بیماران کووید 19 چند بار در روز باید مسواک بزنند؟

به گزارش یزد بلاگ، صدا و سیما/ طبق آنالیز گسترده بیش از 180 مطالعه منتشر شده، محققان دانشگاه برازیلیا برزیل دریافتند از هر 10 بیمار مبتلا به کووید 19، تقریباً 4 نفر (بالغ بر 43 درصد) اختلال در حس چشایی یا از دست دادن کامل حس چشایی را تجربه می نمایند، اما خشکی دهان به مراتب افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد.محققان در این مطالعه، علائم سلامت دهان حدود 65 هزار بیمار کرونایی را در دنیا آنالیز کردند.

بیماران کووید 19 چند بار در روز باید مسواک بزنند؟

دکتر ادموند هیولت، سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا، می گوید: در خصوص بیماران کرونایی، پیغام مهم این است که این گروه از افراد اگر می توانند عادات بهداشت دهان و دندان را در طول بیماری خود حفظ نمایند. خشکی دهان خطر پوسیدگی دندان را به اندازه قابل توجهی افزایش می دهد، بنابراین مسواک زدن دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید، استفاده از نخ دندان یکبار در روز، محدود کردن میان وعده ها و پرهیز از غذا ها و نوشیدنی های شیرین برترین راه برای حفظ سلامت دهان و دندان است.

در افراد مبتلا به کووید 19، کاهش حس چشایی، اختلال در حس چشایی، که در آن همه چیز مزه شیرین، ترش، تلخ یا فلزی دارد، یا از دست دادن کل حس چشایی مشاهده شده است.

به دلایلی که هنوز نامشخص است، محققان دریافتند که به نظر می رسد این عوارض در بیماران اروپایی مبتلا به کووید 19 شایع تر بوده و حدود نیمی از آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در مقابل، یک سوم بیماران کرونایی در آمریکا و یک چهارم بیماران در آمریکای لاتین همین شرایط را گزارش کردند.

این مطالعه نشان داد که بعضی از بیماران مبتلا به کووید 19 ضایعاتی را روی زبان یا زیر آن یا در امتداد لثه ها و کناره های دهان گزارش نموده اند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4495

به "بیماران کووید 19 چند بار در روز باید مسواک بزنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کووید 19 چند بار در روز باید مسواک بزنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید