خالق نینجا گایدن استودیوی بازی سازی جدیدی تاسیس کرد

به گزارش یزد بلاگ، تومونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) به تازگی در مصاحبه ای بازگشت خود را به صنعت بازی های ویدیویی اعلام نموده. ایتاگاکی در این مصاحبه بیان نموده که استودیوی جدیدی به نام ایتاگاکی گیمز (Itagaki Games) را تأسیس نموده و مایل است مثل گذشته با شرکت مایکروسافت همکاری داشته باشد.

خالق نینجا گایدن استودیوی بازی سازی جدیدی تاسیس کرد

مدت هاست که خبری از تومونوبو ایتاگاکی در جهان پخش نشده. ایتاگاکی از اعضای کلیدی سابق استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) به شمار می رفت و سری بازی های Ninja Gaiden سه بعدی و سری Dead or Alive زیر نظر او ساخته شده اند. تومونوبو ایتاگاکی در سال 2006 به دلیل اتهام ایجاد مزاحمت برای همکاران خود، دچار مشکل شد و با وجود این که دادگاه او را بی گناه قلمداد کرد، در سال 2008 استودیوی تیم نینجا را ترک کرد و این موضوع به شروعی بر افول کاری ایتاگاکی تبدیل شد. بد نیست یادآوری کنیم که بعد از جدایی ایتاگاکی، استودیوی تیم نینجا دچار مشکل جدی نشد و با ساخت سری بازی های نیوه (Nioh) با قدرت به کار خود ادامه داد.

تومونوبو ایتاگاکی پس از جدا شدن از استودیوی تیم نینجا، استودیوی جدیدی به نام ولهالا گیمز (Valhalla Games) را تأسیس کرد و تصمیم گرفت با تهیه کنندگی شرکت مایکروسافت، بازی دویلز ترد (Devils Third) را بسازد. ساخت این بازی بیش از پنج سال طول کشید و در این میان به دلیل مسائل گوناگون، تهیه کننده آن چندین بار تغییر کرد. دویلز ترد در نهایت به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول Wii U و به تهیه کنندگی نینتندو منتشر شد. با دیدن کیفیت این بازی می توان پی برد که چرا بیشتر شرکت ها علاقه ای به تهیه کنندگی این بازی نداشتند. حین توسعه بازی دویلز ترد، تومونوبو ایتاگاکی در مصاحبه های خود تفاسیر جذاب بسیاری از این بازی به زبان آورد اما در نهایت نه تنها این اثر در سطح وعده ها نبود، بلکه بسیار ضعیف ظاهر شد و نام خود را به عنوان یکی از ضعیف ترین انحصاری های کل تاریخ نینتندو ثبت کرد.

البته سابقه کاری پرفراز و نشیب تومونوبو ایتاگاکی، تنها ویژگی خاص او نیست و شخصیت ایتاگاکی او را به یکی از عجیب و غریب ترین افراد در صنعت بازی سازی تبدیل می نماید. خلاصه بگوییم، تومونوبو ایتاگاکی در جهانی بازی های ویدیویی، معادل تامی وایزو در جهانی سینما است. کافی است که به هر کدام از مصاحبه های ایتاگاکی نگاهی بیاندازید تا به محض باز شدن دهان او و شنیدن یکی از جملات قصار ایشان، مغزتان از علامت سؤال پر گردد که آیا این جمله به شوخی گفته شده یا او واقعا مسئله ای دارد؟

پس از عرضه اسف بار بازی دویلز ترد در سال 2017 چندین سال بود که خبری از تومونوبو ایتاگاکی نداشتیم، تا این که ایتاگاکی چند روز پیش طی یک مصاحبه جدید، دوباره وارد صحنه بازی های ویدیویی شد تا باز هم با سخنان شگرف و اعتماد به نفس بی حد خود، ما را به فیض برساند. این مصاحبه با وب سایت بلومبرگ اجرا شده اما مصاحبه موجود در وب سایت بلومبرگ کامل نیست؛ ایتاگاکی خودش دست به کار شده و مصاحبه کامل را در صفحه شخصی فیس بوک خود منتشر نموده.

در این مصاحبه ایتاگاکی بیان می نماید که در مدت غیبت چهار ساله، به آموزش و پرورش تازه کار ها مشغول بوده اما حالا حس می نماید که دوباره قصد ساخت بازی دارد و به همین دلیل یک استودیوی جدید به نام ایتاگاکی گیمز تأسیس نموده که ربطی به استودیوهای قبلی او ندارد.

در هنگام حضور ایتاگاکی در استودیوی تیم نینجا، رابطه این استودیو و شرکت مایکروسافت در شرایط خوبی قرار داشت. استودیوی تیم نینجا چندین بازی انحصاری برای کنسول های ایکس باکس را در کارنامه خود دارد. ایتاگاکی در پاسخ به این که چه نظری درباره همکاری دوباره با مایکروسافت دارد بیان نمود که در صورت پیشنهاد همکاری از سوی مایکروسافت با افتخار می پذیرد. اگر به یاد داشته باشید شرکت مایکروسافت مدتی است کوشش می نماید تا جای پای خود را در بازار ژاپن محکم تر کند. البته تعیین نیست که این شرکت همکاری با فردی مانند تومونوبو ایتاگاکی که حرکتی پرریسک محسوب می گردد را قابل تأمل بداند.

اطلاعات دقیقی از نحوه بازگشت تومونوبو ایتاگاکی 50 و خورده ای ساله نداریم و کوچکترین سرنخی از اثر بعدی او در دست ما نیست. سؤال بزرگتر اینجاست که آیا ایتاگاکی می تواند دوباره بازی های پرطرفداری مانند آثار قبلی خود فراوری کند و اعتبار خود را باز گرداند یا این که شرایط تغییر نخواهند کرد و یک اثر تأسف بار دیگر در راه است؟

منبع: Video Games Chronicle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3227

به "خالق نینجا گایدن استودیوی بازی سازی جدیدی تاسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق نینجا گایدن استودیوی بازی سازی جدیدی تاسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید