جلوگیری از سفر 6000 کرونایی ، جزئیات مراقبت الکترونیک از بیماران

به گزارش یزد بلاگ، مسئول کارگروه فناوری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: تا به امروز از سوارشدن 6 هزار مبتلا به کرونا به وسایل حمل و نقل عمومی ممانعت شده است.

جلوگیری از سفر 6000 کرونایی ، جزئیات مراقبت الکترونیک از بیماران

به گزارش خبرنگاران، احسان محبی نظر در مصاحبه با مهر گفت: کارگروه فناوری قرارگاه یک هفته است که با حکم وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه عملیاتی از جمله نهادهایی است که به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و اهمیت خاصی را دارد.

اتصال 110 شرکت هواپیمایی و ریلی به سامانه استعلام وزارت بهداشت

محبی نظر گفت: به عنوان اولین اقدام اجرا شده باید بگویم که با همکاری وزارت بهداشت و وزارت راه، 110 شرکت هواپیمایی و قطار مسافربری و حمل و نقل بین شهری به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده اند چه از سوار شدن اشخاص مبتلا به کرونا خودداری می نمایند.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: این موضوع مهمی است زیرا از شیوع ویروس جلوگیری می نمایند. متأسفانه بعضی از هموطنان مبتلا به کرونا علیرغم توصیه هایی که به آنها شده است و با وجود علم به ابتلا به کروناویروس سوار اتوبوس و هواپیما و قطار می شوند.

وی اضافه کرد: تا کنون حدود 25 میلیون استعلام در این بستر گرفته شده است که از سوار شدن 6 هزار نفر به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شده است.

محبی نظر گفت: از 25 میلیون استعلام میزان 3.4 میلیون استعلام مخصوص شرکت های هوایی بوده است که از سوار شدن هزار نفر جلوگیری شده است.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: در کارگروه دولت الکترونیک قرارگاه چهار محور اساسی را دنبال کردیم که محور اول پیگیری اجرای مصوبات قرارگاه بوده است.

وی گفت: مصوبات تا امروز به نتیجه رسیده است و دومین محور کاری ما این بود که از بستر دولت الکترونیک برای قطع زنجیره شیوع کرونا حداکثر استفاده را ببریم.

محبی نظر توضیح داد: این نیازمند یک سری ابتکارات عمل بود. از پیغام رسانه ای داخلی خواهش کردیم تا از این بستر برای اطلاع رسانی پیغام های بهداشتی بهره مند شویم.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از ظرفیت پیغام رسان شاد هم برای پیغام رسانی به بچه ها استفاده کردیم و به حدود ده میلیون دانش آموز و والدین آنها اطلاع رسانی کردیم.

وی اضافه کرد: محور بعدی ما این بود که قرار شد تا با همکاری شبکه های اینترنتی و چند شبکه دیگر پخش همه فیلم ها بر این بسترها را به صورت رایگان کردیم.

محبی نظر گفت: این موضوع باعث تشویق مردم برای ماندن در خانه می گردد، جشنواره یلدایی را هم پیشنهاد کردیم تا با این جشنواره مردم در خانه بمانند.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: ما همچنین ارائه خدمات الکترونیک دیگری را هم در دستور کار داشتیم نظیر همکاری با بانک ها برای ارائه سه خدمت غیر حضوری.

محبی نظر اضافه کرد: درخواست اعطای تسهیلات، درخواست صدور و تحویل دست چک و نهایتاً فعال یا غیر فعال سازی حساب ها سه خدمتی است که کوشش نموده ایم غیرحضوری ارائه گردد.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در حوزه اعطای تسهیلات چندین بانک همکاری های خوبی را داشته اند تا در بستر دولت الکترونیک تشکیل پرونده انجام گیرد و متقاضیان اخذ تسهیلات تنها با دریافت نوبت پرونده ها را امضا نمایند.

وی اضافه کرد: در حوزه صدور دسته چک هم تعاملاتی با بانک ها اجرا شده تا با درخواست صاحبان حساب های جاری این فرایند انجام گیرد و سپس با همکاری شرکت پست یا یکی از استارت آپ های حمل و نقلی این دسته چک ها به صاحبانش برسد.

محبی نظر ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما طراحی سامانه ای است تا مردم برای ارسال نامه به ادارات نیازمند حضور در آن اداره نباشند و بتوانند بدون مراجعه نامه ارسال نموده و جواب بگیرند. البته این سامانه تا سرانجام دی ماه راه اندازی کامل خواهد شد.

پیشنهاد غربالگری مسافران برای ورود به مترو

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات بحث بعضی استعلام های کاغذی است. امروز استعلام مدارک تحصیلی به صورت الکترونیکی انجام می گیرد؛ پیشنهاداتی هم برای غربالگری ورود به مترو داشتیم زیرا روزانه بسیاری از مردم از این شبکه حمل و نقلی استفاده می نمایند.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: گاهی اوقات در ساعات پیک اینگونه است که بیش از یک نفر در هر ثانیه از گیت ها عبور می نماید و این یک ازدحام بالایی شکل می دهد.

وی ادامه داد: چند پیشنهاد در این خصوص داشتیم که اولین آنها آنالیز اشخاص به وسیله بارکد پشت کارت ملی باشد و مورد دوم با استفاده از یک سری دوربین های تشخیص تب باشد و در نهایت در مرحله خرید بلیت غربالگری صورت گیرد که هنوز این پیشنهادات نهایی نشده است.

محبی نظر گفت: برای ورود به ادارت هم امیدواریم به زودی اشخاص مورد غربالگری قرار بگیرند و از ورود اشخاص مبتلا به کرونا جلوگیری گردد.

مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در سرانجام گفت: همچنین امیدواریم به زودی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی و وزارت ارتباطات و بیمه تأمین اجتماعی افراد مبتلا به کرونا را به صاحبان مشاغل و ادارات اعلام کنیم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2978

به "جلوگیری از سفر 6000 کرونایی ، جزئیات مراقبت الکترونیک از بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از سفر 6000 کرونایی ، جزئیات مراقبت الکترونیک از بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید