وی ادامه داد: برای حل مسائل خارجی کوشش می کنیم به وسیله وبینارهای تخصصی بین استان ها و شهرستان ها با شرکای خود در خارج از کشور و سفارت خانه ها، این مسائل را حل کنیم و امیدواریم بتوانیم در شرایط بحرانی بازارهای هدف صادراتی را حفظ کنیم.

گرانی مواد اولیه؛ مانع فراوری و صادرات صنعت مبلمان منبت

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز تاکید نمود: در گذشته هر نمایشگاهی که در خارج از کشور برگزار می شد، هم برای حضور در نمایشگاه و هم به غرفه داران یارانه تعلق می گرفت، در حالی که این یارانه هم اکنون قطع شده و نمی توان در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا کرد.

قدرت الله ولدی با اشاره به گرانی مواد اولیه صنعت مبلمان منبت ملایر گفت: تمامی مواد اولیه این هنرصنعت از مواد پتروشیمی فراوری داخل است و باید با دادن سهمیه به فراورینمایندگان مسائل آنان در تامین مواد اولیه حل گردد.

وی خواهان نظارت جدی در فراوری، توزیع و قیمت گذاری این محصولات شد و اضافه کرد: هم اکنون سه کارخانه فراوری پارچه در کشور داریم که با اختصاص سهمیه به آنها، می توانند پارچه رومبلی فراوری نمایند که احتیاج به نظارت معاونت مالی وزارت امور خارجه است.

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان های وزارت امور خارجه عصر دوشنبه از واحدهای فراوریی، کارگاه ها و نمایشگاه های مبلمان منبت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مسائل این هنر صنعت نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2412

به "خبرنگاران رایزن های مالی در خدمت توسعه صادرات مبلمان ملایر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزن های مالی در خدمت توسعه صادرات مبلمان ملایر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید