خبرنگاران امانت کتاب در کتابخانههای عمومی استان همدان غیرحضوری شد

به گزارش یزد بلاگ، همدان - خبرنگاران - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از امکان غیرحضوری امانت کتاب در کتابخانه های استان اطلاع داد و اضافه کرد: اعضای کتابخانه ها با ارسال پیامک می توانند از کتابخانه ای که در آن عضو هستند، کتاب به امانت بگیرند.

خبرنگاران امانت کتاب در کتابخانههای عمومی استان همدان غیرحضوری شد

به گزارش خبرنگاران، عاطفه زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجازه داده نشد بیماری کرونا فعالیت کتابخانه های عمومی را تعطیل کند، گفت: تا به امروز کتابداران کتابخانه های عمومی در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی از جمله، معرفی کتاب، نشست های کتابخوان، نقد کتاب، قصه گویی و کاردستی ویژه بچه ها، کارگاه های آموزشی شعر و داستان را به طور مستمر برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت بعضی از کتابخانه ها همچون گذشته نسبت به ارائه خدمت تحویل منابع اطلاعاتی اقدام کردند، مطرح کرد: به دلیل سازماندهی و امکان بهره گیری تمامی اعضا کتابخانه های عمومی از این خدمات طرحی هدفمند توسط کارشناسان اداره کل تهیه شد تا امکان امانت کتاب درایام تعطیلی کتابخانه های عمومی برای همه مردم فراهم گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان توضیح داد: به همین منظور اعضای کتابخانه های عمومی می توانند با پیغامی حاوی نام کتابخانه ای که در آن عضو هستند، به همراه کد ملی و عنوان کتاب درخواستی به شماره پیغامکی 100045040 ارسال نمایند.

زارعی ادامه داد: در مرحله بعد کتابداران کتابخانه های عمومی با عضو درخواست نماینده تماس گرفته و چگونگی مراجعه و دریافت منابع اطلاعاتی از جمله کتاب، نشریه و یا مقاله را اطلاع خواهند داد.

به گفته وی کارشناسان امور کتابخانه های استان با دریافت روزانه تمامی درخواست های رسیده در اسرع وقت کتاب ها را در اختیار کتابخانه های مقصد قرار می دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی در فرایند آماده سازی و تحویل کتاب ها رعایت می گردد، ادامه داد: روزهای خاصی برای بازگشت منابع اطلاعاتی به کتابخانه های عمومی در نظر گرفته می گردد که به اطلاع اعضا خواهد رسید.

زارعی گفت: همچنین افرادی که عضو کتابخانه نیستند می توانند در ابتدا تقاضای عضویت خود را در قالب یک پیغام حاوی نام و نام خانوادگی، کدملی و کتابخانه مورد نظرشان را به شماره 100045040 ارسال نمایند و پس از تأیید عضویت نسبت به ارسال درخواست امانت کتاب اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه های عمومی استان می توانند به صورت رایگان از پایگاه اطلاعاتی نورمگز استفاده نمایند، یادآور شد: در شرایط فعلی که امکان حضور در کتابخانه ها وجود ندارد، اعضا می توانند با ارسال نام، کدملی و سال تولد در دایرکت اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان به آدرس hamedanpl نام کاربری و کلمه عبور خود و راهنمای استفاده از نورمگز را دریافت نمایند تا از خانه یا محل کار امکان دانلود مقالات را داشته باشند.

در حال حاضر 116 کتابخانه در استان با یک میلیون و 326 هزار و 158 نسخه کتاب و 80 هزار نفر عضو که 4.27 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، وجود دارد که به ازای هر 100 نفر 76 کتاب در کتابخانه های استان موجود است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2961

به "خبرنگاران امانت کتاب در کتابخانههای عمومی استان همدان غیرحضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امانت کتاب در کتابخانههای عمومی استان همدان غیرحضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید