جهانگیری: یاری های دولت ایران به لبنان ارسال می گردد، شرایط تامین کالا برای داخل فراهم است

به گزارش یزد بلاگ، معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت و مردم ایران در کنار دولت و مردم لبنان هستند و حتما یاری های مورد احتیاج از دولت جمهوری اسلامی ایران برای این کشور ارسال خواهد شد.

جهانگیری: یاری های دولت ایران به لبنان ارسال می گردد، شرایط تامین کالا برای داخل فراهم است

به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه جلسه صبح چهارشنبه هیئات وزیران در جمع خبرنگاران اشاره به انفجار روز گذشته در بندر بیروت گفت: درباره این موضوع امروز در دولت صحبت شد و دستگاه ها گزارش هایی دادند.

وی اظهار کرد: بابت این حادثه بسیار متأسف هستیم و به دولت و مردم لبنان تسلیت عرض و اعلام میکنیم که دولت و مردم ایران در کنار دولت و مردم لبنان هستند و حتما یاری های مورد احتیاج از دولت جمهوری اسلامی ایران برای این کشور ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد طرح عرضه کالابرگ در کشور با تاکید بر اینکه تا این لحظه با کالا برگ موافق نیستیم، اظهار کرد: در زمان جنگ به دلیل شرایط موجود، تشکیلات وسیعی در زمینه عرضه کالا در کشور وجود داشت، اما در این سالها این نظام توزیعی کاملا به هم خورده است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: امروز فکر می کنیم که شرایطمان در حدی هست که می توانیم کالاهای مورد احتیاج مردم را به وفور تامین کنیم و هنوز شرایط به وضعیتی که احتیاجمند کالابرگ باشیم، حاکم نشده است.

ادامه جهانگیری جهانگیری تاکید نمود: امروز مسائل مالی کشور و معیشت مردم جدی است و اولویت اول دولت همین موارد است و تا حدی که مقدور باشد کوشش می کنیم که توسعه کشور هم انجام گردد.

وی ادامه داد: در زمینه معیشت مجموعا در امسال و علی رغم محدودیت منابع، دولت تصمیمات خوبی گرفت و همچنان ارقامی که دولت به عنوان یاری معیشت و یارانه و افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و فرهنگیان و استادان دانشگاه پرداخت می نماید به شکلی بود که کوشش کردیم امسال در دریافتی همه اقشاری که به نوعی حقوق بگیر ثابت هستند، تغییری ایجاد کنیم که فشارها بر آنان کاهش یابد.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه نمود: از نظر مالی هم کوشش بر این است که کالاهای مورد احتیاج مردم تامین گردد و کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومان فراهم می گردد وجود داشته باشد و در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری گفت: درباره سایر کالاها هم کوشش مسئولان بر این است که مردم به کالایی که احتیاج دارند حتما در سطح بازار و فروشگاهها دسترسی داشته باشند، البته ممکن است بعضی از آنها قیمت بالایی داشته باشد اما کوشش دولت این است که وفور کالا به عنوان سیاست اصلی مورد توجه باشد. وی تأکید کرد: حمایت از فراوری جزو بحث های اصلی و مورد توجه است. ما شوراهای متعددی داریم که تشکیل می گردد و کارش برطرف موانع فراوری است. با دستوری که رهبری دادند در جلسه شورای هماهنگی سه قوه هم تشکیل کارگروهی برای رونق فراوری و برطرف موانع آن پیگیری گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1864

به "جهانگیری: یاری های دولت ایران به لبنان ارسال می گردد، شرایط تامین کالا برای داخل فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: یاری های دولت ایران به لبنان ارسال می گردد، شرایط تامین کالا برای داخل فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید