توسعه متوازن نقش مهمی در برطرف معضلات اجتماعی دارد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه متوازن در تمام نقاط استان، گفت: این رویکرد می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش و برطرف معضلات اجتماعی داشته باشد.

توسعه متوازن نقش مهمی در برطرف معضلات اجتماعی دارد

علیار راستگو در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تمام سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان برای سامان دهی مناطق کم برخوردار و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق، از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است.

وی با اشاره به نقش سمن ها و نخبگان محلی در بسترسازی برای عمران و آبادانی مناطق کمترتوسعه یافته، خواهان بهره گیری از توان علمی و تجربه عملی این افراد و سازمان ها در رشد همه جانبه شهرها و روستاهای استان شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با راه اندازی دفاتر تسهیل گری در استان، تجارب بسیار خوبی را کسب نموده ایم و دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح ها و برنامه های خود ضروری است از اولویت های شناسایی شده توسط این دفاتر به خوبی استفاده نمایند.

راستگو همچنین خواهان توجه جدی به موضوع تقسیم عادلانه امکانات و نیروی انسانی در شهرستان های استان شد و تاکید نمود: کوشش برای توسعه متوازن و همه جانبه استان، زمینه ساز برطرف مشکلاتی همچون مهاجرت از روستاها و سکونت گاه های غیررسمی است.

زندگی 12 درصد جمعیت استان در سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرسوده

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و عوامل اجتماعی و مالی شکل گیری سکونت گاه های غیر رسمی در کلان شهرهای کشور، برخورداری عادلانه ساکنان این مناطق از کلیه امکانات و خدمات عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی را از اصول اساسی توسعه متوازن و عامل شکل گیری وفاق و انسجام اجتماعی دانست.

بدر شکوهی با بیان این که تمرکز بر سامان دهی سکونت گاه های غیررسمی و افزایش سطح زندگی شهروندان ساکن در این محلات، از اولویت های سازمان امور اجتماعی کشور است، اضافه نمود: مطابق مصوبه ستاد بازآفرینی شهری مقرر است 30 درصد اعتبارات عمرانی این بخش به محلات کم برخوردار در شهرهای دارای سکونت گاه های غیررسمی تخصیص یابد.

وی با ارائه آمار سکونت گاه های غیررسمی در استان، تشریح کرد: حدود 440 هزار نفر یعنی نزدیک به 12 درصد جمعیت استان در سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرسوده و ناکارآمد زندگی می نمایند که 300 هزار نفر از این جمعیت در 19 محله از کلان شهر تبریز سکونت دارند.

وی، تاسیس چهار دفتر تسهیل گری در شش محله از تبریز را با توجه به دستاوردهایی که طی دو سال اخیر داشته اند، یکی از مداخلات موثر وزارت کشور در حوزه سامان دهی سکونت گاه های غیررسمی معرفی کرد.

شکوهی اظهار امیدواری کرد شهرداری تبریز مطابق تفاهم نامه ای که با سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری منعقد نموده است، در راه اندازی 15 دفتر تسهیل گری جدید و تحت پوشش قرار دادن تمام جمعیت ساکن در این محلات تسریع کند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه گزارش عملکرد شهرداری تبریز، مرکز بهداشت استان و اداره کل آموزش و پرورش استان در مورد خدمات ارائه شده در سکونتگاه های غیررسمی استان ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2563

به "توسعه متوازن نقش مهمی در برطرف معضلات اجتماعی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه متوازن نقش مهمی در برطرف معضلات اجتماعی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید