تولید بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 526 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر افتتاح می شود.

تولید بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی

رسول جلیلی صبح امروز14 بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در دهه فجر سال جاری 526پروژه با اعتبار 137میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 1251 نفر افتتاح می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه شعار سال جاری دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی رونق تولید، امنیت غذایی است، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری یک مورد پروژه در حوزه مدیریت آب وخاک استان با اعتبار 50میلیون تومان و اشتغال زایی 10 نفر کلنگ زنی می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه در سال جاری 6میلیون و 700 هزار تن تولیدات محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده است، شرح داد: در سال گذشته میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان 6میلیون و370هزار تن بود که افزایش تولید را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری یک میلیون و 100 تن سیب درختی در استان تولید شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان تولید بیش از 750 هزار تن سیب درختی از ابتدای فصل پاییز در سردخانه ها ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یادآورشد: با توجه به تسهیل و رفع موانع موجود در حوزه صادرات سیب استان، روزانه بیش از 2000 تن سیب از استان به کشورهای روسیه،افغانستان، پاکستان و عراق صادر می شود.

به گزارش خبرنگاران، جلیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 400هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است، اظهارکرد: طبق اعلام و تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور تمامی سیب شب عید کشور از آذربایجان غربی خریداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و اشتغال اول استان در بخش کشاورزی است، افزود: متوسط کشوری اشتغال در حوزه کشاورزی 18درصد اعلام شده که این میزان در استان حداکثر 38درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 458

به "تولید بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید