خبرنگاران بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل راه اندازی می گردد

به گزارش یزد بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از ایجاد و راه اندازی بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل اطلاع داد.

خبرنگاران بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران ، داود شایقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در رایزنی با گروه سرمایه گذاری توانمند بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل عملیاتی می گردد، افزود: این گروه به صورت مشترک با سرمایه گذاران خارجی در استان اردبیل فعالیت خود را شروع خواهند کرد تا سرمایه گذاری پرسودی را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه تا 2 هفته آینده قرار است با حضور این گروه سرمایه گذار و تشکیل اتحادیه کاری کلید ایجاد این خط فراوری زده گردد ، اظهارکرد: این سرمایه گذاری با موضوع صادرات به کشورهای همجوار انجام خواهد شد و با اخذ مجوزهای قانونی شرایط مناسبی در این بخش بوجود خواهد آمد.

شایقی ادامه داد: در سفر استاندار اردبیل به مرکز کشور دیدارها و نشست ها با سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام می گردد تا زمینه حضور پررنگ این مجموعه های تحول آفرین در جهت تحرک بخشی به اقتصاد استان فراهم گردد.

وی گفت: استان اردبیل یکی از مناطق مستعد برای توسعه انرژی های پاک بویژه آبی، بادی و پنل های خورشیدی است که از این ظرفیت می توان در جهت صادرات و فروش انرژی به کشورهای همسایه نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان نمود: در ایام دهه فجر افتتاح فاز نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به انجام رسید که این پروژه توان فراوری برق را تا 160 مگاوات افزایش داد و فازهای دوم و سوم آن در سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

او با بیان اینکه با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا یک هزار و 789 میلیارد ریال برای تقویت و توسعه پروژه های جهش فراوری در استان اردبیل اختصاص یابد، افزود :برای پروژه مهم و زیربنایی راه آهن اردبیل هم مقرر است تا سرانجام سال جاری 50 میلیارد تومان منابع جدید اختصاص یابد.

شایقی افزود: سال جاری برای راه آهن اردبیل از محل سفر رئیس جمهوری و توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه 200 میلیارد تومان اعتبار تا سرانجام سال جاری اختصاص می یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا بدون محدودیت اعتبار موردنیاز راه آهن اردبیل در اسفند ماه و سه ماهه اول سال آینده تامین گردد و بر این اساس تا سرانجام دولت تدبیر و امید راه آهن اردبیل - میانه آماده افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3459

به "خبرنگاران بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین خط فراوری پنل های خورشیدی در اردبیل راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید