خبرنگاران بچه ها را با چند پیشنهاد مطالعه در خانه نگه دارید

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- شرایط بحرانی این روزها بهترین فرصت برای کتابخوانی بچه ها است تا هم برای بیرون رفتن از خانه بهانه گیری نکنند و هم بتوان از همین سنین بچه ها را با مطالعه آشنا کرد.

خبرنگاران بچه ها را با چند پیشنهاد مطالعه در خانه نگه دارید

جهت دریافت خدمات بازسازی و نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کتاب خواندن تنها توصیه و تجویزی است که در نه تنها در شرایط بحرانی این روزها که خانه نشینی الزامی برای همه شده است بلکه در هر شرایط و موقعیتی بهترین و باثمرترین گزینه ها برای پر کردن اوقات است.

نشرهای مختلف در زمانه کنونی در تلاشند به موازات آثار بزرگسالان ، بچه ها را به جهانی مطالعه آورده و آنان را همنشین کتاب نمایند.

سرزمین خوراکی های خوشمزه

کتاب سرزمین خوراکی های خوشمزه اثری است از گروه نویسندگان (نوید سیدعلی اکبر و دیگران)، با تصویرگری غزاله بیگدلو و چاپ انتشارات شهر قلم. دربردارندۀ 31 قصه دلنشین و جذاب که همراه با تصاویر بچه هاه خود برای گروه سنی ج، سنین 8 تا 11 سال نگاشته شده است.

مادر فی ری نی صبح یکی از روزها پس از پختن بیسکوییت های آدمی، متوجه می گردد که آن ها می توانند حرف بزنند و راه بروند؛ او شبانه از شهر پای سیب فرار می نماید و به جایی می رود که هیچ آدمی در آن نیست و آغاز به ساختن خوراکی های عجیب و غریب اش می نماید!

گزیده ای از کتاب:

مرغ پرهایش را پُف داد و تندتند قد قد کرد و یک تخم گذاشت. تخم را از زیرش برداشت و به ماری داد و گفت: نمی دونم چرا این شکلی می شه، خودت نگاه کن. جای این که سفیده و زرده داشته باشه، شکلاتی می شه. برخی وقت ها هم توش اسباب بازی و از این جور چیزها پیدا می شه. ولی باور کن من اصلا اسباب بازی کسی رو نمی خورم. این ها خودشون یک هو پیداشون می شه.

ماری چشم هایش گرد شد و برق زد. یک مرغ که برایش تخم مرغ شانسی می گذاشت. بهتر از این نمی شد. از خوشحالی جیغ بلندی کشید و گفت: این که عالیه! ما به این می گیم تخم مرغ شانسی. بهترین تخم مرغ های جهان! اصلا بهتر از این نمی شه. یه مرغ دارم که تخم مرغ شانسی می ذاره. آخ جون! اصلا تو باید مرغ من بشی.

قل قل جان و دنباله جادویی

قل قل جان و دنباله جادویی اثری است از شکوفه تقی با تصویرگری نفیسه شهدادی به چاپ انتشارات شهر قلم.

قصه ای تخیلی و آموزنده همراه با تصاویر دیدنی، درباره موشی که برای برآوردن این آرزو که زور هیچ کس مخصوصا گربه ها و خانمی به او نرسد، سراغ موش کور جادوگر می رود.

قل قل جان یک موش بازیگوش و شکمو بود که آرزو داشت هرجا می خواهد برود و هرچه می خواهد بخورد، اما نه دست هیچ گربه ای به او برسد و نه از کسی کتک بخورد. هرچه فکر می کرد عقلش به جایی نمی رسید تا اینکه تصمیم گرفت به دیدن موش کور برود.

آیا به این آرزوی اش می رسد؟ او به دیدن موش کور می رود و او برای دم قل قل جان یک دنباله با پوست گردو و پر کلاغ و یک تکه نخ درست می نماید و به او می گوید دیگر هیچ کس زورش به او نمی رسد اما نباید تمشک بخورد. قل قل جان که تمشک خیلی دوست دارد می تواند از فکر آن بیرون بیاید؟ از موش کور راه چاره می خواهد و او می گوید فقط بوی ش کند اما فکر تمشک به این آسانی از سر قل قل جان بیرون نمی رود و با این شیطنت دم ش را هم از دست می دهد. اما چه طور؟

گزیده ای از کتاب:

همین طور که بوته تمشک را تماشا می کرد به خودش گفت: چه قدر قرمز است! قل قل جان می گویی این تمشک ها رسیده اند؟ به خودش جواب داد: قل قل جان، تا دست نزنی نمی فهمی.

اما تا خواست که به تمشک ها دست بزند، یاد حرف آقای کوری، جادوگر بزرگ افتاد: قل قل جان یادت باشد هرچه خواستی بخور، اما مبادا تمشک بخوری. چون تا بخوری، جادوی این دنباله باطل می گردد...

قل قل جان و دنباله جادویی را انتشارات شهر قلم برای گروه سنی 7 تا 9 سال به قیمت 22 هزار تومان چاپ نموده است.

نبات و لواشک

کتاب حاضر مجموعه ای از قصه ها و داستان های جدی و طنز از مهدی نورعلیشاهی است که حال و هوای کلی مجموعه و عناصر آن بیشتر واقعیت و گاهی خیال است.

رادیو دو موج، ماشین اصلاح دستی، موز و آتاری، هوشنگ دیوونه، برف... برف نو، خواب ظهر تابستان، کت و شلوار و موی آلمانی، روزهای آخر خرداد، مینی یاماها و یونولیت، گوسفند بزک نموده، عروسی مورچه ها، کاکلی، نبات و لواشک و بالاخره سرداب آب نبات ها، همۀ قصه ها یا شاید خاطرات خواندنی پسر نوجوانی هستند که امروز جوانی شده است و آن روزها با آجان، مادر، رضا و مریم برادر و خواهر بزرگترش ماجراها داشتند.

قصۀ نبات و لواشک روایت ترش و شیرینی از روزهایی است که مریم سخت مریض شده است و کمی غیرعادی مدام با صدای بلند گریه می نماید و خیال می نماید در حال مردن است و با همه وداع می نماید.

مادر با نگرانی غیر از دوا و دارو سراغ دکتر نباتی هم می رود، می گن دکتر نباتی نفسش حقه و با یک تکه نبات دعا خوانده که نوجوان راوی تمام قصه ها تکه نبات را پیدا می نماید و می خورد و بعد که با شنیدن صدای مادرش متوجه می گردد این نبات چه نباتی بوده و چه کاری نموده، با دست پاچگی سروقت قوطی نبات های آشپزخانه می رود و خلاصه به سختی خودش تکه نباتی را جایگزین می نماید و برای سلامتی خواهرش به نبات دعا می خواند.

در نهایت همه چیز به خیر می گذرد و تابستان آن سال روز خواستگاری مریم که آن روزهای سخت تمام شده اند مادر به نوجوان قصه های کتاب می گوید: بسه دیگه انقدر لواشک نخور! معدت خراب میشه.

تصویرگر این کتاب مریم اخباری است و انتشارات سروش آن را در 124 صفحع مصور چاپ نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 446

به "خبرنگاران بچه ها را با چند پیشنهاد مطالعه در خانه نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بچه ها را با چند پیشنهاد مطالعه در خانه نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید