تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است

به گزارش یزد بلاگ، معاون نخست وزیر روسیه تاثیر موج دوم همه گیری ویروس کرونا بر تقاضای نفت را کمتر از فصل بهار دانست.

تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر نواک روز سه شنبه (27 آبان ماه) در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) اظهار داشت: اقدام های کشورهای مختلف برای مهار موج جدید همه گیری ویروس کرونا نسبت به گذشته تأثیر کمتری بر تقاضای نفت داشته است.

وی اضافه کرد: یافتن راه مبارزه با این بیماری همه گیر عامل مثبتی برای رشد بازار است.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: این واقعیت که دنیا اکنون نحوه مقابله با این همه گیری را بهتر درک می نماید، عامل مثبتی است. اقدام های تازه برای مهار این ویروس تأثیر کمتری بر تقاضا دارند و ما شاهد پیشرفت چشمگیری در فراوری واکسن هستیم.

اوپک در گزارش ماه نوامبر خود چشم انداز کاهش تقاضای نفت برای سال 2020 را 300 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 9 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رساند بنابراین انتظار می رود تقاضای نفت 90 میلیون بشکه در روز باشد.

کاهش تقاضا به دلیل ضعف تقاضای نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه مالی در سه ماه سوم سال جاری و محدودیت های اعمال شده برای مهار ویروس کروناست که به تازگی در برخی از کشورها اعلام شده است و این مسئله بر حمل و نقل سه ماه چهارم تأثیر می گذارد.

انتظار می رود تقاضای نفت در سال 2021 و نسبت به مدت مشابه 2020، 6 میلیون و 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد، که نسبت به ارزیابی ماه گذشته 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است، پیش از این انتظار می رفت این رقم 6 میلیون و 500 هزار بشکه در روز باشد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2770

به "تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید