از ابرقهرمان های انیمیشنی تا توصیه های نولان؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش یزد بلاگ، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر یکشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از ابرقهرمان های انیمیشنی تا توصیه های نولان؛ برترین های هنر و سینما

14 ابرقهرمان برتر دنیای انیمیشن و انیمه از بدترین تا برترین

ابرقهرمان های متنوع و گوناگون بسیاری در دنیای انیمیشن ها حضور دارند. انیمیشن سریالی ابر دوستان (Super Friends) بچه های دهه 70 میلادی را با تعدادی از برترین ابرقهرمان های کمیک های DC آشنا کرد. سریال انیمیشنی تایتان های جوان به پیش! (Teen Titans Go!) تأثیر قدرت ابرقهرمان ها را در مسائل روزمره به نمایش گذاشت و موقعیت های خنده دار و بامزه ای خلق کرد. انیمه هایی مثل ببر و خرگوش (Tiger and Bunny) هم سراغ سوژه های بکری رفتند و تصویری کاملا نو از قهرمان های نقاب دار نشانمان دادند. در واقع انیمیشن ها و کارتون ها بستری عالی برای روایت داستان های ابرقهرمانی به حساب می آیند و تنوع و گستردگی بی نظیری دارند. در این مقاله 14 ابرقهرمان برتر در دنیای انیمیشن و انیمه را کنار هم آورده ایم و نگاهی انداخته ایم به ویژگی ها و مجذوب کنندهیت های گوناگون هر کدام از آن ها.

12 لحظه تکان دهنده در فیلم های مارول که همه را غافلگیر کردند

دنیا سینمایی مارول طی این 13 سال حضورش طرفداران بسیاری را متحیر و هیجان زده نموده است. این فرنچایز غول آسا تا الان 24 فیلم سینمایی تحویل ما داده که شخصیت های عظیمی چون مرد آهنی (رابرت داونی جونیور)، کاپیتان آمریکا (کریس ایونز) و ثور (کریس همس ورث) در آن ها حضور داشته اند. دنیا عظیم مارول تنها به سینما محدود نمی شود. چهار سریال پیروز و محبوب دیزنی پلاس هم هستند؛ وانداویژن (WandaVision)، فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier)، لوکی (Loki) و بعلاوه سریال انیمیشنی چه می شود اگر…؟ (What If…?) که در دنیاهای موازی می گذرد. هر کدام از این فیلم ها و سریال ها معادلات آثار کمیک بوکی را به هم ریختند و معیار و استاندارد تازه ای جا انداختند، و بی تعداد لحظه ماندگار و حیرت انگیز برای طرفدارانشان خلق کردند.

5 فیلم مارول که برای فهمیدن شانگ چی باید ببینید

نکته جالب این است که شانگ چی و افسانه ده حلقه یک داستان کاملا نو است که در گوشه ای ناشناخته از دنیای سینمایی مارول (و زمین) اتفاق می افتد اما در فیلم چیزهای زیادی وجود دارد که به گذشته دنیای سینمایی مارول و به ویژه ابتدای آن برمی شود. این فرانچایز، بسیار گسترده و از پیشگامان هالیوود بوده است. بنابراین دیدنی هر فیلم دنیای سینمایی مارول (چه به ترتیب زمان اکران و چه به ترتیب دیگری) بسیار ارزشمند است. با این حال، این امر برای تازه واردان، کمی سخت است، زیرا 24 فیلم قبل از شانگ چی اکران شده اند و بیش از 12 فیلم هم در شرف انتشار هستند. با این وجود، فیلم های خاصی وجود دارند که دیدنگران می توانند پیش از شانگ چی دیدن نمایند تا نه تنها از پشت صحنه شخصیت های منفی اصلی بلکه از بعضی شخصیت های فرعی هم آگاه شوند. علاوه بر این، یک خط کلی موضوعی وجود دارد که از اولین فیلم دنیای سینمایی مارول، مرد آهنی، به نوترین آن، شانگ چی و افسانه ده حلقه می رسد.

چه کسی سنگ های ابدیت مارول را به وجود آورد؟

سنگ های ابدیت به نوعی نیروی محرکه دنیای سینمایی مارول هستند و اطلاعات اندکی در خصوص خالق و علت خلق این سنگ ها وجود دارد. سنگ های شش گانه فضا، واقعیت، قدرت، روح، فکر و زمان در فیلم های مختلف دنیای مارول رونمایی شده اند و استفاده از قدرت آن ها در کنار هم منجر به حوادث مصیبت باری شده است. مبدا و مبنا و علت خلق این سنگ های قدرتمند و مهم در دنیای مارول به توضیحاتی احتیاج دارد. تنها اطلاعاتی که مخاطبان از فیلم های مارول به دست آورده اند، محدود به چند جمله و تصویر از خالقان سنگ های ابدیت در زمان انفجار عظیم دنیا است. انفجار عظیم نظریه ای علمی در مورد چگونگی شروع دنیا و قبل از به وجود آمدن ستارگان، کهکشان ها یا هر نوع شکل و ساختار در فضا است. در دنیای مارول، چهار موجودیت کیهانی قبل از انفجار عظیم و شکل گیری دنیا در ایجاد سنگ های ابدیت نقش داشته اند.

10 فیلم مهیج که به توصیه کریستوفر نولان باید ببینید

وقتی مردم از من می پرسند آیا به مدرسه فیلم سازی رفته ام، به آن ها می گویم نه، من از فیلم ها آموختم. همه ما نقل قول کوئنتین تارانتینو را بارها شنیده ایم، اما این جمله ای است که در خصوص یکی دیگر از معاصران او، کریستوفر نولان هم صدق می نماید. در این مطلب 10 فیلم هیجان انگیز مورد علاقه کریستوفر نولان را نام بردیم. صحبت کردن در خصوص نولان به معنای صحبت از یک فوق ستاره است که نامش در این تجارت ماندگار شده، نمونه ای نادر از کارگردانی که فیلم هایش آنقدر در سینماها فروش پیروز دارد که می تواند عایدی هنگفتی برای هر استودیویی به ارمغان بیاورد.برای چنین کارگردان برجسته ای که ارتش عظیمی از پیروان سرسخت برای خود دارد، دانستن اینکه هنگام ستایش از استادان قدیم که راه را برای آیندگان هموار نموده اند چقدر واقع بین به نظر می رسد جالب خواهد بود.

هر آنچه از بلک آدام می دانیم؛ فیلم ابرقهرمانی نو DC با بازی راک

مدت زیادی می گذرد اما بالاخره اولین فیلم دواین جانسون (راک) در دنیای پیشرفته DC در شرف اکران در سینماها است. بلک آدام با بازی این اسطوره کشتی کج (که بازیگر نقش اصلی و ضد قهرمان فیلم است) یک اثر اسپین آف و دنباله فیلم شزم در سال 2019 است. این فیلم از اوایل قرن نو در دست ساخت است و اکنون بالاخره به دیدنی آن در سینماها نزدیک شده ایم. بلک آدام موجودی قدرتمند در سطح سوپرمن و از ضد قهرمانان اصلی شزم است اما برخلاف همتای قهرمانش که زکری لوی نقش او را بازی می نماید، احساسات و اخلاقیاتی انعطاف پذیر دارد. فیلم بلک آدام، داستان بازگشت این شخصیت به دنیای فانی را پس از گذراندن مدتی طولانی در یک زندان جادویی بازگو می نماید. نمی توان حدس زد که او چه برنامه وحشتناکی برای دنیایان در نظر خواهد گرفت.

10 فیلم هیجان انگیز نتفلیکس که اواخر سال 2021 منتشر می شوند

با شروع سال 2021 نتفلیکس وعده داد هر هفته یک فیلم اورجینال نو پخش خواهد نمود و البته تا این جا به وعده اش عمل و آثار مجذوب کننده و دیدنیی را عرضه نموده اما هنوز همه برگ برنده هایش رو نشده و برترین ها را برای ماه های پایانی سال نگه داشته است. این سرویس پخش تا به حال آثار تحسین شده ای از جمله مالکوم و ماری (Malcolm & Marie)، ارتش مردگان (Army of the Dead) و میلک شیک باروتی (Gunpowder Milkshake) را منتشر نموده که با استقبال خوبی هم روبه رو شد اما هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد. طبق پیش بینی ها بیش تر فیلم های مطرح و مورد انتظار نتفلیکس در سه ماهه آخر سال پخش خواهد شد. از میان این آثار تعداد زیادی امیدهای کسب جوایز اسکار هستند و تعدادی بلاک باستر هم احتمالا رکوردهای فروش را جابه جا خواهند کرد؛ با این اوصاف دوست داران سینما از همین حالا به اکران های پاییزی نتفلیکس چشم دوختند. در این مطلب به سراغ معرفی 10 فیلم هیجان انگیز نتفلیکس در سه ماهه پایانی سال 2021 خواهیم رفت.

10 فیلم جنگی غیرانگلیسی زبان برتر بر اساس امتیاز IMDb

هیچ کشوری مانند آمریکا و هالیوود فیلم جنگی نمی سازد. فارغ از خوبی یا بدی، استانداردهای هالیوود برای ژانر جنگی به گونه ای است که تمام تمرکز خود را به نمایش هرج و مرج و شلوغی های میادین نبرد اختصاص می دهد. به ندرت اتفاق می افتد که یک اثر جنگی پرهزینه آمریکایی، با درون مایه های روان شناختی و پیچیده ساخته شود. در سایر کشورهای دنیا، کارگردانان سالیان سال است که به وقایع یک نبرد تاریخی خاص می پردازند. بیشتر این فیلم سازان با ارائه دیدگاه های ضدجنگشان، در برابر ویژگی های حماسی و شکوه احتمالی جنگ قرار می گیرند. از آثار سرگرم نماینده تر گرفته تا فیلم های اندوه بار و حقیقی، اغلب این عناوین بیشتر شبیه ساخته های ترسناک غیرداستانی هستند. در این مطلب به سراغ 10 فیلم جنگی خارجی زبان خواهیم رفت که بر اساس امتیاز کاربران IMDb رتبه بندی شده اند و با دیدنشان، جنگ را از دیدگاه کشورهای مختلف تجربه خواهید کرد.

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید

قرار است 10 فیلم از کارنامه پربار آل پاچینو را به اسم پیشنهاد در این فهرست ذکر کنیم. انتخاب 10 فیلم از کارنامه بازیگری که حتی امروز و در دوران کهن سالی هم نمایش های درخشانی بر پرده سینما دارد چندان کار ساده ای نیست. به همین علت اولویت در انتخاب فیلم ها توأمان هم به جلوه گری درخشان او ارتباط دارد و هم به صندلی آن ها در تاریخ سینما و به طبع آن در کارنامه وی برمی شود، وگرنه می شد از فیلم هایی مانند روزی روزگاری در هالیوود (once upon a time in Hollywood)، بی خوابی (insomnia) یا دنی کالینز (danny Collins) به خاطر وجود یکی از این شرایط نام برد.

10 کتاب مجذوب کننده که بر اساس روایت های واقعی نوشته شده اند

خواندن کتاب فقط یک تفریح نیست ، بلکه یک تجربه است. شما وقتی کتابی می خوانید ، وقایع را تصور می کنید و درگیر داستان می شوید. وقتی متوجه شوید که رمز و راز قتلی که به تازگی خوانده اید براساس یک داستان واقعی است ، یا داستان عشقی که در آن قهرمان داستان می میرد فقط تصورات نویسنده نیست و یک واقعیت است، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ درواقع خواندن کتاب هایی با داستان های واقعی بسیار الهام بخش هستند و دانستن این موضوع که این اتفاقات برای کسی اتفاق افتاده است ، احساس هیجان بیش تری را برای شما ایجاد می نماید.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4532

به "از ابرقهرمان های انیمیشنی تا توصیه های نولان؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

2 کاربر به "از ابرقهرمان های انیمیشنی تا توصیه های نولان؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ابرقهرمان های انیمیشنی تا توصیه های نولان؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید