حکم بازسازی 52 اثر تاریخی آذربایجان شرقی ابلاغ شد، دریافت حکم بازسازی آثار تاریخی از وزارت میراث فرهنگی الزامی شد،

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: احکام بازسازی 52 اثر استان آذربایجان شرقی پس از طی مراحل تصویب طرح های بازسازیی ابلاغ شد.

حکم بازسازی 52 اثر تاریخی آذربایجان شرقی ابلاغ شد، دریافت حکم بازسازی آثار تاریخی از وزارت میراث فرهنگی الزامی شد،

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید هادی احمدی، مدیرکل دفتر حفظ و احیاء بافت ها، بناها و محوطه های تاریخی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: استان آذربایجان شرقی دارای بیشترین تعداد کارگاه بازسازیی فعال در سالجاری است و به همین دلیل از 52 حکم بازسازیی ابلاغ شده، 30 حکم مربوط به آثار تاریخی شهر تبریز و 22 حکم دیگر متعلق به شهرهای آذرشهر، اهر، اسکو، بناب، بستان آباد شبستر، عجب شیر، مراغه، میانه و هشترود است.

به گفته وی، این احکام مربوط به بازسازی 22 خانه و عمارت، بازارهای تاریخی آذرشهر، اهر، تبریز و شیشوان، پنج مسجد و مسجد جامع، حمام های تاریخی، باغ و خانه باغ، سه کلیسا، پل و موزه است.

احمدی تعداد احکام بازسازیی صادر شده در سالجاری تا به امروز را 111 حکم بازسازی در 10 استان کشور اظهار داشت و گفت: بیشترین احکام بازسازیی بعد از آذربایجان شرقی به استان آذربایجان غربی با 25 پروژه و کردستان با 13 پروژه بازسازیی تعلق دارد.

مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با تاکید بر اینکه از سال 1399 دریافت حکم بازسازی برای تمامی اقدامات بازسازیی در آثار تاریخی الزامی است، اضافه کرد: ارسال توضیح عملیات بازسازیی به همراه مصوبه شورای فنی استان یا کمیته فنی معاونت میراث فرهنگی، محل تامین اعتبار پروژه اعم از ملی، استانی، شخصی و …، از جمله اطلاعاتی است که باید از سوی ادارات کل استانی برای صدور حکم بازسازی به اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی ارسال گردد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1263

به "حکم بازسازی 52 اثر تاریخی آذربایجان شرقی ابلاغ شد، دریافت حکم بازسازی آثار تاریخی از وزارت میراث فرهنگی الزامی شد،" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم بازسازی 52 اثر تاریخی آذربایجان شرقی ابلاغ شد، دریافت حکم بازسازی آثار تاریخی از وزارت میراث فرهنگی الزامی شد،"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید